Grad

O SIGURNOSTI MJEŠTANA U TRESTENOM Anita Bonačić Obradović: Čekanje nije rješenje!

anita bonacic obradovic 1

Potrebno je što hitnije poduzeti mjere za povećanje sigurnosti prometa na dionici državne ceste D8.
Riječ je o dionici državne ceste D8, koja prolazi samim središtem mjesta Trsteno, a na kojoj su se događale, i na kojoj se događaju ugroze sigurnosti mještana i gostiju. Zadnja, pred 15-ak dana, u kojoj su ozlijeđeni žena i dijete. Jedino je to mjesto na državnoj cesti koje nema obilježen pješački prijelaz, nema rasvjete ni nogostupa, kao ni primjerene prometne signalizacije. Priopćenje vijećnice SDP-a GV Dubrovnik Anite Bonačić Obradović prenosimo u cijelosti:

Nakon zadnjih nemilih događaja, na reakciju mještana i upita medija, očitovali su se i Grad Dubrovnik i Hrvatske Ceste. Iz istih se doznaje da je Grad Dubrovnik krajem 2023. godine kupio zemljište s ciljem izgradnje nove autobusne stanice, koja bi se izmjestila s postojeće lokacije ispod platane, a realizaciju obećavaju iduće godine. A u suradnji s Hrvatskim cestama Grad Dubrovnik započeo je projektiranje i druge autobusne stanice, na zapadnoj strani.
Iz istog, medijski dostupnog odgovora HC, navode da HC s lokalnom samoupravom sudjeluju u iznalaženju rješenja poglavito u cilju povećanja sigurnosti pješaka na predmetnoj dionici, te napominju da sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama lokalna samouprava određuje način prometa pješaka čak i na državnim cestama.
Reklo bi se, obećavajuće, ali za svu tu realizaciju treba vrijeme, a promet i opasnost, te strah mještana ne mogu stati do realizacije planiranog.
S obzirom na sve kritične probleme koje građani Dubrovnika i okolice imaju vezano za ovu prometnicu, zabrinjavajuće je nezainteresiranost gradske uprave da nešto hitno poduzme. Problem je širi od Trstenog, dnevne su kobne nesreće, ugroze a gradska vlast ne poduzima ništa.
Obećanja je bilo puno, prebacivanja odgovornosti i ingerencije, ali problem u Trstenom je ostao i pojačavao se. Količina prometa i brzina se povećavala, a time i nesigurnost i strah mještana. Strah kada se mora loviti trenutak kad će pretrčati cestu. Ili strah ako se sjedne na ćakulu ispod platana. Strah je opravdan obzirom zbog svakodnevne opasnosti kojoj su izloženi.
Čekanje nije rješenje. Postoje alati za usporavanje brzine i povećanje sigurnosti stanovnika, a to su: radari, kamere, ‘ležeći policajci’, trepteći znakovi upozorenja za ograničenje brzine, zebre….Sve, kako bi usporili one koji bezglavo jure, a time bismo povećali sigurnost građana, tim više što državna cesta prolazi kroz samo središte Trstenoga.
Pozivamo Vijeća za prevenciju kriminaliteta, koje u ciljevima ima sigurnost građana, suzbijanje kriminaliteta i veću sigurnost u prometu. U odluci o osnivanju istoga, u čl. 2., među 15 članova, nalaze se osobe iz Upravnih odjela Grada Dubrovnika i Policijske Uprave Dubrovnik, koji bi trebali biti najkompetentniji za sigurnost u prometu. Predlažemo sjednicu i točku dnevnog reda, a to je ‘kako osigurati sigurnost građana Trsteno na dionici državne ceste D8, koja prolazi samim središtem mjesta’. Držimo da bi prijedlog žurnog rješenja (dostupna signalizacija za smanjenje brzine i kamere) bio iniciran od strane vijeća za prevenciju kriminaliteta.
Djelovati se treba danas. Postoje i hitne stvari koje se moraju riješiti sad i odmah. Za te stvari Grad treba uvijek stajati na raspolaganju! – priopćila je vijećnica SDP-a GV Dubrovnik, Bonačić Obradović.

Pročitajte još

Završen projekt participativnog budžetiranja na Kalamoti

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

(FOTO) Dubrovnik u tonovima južine

Dulist