Dubrovački glumac i redatelj Robert Bošković i u 2015. godinu krenuo je ‘punom parom’. Nakon iznimnog uspjeha opere ‘Cosi fan tutte’, te mjuzikla ‘Uskrsli’, pred njim su još dva impresivna projekta – mjuzikl ZGK Komedija ‘Legenda Ružice grada’ te režija Don Giovannija u HNK Osijek.
– Mjuzikl ‘Legenda Ružice grada’ prvi je od dva projekta koje radim. Radi se zapravo o srednjovjekovnoj fantasy priči, koja je smještena u Ružice gradu kraj grada Orahovice. Naglasak ovog mjuzikla su vile i njihov fantastični svijet, hratsko narodno vjerovanje koje ova priča nosi – ističe za početak Bošković.
– Radim prema projektu kojeg su potpisali Andrea Kopri Lončarić i Dean Kopri, brat i sestra, a asistentica mi je sjajna glumačka pedagoginja Sanja Crljen. Ansambl ‘Legede Ružica grada’ čine sjajni mladi umjetnici – Danijela Pintarić, Bojan Jambrošić, Lara Antić, Maksim Hozić Max, Ines Mlinarić Stakić, Dario Došlić, Veselin Krstovski , a autorski tim je zaista sjajan – kaže Bošković, koji je za ‘Legendu’ završio pripreme, a ostatak ekipe sad radi koreografiju, scenografiju, kostime i slično.
Premijera ovog mjuzikla u fantasy ‘điru’, s elementima inspiriranim djelima Marije Jurić Zagorke, očekuje nas iza Uskrsa, dok će drugi Boškovićev projekt, Don Giovanni, svjetlo dana ugledati 28. veljače ove godine. Robi otkriva i kako teku pripreme za ovo veliko Mozartovo djelo:
‘Pronašao sam drukčiji redateljski ključ’
– Prijavivši se na natječaj u HNK Osijek, dobio sam mogućnost režiranja ovog velikog i impresivnog Mozartovog djela. Vjerujem kako sam mogućnost dobio upravo zbog načina na koji režiram. Dakle, moji projekti nisu: ‘Dođi na scenu, stani, pjevaj’. Mislim da sam upravo zbog toga osvojio simpatije s ‘Cosi fan tutte’, pa zatim s ‘Uskrsli’. Dakle, ovdje sam ponovo u ulozi redatelja, dok je dirigent sjajni Mladen Tutavac – kaže Bošković te dodaje:
-Unutar ovog projekta krije se sjajna operna ekipa, od Giorgia Surjana, kojeg je publika imala priliku vidjeti u ‘Cosi fan tutte’, zatim je tu Leon Košavić, mladi pjevač koji iza sebe ima vrijednih priznanja, poput osvojenog trećeg mjesta na prestižnom međunarodnom pjevačkom natjecanju ‘Mirjam Helin’ u Finskoj. Spomenut ću dalje, izvrsna pjevačica Dragana Radaković, zatim ekipa iz HNK – Kristina Habuš, Dalibor Hanzalek… Pa moja ekipa iz prošlog mjuzikla… kaže Bošković.
U operi se krije i jedno nama ‘poznatije’ ime, Dubrovkinja Jelena Perčin. Ona i Petra Blašković, ističe Bošković, su ubačene uloge koje on kao redatelj dramski radi kroz operu. Naime, poznata priče u kojoj otac Donne Anne biva ubijen na početku radnje, te se tek pred kraj pojavljue kao duh, u Boškovićevoj režiji pojavljuje se u pratnji dvije djevojke, koje simboliziraju dobru i lošu stranu oca koji spašava svoju kćer na zemlji.
– Opera je tako napisana da otac umire na početku i onda ga do kraja nema, tek se pojavljuje kao duh. To me je kao redatelja, recimo, ‘zasmetalo’, tako da sam našao jedan zanimljiv redateljski ključ koji bi mogao jako pomoći u svemu tome – i pomogao je – iako smo se oko njega dosta pomučili. Ustvari, ispalo je tako da on, otac, režira, vodi cijelu operu. On je il comandatore! – ističe Bošković.
– Zapravo, budući da se Don Giovanni ‘zeza’, planove mu poremeti netko iz drugog svijeta, a taj netko, otac, sa sobom vodi, možemo slobodno reći, sexy djevojke – naime, one su odjevene ni manje ni više nego u izazovno donje rublje, a i uloge djevojaka ‘anđela smrti’ izgledaju kao djevojke iz Victoria’s Secret! Tako da možemo reći kako se ukupno gledajući ovaj Don Giovanni poprilično provokativan. Dosta je.. . Zanimljivo – uz smijeh će Bošković, dodavši kako je opera samim time drukčija jer se u njoj nalaze osobe kao Jelena Perčin, koja u operi ne pjeva.
Za kraj, Bošković rezimira kako je raditi na ovako zahtjevnim projektima:
– Režirati operu je jako komplicirano, nakon Don Giovannija to mi je definitivno postalo jasno. No, u svemu tome krije se beskrajno zadovoljstvo urađenim, što će svoj vrhunac doživjeti na premijeri 28. veljače u HNK Osijek. Nedugo nakon toga, iza Uskrsa, svoju premijeru će imati i ‘Legenda Ružice grada’ – ističe Bošković, koji se i u ova dva puta odlično snašao u ulozi redatelja, te otkriva i kako:
– Lako mi je raditi kao redatelj zbog jedne stvari – bio sam na obje strane. I glumac i redatelj, znam kako ta dva bliska svijeta funkcioniraju, tako da me se, na primjer, ne može baš lako ‘smuljati’ i točno znam kad se glumcima ne da raditi – smije se Bošković.
Detalji s audicije za operu buffo Don Giovanni: