Sredinom srpnja prošle godine uređaj za pročišćavanje vode u Komolcu službeno je pušten u rad. Tada je predsjednik Uprave Vodovoda Lukša Matušić izjavio kako tvrtka Suez, koja je uređaj izgradila, ima obvezu njegova monitoringa na godinu dana do primopredaje djelatnicima Vodovoda. No, ta se primopredaja još uvijek nije dogodila. Razlog tome su, prema izjavi Tonija Zlatića, direktora podružnice tvrtke Suez International za Hrvatsku, ugovorni sporovi s naručiteljem, dakle Vodovodom, a koje rješava Vijeće za rješavanje sporova. Očekuju kako bi se odluka trebala donijeti 1. ožujka.
S druge strane predsjednik Uprave Vodovoda Lukša Matušić, navodi kako to nisu ugovorni sporovi već obveze na koje se izvođač radova, tvrtka Suez obvezala u potpisanom ugovoru.
Suez i dalje upravlja uređajem
-U ugovoru kojeg su potpisali istaknute su njihove obveze koje su trebali ispuniti, od osiguravanja rezervnih dijelova koje trebaju predati Vodovodu, preko obuke osoblja i opremanja laboratorija te dokazivanja operativnih troškova. Budući da nisu ispunili sve ugovorne obveze ne može se izdati potvrda o preuzimanju radova te tvrtka SUEZ i dalje upravlja uređajem, a što ih zasigurno svaki mjesec košta – govori nam Matušić.
Naglasio je kako ovakva situacija Vodovodu zapravo odgovara u smislu manjih trenutnih financijskih troškova, dakle troškova rada pročistača koje bi Vodovod inače trebao podmiriti, posebno u vrijeme pandemije kad svi imaju financijskih poteškoća.
-Na cijelom nizu sastanaka s predstavnicima tvrtke Suez, rečeno im je koje su njihove ugovorne obveze koje moraju ispuniti te ćemo mi u tom trenutku uređaj i preuzeti. Da sam ja kao odgovorna osoba odlučio preuzeti uređaj, a da oni nisu ispunili sve svoje obveze, tvrtki Vodovod Dubrovnik bi bila učinjena šteta – ističe dalje Matušić. Istaknuo je i kako ovo nije prvi put da je tvrtka Suez pred Vijećem za rješavanje sporova pokrenula spor protiv Vodovoda. To su, navodi Matušić, prethodno već napravili tri puta.
-U ta tri spora su potraživali od nas dodatni iznos novca i sva tri spora su izgubili – naglašava.
Ono što Dubrovčane posebno zanima su operativni troškovi pročistača, no o tome će Vodovod konkretnije moći govoriti tek kada preuzme uređaj.
-Trošak sigurno nije svaki mjesec isti. Sad kad je Ombla bila smeđa, sigurno je da se potrošilo puno više, jer je uređaj radio jačim intenzitetom, za razliku od dana kada zamućenja nema i kad uređaj radi u ‘niskom startu’ – rekao je Matušić za DuList.
Uvjeren je kako će ova gradska tvrtka pročistač preuzeti ubrzo, iako se to očekivalo već do kraja 2020. godine.
Nevolje od početka
Inače, od samog početka gradnje ovog iznimno važnog infrastrukturnog projekta nije sve teklo glatko, a cijeli se posao itekako se odužio. Pojekt je započet još u doba bivšeg gradonačelnika Andra Vlahušića. Godine 2016. potpisan je ugovor o izgradnji s tvrtkom Suez, a gradnja je počela početkom 2017. godine. Iako je dotadašnji predsjednik Uprave Vodovoda i kandidat za gradonačelnika Valentin Dujmović u kampanji javnost uvjeravao kako će pročistač biti gotov do prvih kiša te godine, nova gradska uprava na čelu s Matom Frankovićem, nakon preuzimanja vlasti, obavijestila je javnost kako je na gradilištu odrađeno samo 10 posto radova. Utvrdilo se i kako na gradilištu postoje problemi s podizvođačem, tvrtkom Skladgradnja. Tek u lipnju 2018. godine ovaj je uređaj pušten u testno-probni rad. Tehnički pregled je pak počeo u veljači 2019. godine, a nakon što je obavljen, krenulo se u ishođenje uporabne dozvole, koja je konačno stigla u svibnju. Tada je dubrovački gradonačelnik Mato Franković napisao: ‘Prije dvije godine bili smo na početku dugog puta na kojem smo morali riješiti brojne prepreke. Unatoč svemu, bili smo uporni i došli do kraja.’ Uređaj je službeno u rad pušten u srpnju prošle godine čime je konačno riješen dugogodišnji problem Dubrovnika koji danas ima pitku vodu bez obzira na zamućenje Omble.
Iz tiskanog izdanja DuLista od 16. posinca 2020.