Plažu Sunset Beach u Uvali Lapad čeka svojevrsni redizajn uz nove strakcije i sadržaje koji će promovirati domaće proizvode i gastro ponudu. Otkrio nam je to novi direktor Sunset Beacha Marinko Benić, koji je napustio hotelijerski biznis te se upustio u dovršetak projekta u Uvali Lapad. O planovima za budućnost porazgovarali smo za ovaj broj DuLista.
Bili ste na visokoj funkciji u tvrtki Karisma Hotels Adriatic. Kako je došlo do suradnje s Dubrovačkim zalascima sunca?
S glavnim investitorom u projekt Dubrovnik Sunset Beach, gospodinom Johnom Almom poznajem se još od 2015. godine i dobro sam upoznat s projektom, a nije nevažno spomenuti da s njim dijelim slična razmišljanja i viziju. Sama Uvala Lapad izuzetno je važna za turističku ponudu Dubrovnika, ne samo zbog reljefom dubrovačkog primorja ograničenog plažnog prostora, već i zbog mogućih komplementarnih sadržaja i novih turističkih atrakcija u uvali. Smatram da će moja specifična znanja i iskustvo u razvoju turističkih projekata dobro koristiti Dubrovnik Sunset Beachu, poglavito sada kada je projektu potrebno svojevrsno restrukturiranje i redizajn. Osobno rado prihvaćam nove izazove, a ovo je jedan od boljih s obzirom na potencijal samog projekta. Smatram da turističku industriju očekuju puno bolja vremena i ovo je pravi trenutak za unaprijeđenje ovog atraktivnog projekta.
Kakvu ste financijsku situaciju zatekli s obzirom na tešku godinu za nama?
Usprkos drastičnom padu prometa nastavili smo raditi tijekom cijelog razdoblja pandemije i nismo otpuštali radnike bez obzira na negativan financijski rezultat. Na žalost, dijelimo sudbinu s brojnim turističkim društvima koja su prošlu godinu završila u minusu. Gubitak našeg društva u 2020. iznosi čak 16,5 milijuna kuna, a u tijeku su razgovori s vjerovnicima oko dinamike podmirenja obveza. Istovremeno, u intenzivnim smo pripremama za sezonu, osim dodatne kadrovske popune, ulažemo i u nove sadržaje. Vjerujem da će ovogodišnja sezona polučiti solidne rezultate što će biti dobar temelj za novo poglavlje u razvoju našeg projekta. Utoliko, svim vjerovnicima želim izraziti zahvalnost na podršci i razumijevanju u ovom izazovnom razdoblju.
Dovodite li neke od zvučnih imena?
Posebno se želim zahvaliti postojećem timu, svim zaposlenicima i voditeljima koji su uz nas cijelo vrijeme, ali i pozdraviti dva sjajna nova člana tima koji će znatno pomoći oko unaprjeđenja proizvoda, kako u ovoj sezoni, tako i u predstojećem razdoblju redizajna projekta. Riječ je o Matiji Lovokoviću na poziciji direktora hrane i pića. Matija ima iznimno iskustvo i znanje, a posebno bih naglasio kako je tri godine proveo na poziciji direktora hrane i pića u restoranu Time u Zagrebu. Bio je i voditelj restorana u Hotelu Bellevue na Malom Lošinju. Nova članica našeg tima je i Ivana Tomčuk, brand manager, koja će biti zadužena za evente, prodaju i marketing. Ivana je bila event manager u Porto Montenegro i quality manager Royal Hotels & Resorts.
Kakva je vlasnička struktura Dubrovačkih zalazaka sunca? Kad je bivši direktor Coca Cole John R. Alm ušao u vlasničku strukturu i je li bilo još nekih izmjena?
John Alm je u projektu od samog početka, danas je većinski vlasnik i putem svoje investicijske kompanije glavni ulagač u projektu. Njegova je želja fokusirati se na što brži dovršetak projekta u koji je do sada uložio značajna sredstva.
Iako su svi očekivali da će plaža u Uvali Lapad zaživjeti poput svjetskih atrakcija to se nije dogodilo. Možete li s obzirom da je ona u funkciji od 2017. sada nešto napraviti?
Upravo je sada pravo vrijeme za redizajn pa tako moj posao ne obuhvaća samo financijsko restrukturiranje već i predstavljanje novih proizvoda i atrakcija koje mogu biti jedno od zaštitnih lica Dubrovnika u ovom desetljeću. Unaprijeđeni projekt Dubrovnik Sunset Beacha treba uvažiti i implementirati dosta lokalnih specifičnosti, poput imidža Dubrovnika kao izuzetne svjetske atrakcije te prostornih ograničenja u smislu malog broja plaža u gradu te potreba i navika stanovnika što svakako treba uzeti u obzir prilikom dizajniranja sadržaja i ponude. Na žalost, pandemija koronavirusa nas je u tome usporila, ali ne odustajemo od vizije da
Sunset Beach postane dodana vrijednost i iznimno atraktivna lokacija u dubrovačkoj turističkoj ponudi.
