Drugi premijerni naslov ‘Nemreš pobjeć’ od nedjelje’ redateljice Marine Pejnović očekuje nas danas na daskama Scene Bursa Kazališta Marina Držića.
Ona i On, dvije uloge sasvim jednostavnog naziva, a kroz koje se provlači ljubavna priča, možemo reći, svakog mladog para. Jedine uloge, Nje i Njega pripale su supružnicima Dubrovkinji Angeli Bulum i Bojanu Beribaki, rođenom Sarajliji, članovima ansambla Kazališta Marina Držića. Predstava se temelji na tekstu Tene Štivičić, napisanom prije dvadeset godina. Situacija u kojoj je tada ljubavni par živio, zasigurno je bila drukčija, kažu nam supružnici… No, razdobljem se nisu htjeli ograničiti. Naglasak je u klasično napisanom tekstu o svakidašnjim muško-ženskim odnosima u situacijama koje se događaju, kako prije dvadeset godina, tako i danas.
— Nekome će možda izgledati situacije naivne ili pak dječje jer se radi o mladom paru. Htjeli smo postaviti priču u kojoj bi se trebali prepoznati svi parovi, i mladi, ali i ‘stari’ koji su kroz ljubavne situneke stvari ne funkcioniraju jer danas acije prolazili – ističe Beribaka. Ljubavna je ovo priča u kojoj postoji doza komičnog šarma, ali i kroz koju žele ‘olabaviti’ ozbiljnije stvari.
— Mislimo da je prilikom ulaska u vezu sve bajno i sjajno, ali kasnije kad ideš sve dalje, skontaš kako u potpunosti ne poznaješ osobu s kojom si te kako moraš upoznati njene mane i vrline. Sve s ciljem kako bi mogli uopće ići dalje prema drugim dijelovima života kao što je brak, stvaranje obitelji… – govori nam Beribaka i dodaje: ‘Potrudili smo se odmaknuti što više od klišea i nadam se kako će publika to prepoznati’. Inače, u tekstu se govori o mladim studentima koji žive u 1999. godini. Tada se, ističe Bulum, lošije živilo i prisutna je očita potreba za zadovoljenjem materijalne egzistencije.
— Traže se kao ljudi, a traže i odgovor jesu li zadovoljni sa svime u životu – rekla je Bulum. Radi se o tekstu koji je sličan brojnim drugima u svjetskoj literaturi, no ovaj je pisan više za naše, hrvatsko područje. Iako je prisutan zagrebački ‘sleng’ u tekstu, od njih se tražilo da ostanu svoji i pri svojim dijalektima. ‘Mislio sam kako ću se u startu morati prilagoditi dubrovačkom govoru’, govori nam Bojan sa smiješkom. Tako su u karakterizaciji likova zadržali ‘svoj sleng’. Zadržali su dio sebe i smatraju kako će se to svidjeti ljudima.
On i Ona
U tekstu Ona ne voli nedjelju i postaje depresivna. Ne može pobjeći od toga. Ona, ali i On bi stalno htjeli nešto drugo. Vrte se u istim stvarima, a ništa se ne mijenja. Njoj to smeta, a njemu je to dobro. Kod Nje to stvara ljutnju jer On tako razmišlja i što ništa ne pokreće. Depresivna je, ali nedjeljom kroz hranu popunjava prazninu, prepričava nam Bulum. Publiku smatraju sucem u predstavi i postupno ju uvlače u priču.
— Riječ je o dosta kratkih scena, narativno pisanim i prisutno je dosta monologa i prepričavanja. Komuniciramo s publikom i uključujemo ju u cijelu priču. U svemu tomu, većoj intimnosti i povezanosti s publikom donosi i Scena Bursa na kojoj izvodimo predstavu – kaže Bulum. ‘On i Ona, može biti bilo tko. On stvara svoju publiku, a ona svoju’, rekla je. Mišljenja su kako bi ovim tekstom trebali probuditi kod ljudi vrstu razmišljanja u kojoj kad odu doma, razmisle o odnosima između svog partnera i sebe. Hoće li to postići, odnosno ostaviti na gledatelja dojam? Nadaju se, ali i smatraju kako će zasigurno gledatelji ‘prepoznati nešto u tim odnosima, bilo to tužno ili smiješno’.
— Želimo pokazati kako je ključ svakog odnosa pred nosom. Za ugodan i lagodan život potrebno je prihvatiti osobu kakva jest. I tu dolazi do komičnih situacija. To i jest tako u životu. Nekad misliš kako te osoba koja je pored tebe – guši. A samo kad se odmakneš od nje dan dva, vidiš kako bez nje ne možeš. Ako je, naravno, ljubav u pitanju – govori nam Beribaka. Je li im ovaj kazališni komad izazov? Bulum svakoj stvari pristupa na isti način i tek kad prođe može reći je li joj stvarno bio izazov.
— Potreban mi je odmak u određenom procesu. Nama je drago jer nam je redateljica dala puno slobode te možemo
improvizirati – govori nam. A upravo slobodu u izvođenju Beribaka smatra bitnom komponentom.
Zajedno od studentskih dana
— Treba postojati sloboda, ali se mora znati određena mjera. Prva postavka ovog teksta se igrala skoro deset godina. Posvetili smo se dosta njemu, ali se trudimo opet biti originalni. Postoji teret jer se sve treba držati na određenoj razini, a opet moramo učiniti izvedbu posebnom… A naravno, i da ljudima bude zanimljivo – govori Beribaka. Rade zajedno od studentskih dana i smatraju kako zajedničko sudjelovanje u predstavi predstavlja olakšavajuću okolnost.
— Nosimo posao doma, što ne smatram problemom jer jedino s kime pričam o tomu jest Bojan. Bolje je, jer se razumijemo više. Bilo bi mi naporno da sam s nekim tko ne bi to razumio. Poznajemo se dobro kao partneri, ali i osobe smo koje žive zajedno i imaju dijete zajedno – ističe Bulum. A zanimalo nas je je li njihova nedjelja opuštajuća, tradicionalno u krugu obitelji?
— Nemamo takvu nedjelju. Ne radimo posao ‘od ponedjeljka do petka’. Često ne znam ni da je nedjelja, ponajviše zbog probi – ističe Bulum. U drugim gradovima primjete kao je nedjelja, kako kažu, zbog pustih ulica. No u Dubrovniku je drukčije jer su, kaže Beribaka, i nedjeljom ulice pune ljudi, pogotovo kad je sunčano vrijeme. A njemu je to itekako drago! Od ove su jeseni zajedno u ansamblu Kazalištu Marina Držića, dok su prethodno znanje gradili u HNK Mostar. Skoro nije bilo predstave u kojoj nisu igrali. Možda je bilo malo hiperproduktivno, ističu, ali na sve to gledaju kao jedno veliko iskustvo. Po pitanju života smatraju kako su neke stvari u Hrvatskoj ipak uređenije. Beribaki je, iako je provodio u Dubrovniku ljeta, proces prilagodbe bio dulji. No, sve ovo smatra velikom nadogradnjom i plusom. Zajedno, imaju veliku želju za radom jer ‘za glumca je najbitnije da igra’.
— Kad postigneš neke stvari svojim radom i trudom, i to netko prepozna… Nevjerojatan osjećaj. To je izrazito bitno, Angeli i meni te smatramo to najvećim zadovoljstvom – zaključuje Beribaka.