Kazališna publika, ali jasno i autorski tim, s nestrpljenjem iščekuju novu predstavu koja će se pretpremijerno izvesti na velikoj sceni Kazališta Marina Držića ovaj četvrtak, 19. listopada. Premijera je u petak, a repriznih izvedbi će biti 5, tako da će vjerojatno svi zainteresirani uspjeti nabaviti svoje ulaznice i pogledati Voltaireov klasik ‘Candide ili optimizam’. I to: 21., 26., 27. i 28. listopada, te 17. studenoga.
Režiju, dramatizaciju i izbor glazbe potpisuje Hrvoje Korbar. Za scenografiju je zaslužna Paola Lugarić Benzia, za kostimografiju Tea Bašić Erceg. Oblikovatelj svjetla je Marko Mijatović, autor glazbe Žarko Dragojević, a inspicijentica Ivana Ljepotica. Glavnu ulogu tumači sjajni Bojan Beribaka, a uz njega u predstavi igraju: Zdeslav Čotić, Marija Šegvić, Hrvoje Sebastijan, Nika Lasić, Edi Jertec i Izmira Brautović.
-Ovo je najbolji od svih mogućih svjetova, rečenica je koja odjekuje svijetom Voltaireovog filozofskog i satiričnog romana ‘Candide ili optimizam’ koji se obračunava s filozofijom Gottfrieda WIlhelma Leibniza i njegovih sljedbenika. Voltaire tu misao, kojom i danas odjekuje svijet zaražen epidemijom optimizma, popularne psihologije, self-helpa i raznoraznih samoprozvanih gurua i iscjelitelja, bespoštedno izvrće ruglu postavljajući uporno jedno logično pitanje – zašto? Ako je sve stvoreno u najbolju moguću svrhu, zašto postoji zlo? Zašto je taj najbolji od svih mogućih svjetova preplavljen ratovima, elementarnim nepogodama, vjerskim progonima, i raznim ograničenjima ljudskih sloboda i prava?
Candide je roman o odrastanju, o sazrijevanju i o spoznaji, roman u kojem Voltaire ruši sve mitove, opća mjesta i praznovjerja, uključujući i onaj o sretnoj romantičnoj ljubavi koja nas može spasiti. Voltaire je daleki predak teatra apsurda i filozofije egzistencije, ali i nastavljač tisućljetne tradicije bespoštedne satire koja ruglu izvrgava dominantne sustave vjerovanja. Gotovo je nevjerojatno da je Voltaire ovaj roman objavio 1759. godine. 250 godina kasnije, sve njegove teme bez ikakve aktualizacije ili rekontekstualizacije tako snažno rezoniraju s našim svijetom. Zašto uopće živjeti u takvom svijetu? Možemo li nastaviti živjeti bez naučenih obrazaca i sustava vjerovanja? I zbog čega nam je lakše zamisliti kraj svijeta nego li drugačiji svijet i pravednije društvo? Na samom kraju Voltaire nam nudi amblematski i pomalo zagonetan odgovor – Treba obrađivati svoj vrt. Adaptacija Candida veliki je scenski izazov i uzbudljiv teren za glumačku igru i kreaciju – pojasnio je redatelj Hrvoje Korbar.