Kultura

NOVI GRAĐANI Vizualni identitet 74. Igara

Vizualni identitet 74. Igara Novi gradani Zorana Dukica5

Vizualni identitet 74. Dubrovačkih ljetnih igara pod nazivom ‘Novi građani’ nosi potpis dizajnera vizualnih komunikacija Zorana Đukića, a predstavlja svojevrstan nastavak prošloljetnog vizualnog rješenja Između kamena, inspiriranog ambijentalnošću i prirodnim elementom, biljem koje raste između kamena, a koje je važan dio scenografije Grada.

Vizualni identitet 74. Igara Novi gradani Zorana DukicaVizualni identitet 74. Igara Novi gradani Zorana Dukica2

Objašnjavajući ovoljetni koncept, Đukić ističe kako je Dubrovnik stoljećima svoj identitet gradio kroz kontinuirani razgovor sa svijetom. – Razmjenom i uvozom robe, znanja, umjetničkih stilova i talenata, Grad se razvijao i živio u korak s vremenom. U jednom trenutku ta se slika, kao na fotografiji s razglednice, zamrznula. Grad se skamenio. Postalo je jasno što Grad jest, a što nije – i iscrtana je granica između “starog” i “novog”. Vizuali 74. Dubrovačkih ljetnih igara pokušaj su omekšavanja te oštre crte. Na njima su portreti karakterističnog dubrovačkog bilja: sivo-zelene agava i opuncija prepoznatljivim siluetama kontrastiraju bijelim zidinama. Dubrovački koralj i dubrovački gospar, koji nedvojbeno govore o svom podrijetlu, bojama i oblicima svojih cvjetova slave ljeto. Međutim, opuncije su prvi put uočene na Lastovu 1911. godine, a izvorno su iz Meksika – baš kao i agave, koje su tu stoljeće dulje. Palme ispod mosta na Pločama su iz Kalifornije, dok su one na Posatu s Kanarskog otočja. Dubrovački koralj stigao je iz Gvatemale, a naš gospar porijeklom je iz Brazila – navodi Đukić.

Za kraj propituje kada se gube granice između našeg/dubrovačkog i stranog/tuđeg postavljajući pitanje – Kada i kako se ‘novo’ integrira u ‘staro’? I je li mogućnost takve alkemije još uvijek otvorena? –

Vizualni identitet 74. Igara Novi gradani Zorana Dukica3Vizualni identitet 74. Igara Novi gradani Zorana Dukica4

Zoran Đukić je dizajner vizualnih komunikacija s preko 15 godina iskustva rada, specijaliziran za stvaranje promišljenih i inovativnih vizualnih identiteta, publikacija i izložbi za širok spektar klijenata iz kulturnog sektora. Osnivač je i voditelj studija đkć d.o.o., a najviše voli oblikovati vizualne identitete i kazališne plakate.

Pročitajte još

PRIČE IZ RAGUSINE Sanja Curić i Nikša Selmani održali predavanje o povijesti dubrovačkih javnih bludilišta

Dulist

Književni susret s Oljom Savičević Ivančević u sklopu Mjeseca hrvatske knjige

Dulist

Dubrovački simfonijski orkestar zaključio Dalmatinski ciklus nizom koncerata

Dulist