Vizualni identitet 74. Dubrovačkih ljetnih igara pod nazivom ‘Novi građani’ nosi potpis dizajnera vizualnih komunikacija Zorana Đukića, a predstavlja svojevrstan nastavak prošloljetnog vizualnog rješenja Između kamena, inspiriranog ambijentalnošću i prirodnim elementom, biljem koje raste između kamena, a koje je važan dio scenografije Grada.
Objašnjavajući ovoljetni koncept, Đukić ističe kako je Dubrovnik stoljećima svoj identitet gradio kroz kontinuirani razgovor sa svijetom. – Razmjenom i uvozom robe, znanja, umjetničkih stilova i talenata, Grad se razvijao i živio u korak s vremenom. U jednom trenutku ta se slika, kao na fotografiji s razglednice, zamrznula. Grad se skamenio. Postalo je jasno što Grad jest, a što nije – i iscrtana je granica između “starog” i “novog”. Vizuali 74. Dubrovačkih ljetnih igara pokušaj su omekšavanja te oštre crte. Na njima su portreti karakterističnog dubrovačkog bilja: sivo-zelene agava i opuncija prepoznatljivim siluetama kontrastiraju bijelim zidinama. Dubrovački koralj i dubrovački gospar, koji nedvojbeno govore o svom podrijetlu, bojama i oblicima svojih cvjetova slave ljeto. Međutim, opuncije su prvi put uočene na Lastovu 1911. godine, a izvorno su iz Meksika – baš kao i agave, koje su tu stoljeće dulje. Palme ispod mosta na Pločama su iz Kalifornije, dok su one na Posatu s Kanarskog otočja. Dubrovački koralj stigao je iz Gvatemale, a naš gospar porijeklom je iz Brazila – navodi Đukić.
Za kraj propituje kada se gube granice između našeg/dubrovačkog i stranog/tuđeg postavljajući pitanje – Kada i kako se ‘novo’ integrira u ‘staro’? I je li mogućnost takve alkemije još uvijek otvorena? –
Zoran Đukić je dizajner vizualnih komunikacija s preko 15 godina iskustva rada, specijaliziran za stvaranje promišljenih i inovativnih vizualnih identiteta, publikacija i izložbi za širok spektar klijenata iz kulturnog sektora. Osnivač je i voditelj studija đkć d.o.o., a najviše voli oblikovati vizualne identitete i kazališne plakate.