Dubrovačka alternativna rock glazbena scena dobila je novo pojačanje, a radi se o bendu ‘Mrtvo zvono’.
Iako je novo ime na domaćoj sceni, sastavljen je od tri iskusna glazbenika, predstavnika domaće alternativne scene. To su Ivan Jakić, gitarist dubrovačkog Gruhaka te Ivica Glunčić i Srđan Petric, bubnjar te basist i vokal benda Feredon. Predstavili su se debitantskim singlom ‘Oči su uvijek gladne’, energičnom pjesmom čvrstog zvuka s iznimno inteligentnim tekstom koji donosi snažnu poruku. Za DuList su otkrili kako je sve zapravo krenulo i odakle im inspiracija za zanimljiv naziv benda.
– Radi se o dubrovačkim glazbenicima koji manje-više stalno sviraju zajedno. I sad je to dobilo ime. Prvo je nastao materijal pa onda bend. Dakle, imali smo materijal kojeg je trebalo odsvirati te smo odlučili napraviti nešto s onim što nam se svidjelo. Snimili smo pjesmu i spot, a za to su ‘zagrizli’ ljudi iz izdavačke kuće Spona, ogranak Aquariusa. Njima se to jako svidjelo i odlučili su cijeli projekt pogurati – rekli su nam iz benda.
Kako smo i spomenuli, predstavili su se pjesmom ‘Oči su uvijek gladne’. Za vrhunsku glazbenu produkciju zaslužan je Robert Nappholz, a autor glazbe i teksta je Srđan Petric, koji je u suradnji s Ivicom Glunčićem i Nappholzom napravio aranžman.
– Pjesmi ‘Oči su uvijek gladne’ najviše je kumovao naš producent Robert Nappholz iz benda Fali V, F5 koji je izuzetno iskusan glazbenik i cijenjen u producentskom svijetu. Naime, osvojio je Porina za produkciju albuma Kawasaki 3pa. Vjerujemo mu, volimo raditi s njime, konzultirati se s njime… Pokazao sam mu pjesme, a on je upravo tražio da ova pjesma bude – glavna, što sam ja previdio odnosno nisam mislio iskreno kako će od te pjesme biti nešto. I kad smo je snimili, odlučili smo napraviti spot i nekako se sve lijepo nadovezalo u konceptualnom smislu – kazali su i dodali kako videospot nastao u režiji Nikole Kapidžića (Vizir 360) i člana benda Srđana Petrića.
Prema njihovim riječima, ‘spot je konceptualan, ima priču i odlično se ukombinirao s tekstom pjesme’ te je tako nastao ‘jedan lijepi paket’. Naime, spot govori o glazbenoj sceni u Dubrovniku. Radnja u spotu opisuje ‘zatočenost’ glazbenika u svijetu u kojem ne žele biti, referirajući se na gaže i gažersku scenu koja u Dubrovniku ‘guta’ kreativne talente. Brojni dubrovački glazbenici kao da su zatočeni u ‘jukeboxu’ u kojem su prisiljeni svirati, a spot se odnosi upravo na gažiranje te na svojevrsnu nadmoć kapitalizma nad umjetnošću.
Ali isto tako su dodali kako situacija je u Dubrovniku dobra te istaknuli kako je unatoč svemu glazbena scena uvijek bila vrhunska.
– Tu su bendovi poput Valetuda i Silente-a. Postoji puno talentiranih bendova, pojedinaca i materijala. Kome se da, može istražiti – istaknuli su.
Osvrnuli su se i na nastanak imena. Kažu kako je cijeli projekt morao dobiti ime kako bi potpisali ugovor i tako ‘stavili točku na i’.
– Ime smo smislili u zadnjoj sekundi jer smo trebali potpisati ugovor. Samo smo svirali skupa. Odlučili smo se za Mrtvo zvono. Mrtvo zvono je inače adresa na kojoj živim. Svima je to bilo smiješno. Nikad to nisam registrirao, a Ivan Jakić je dao prijedlog. Izdavačima se jako svidjelo ime jer je jako ‘googljivo’. Ne postoji ništa kao Mrtvo zvono, osim te ulice. A sad postoji i bend – rekao nam je Petrić.
Otkrili su nam i koji su im ciljevi u budućnosti.
– Naš prvi cilj je bio imati priliku stvarati, što je i ostvareno. Vidjet ćemo što će se dogoditi sa singleom. Trenutno ‘vrti’ na regionalnim televizijama, radijima… Zasad ide dobro, a reakcije su sjajne. Cijeli je projekt zaista odlično prihvaćen! Želimo nastaviti u ovom tonu – rekli su.
Foto: Mrtvo zvono bend