U medijima se cijelo vrijeme spominjalo kako plaža nije po projektu dovršena, točnije kako nikad nisu izgrađena dva bazena te da zbog toga ima samo djelomičnu uporabnu dozvolu.
Možete li objasniti situaciju te hoće li se bazeni graditi? Ako ne, kakvi su Vam daljnji planovi?
Projekt još nije dovršen, uz više zelenila, potrebno je uvesti dodatne atrakcije i sadržaje koji promoviraju domaće proizvode i gastro ponudu. Također, detaljno smo analizirali dosadašnje poslovanje, ali i reakcije gostiju i zaključili kako je cijelo područje potrebno segmentirati s ponudom za različite profile gostiju. Utoliko, ne vidim osobitu funkciju kupališnog bazena, osim eventualno, u vidu vodene površine i vodoskoka koji može biti potencijalna atrakcija. Također, analizirali smo i neke primjere usporedivih projekata
s bazenima koji su pokazali više loših nego dobrih strana. Na primjer, zbog velikog broja ljudi koji posjećuje lokaciju ulaz na bazene bi se na neki način trebao regulirati, odnosno rasteretiti visokim cijenama što bi izazvalo negodovanje dobrog dijela posjetitelja i poslalo krivu poruku kako goste dijelimo po platežnoj moći. Mi ništa od toga ne želimo jer je prostor Sunset Beacha, prostor namijenjen svima, i gostima i građanima Dubrovnika. S druge strane, opcija slobodnog i nekontroliranog ulaza bi osim gužve mogla predstavljati i zdravstveni rizik po posjetitelje. Usprkos dobroj namjeri, bazeni očito nisu najbolja opcija za ovu lokaciju pa ćemo u sklopu redizajna ponuditi prikladnije i kvalitetnije rješenje.
Tko će potpisati novi vizualni identitet plaže? Hoćete li surađivati s lokalnim ili međunarodnim arhitektima?
Trenutno razgovaramo s više renomiranih arhitekata, između ostalog i našim domaćim imenima iz Grada, a neovisno o konačnom izboru, želimo uvažiti i razmišljanja lokalne zajednice.
Je li vašu novu viziju plaže odobrio većinski vlasnik te u kojem vremenskom roku se planira realizirati investicija? Hoće li se prve naznake novog identiteta vidjeti već ove sezone?
Gospodin Alm i ja imamo slična razmišljanja, svjesni smo izazova, a na meni kao čelnoj osobi je da cijeli proces maksimalno ubrzam i ostvarim zacrtane planove. Ukupno gledano, ulaganja su značajna i pokazuju predanost investitora ovom projektu.
Možete li objasniti situaciju s postupkom na Visokom upravnom sudu i postoji li mogućnost da tvrtka Dubrovački zalasci sunca izgubi koncesiju nad plažom?
Rješenjima Visokog upravnog suda koje smo službeno zaprimili ove godine poništene su dvije 20-godišnje koncesije za obavljanje turističke djelatnosti u Uvali Lapad. Ne želim komentirati sudske odluke, ali ističem da presude dolaze gotovo 6 godina od dana sklapanja ugovora o koncesiji i stvaraju okvir za pravnu nesigurnost i položaj investitora koji je u koncesijskom području uložio značajna financijska sredstva. U kontaktu smo s nadležnim institucijama i postupit ćemo sukladno njihovim uputama odnosno pravnom okviru. U svakom slučaju, uvjeren sam da će se navedena situacija pozitivno riješiti i da ćemo završiti projekt.
ŽIVOT NA DVIJE ADRESE
Ovog ljeta više ću vremena provoditi u Gradu
Dubrovčanin ste koji već duži niz godina ima zagrebačku adresu. Vratili ste se u Dubrovnik, jeste li se preselili s obitelji i kako ćete funkcionirati?
Zbog prirode posla, ali i obiteljskih potreba, trenutno živim na dvije adrese. To svakako ima i nedostatke, ali lijepo je provoditi više vremena u Dubrovniku. Fokusiran sam na pripremu sezone, posla i izazova ima na pretek tako da ću ovog ljeta sasvim izvjesno više biti u Gradu nego u Zagrebu.
Iz tiskanog izdanja DuLista od 16. lipnja 2021.