Politika

PREGOVORI U TIJEKU Gradska uprava preselit će u zgradu Fine

financijska agencija fina zgrada

Grad Dubrovnik spojnu cestu između Vukovarske i Andrije Hebranga neće sam graditi. Rekli smo kad se pojave investitori, oni će je financirati – rekao je gradonačelnik Mato Franković gradskim vijećnicima koji bi trebali dati suglasnost investitoru Gravosa Gardens d.o.o. na iskazanu namjeru financiranja troškova izgradnje komunalne infrastrukture javne gradske prometnice. Oni će, naime, financirati veći dio te ceste, no ne i cijeli spoj.
-Prezentiran mi je projekt i mislim da je ovo dobro. Najave potpredsjednika Vlade idu ka tome da će se onemogućiti daljnje iznajmljivanje u stambenim zgradama te će do stanova moći doći naši sugrađani. Sukladno projektu 70 posto površina bit će zelene površine, a bit će tu i dječji vrtić te dovoljan broj parkirnih mjesta za stanovnike uz mogućnost kupnje za one koji žive okolo, što je iznimno važno – rekao je gradonačelnik, a potom su vijećnici pogledali video prezentaciju projekta.
-Kad se ovakvi projekti predstavljaju, netko uvijek gubi. Mi smo ti koji gubimo najveće zelenilo na području Gruža, na području buffer zone – rekao je Đuro Capor te pitao zašto se ne traži od investitora cijeli spoj između dvije prometnice, a ne samo njene dvije trećine.
-Gdje je tu javni interes? Servisiramo apetite jedne skupine investitora – smatra Capor.
Gradonačelnik je rekao kako mu je svejedno hoće li se ovo usvojiti ili ne. On osobno misli kako je projekt dobar, a da je na svakom od vijećnika iznijeti svoj stav.
Vijećnik Andro Vlahušić rekao je kako investitor ne plaća ništa. Budući komunalni doprinos uplatiti će u izgradnju ceste, dodao je Vlahušić.
-Grad treba napraviti cestu od Fine do Andrije Hebranga kao preduvjet. Mi je gradimo, a oni plaćaju komunalni doprinos i tada se rješava brdo problema u Gružu, dok se ne napravi još jedna cesta kroz Radeljević – ističe Vlahušić te dodaje kako su u toj zoni predviđene javne garaže. Ovdje treba napraviti, napomenuo je, 400 mjesta javne garaže.
Ovu točku trebamo doraditi na način da se cesta treba napraviti u cijelosti – rekao je te dodao kako projekt izgleda simpatičan. Kvadrat će tu, smatra, biti 7 tisuća eura, a kad bi se napravila cesta do Fine bio bi 8. Rekao je kako će biti protiv odluke jer je ovo direktno pogodovanje investitoru jer projektu nema javnog interesa.
Gradonačelnik je rekao kako je Vlahušić zaboravio da je 2014. godine izbrisao iz GUP-a javnu garažu na ovom području.
-Ovo su isključivo i jedino stanovi za najam ili dijelu najbogatijih Dubrovčana – smatra Vlahušić te napominje kako se tu mora raditi javna garaža sa 150 mjesta.
Odgovorio mu je Marko Potrebica, a vezano za ‘oduzimanje kruha’ sugrađanima koji se bave iznajmljivanjem, što je Vlahušić spomenuo. Rekao je kako nikada Mato Franković niti ovo Gradsko vijeće nije i neće donijeti odluku kojom će ljudima iz grada uzeti kruha.
-Nikad nećemo tetu Anu s Babinog kuka koja izdava pet kamara us svojoj kući ograničiti – ističe Potrebica. Rekao je kako u potpunosti potpisuje sve ono što je Franković govorio u kontekstu Domovinskog rata.
-Ako ne znate razliku između određnih pozdrava u određnom povijesnom razdoblju, to je isključivo vaš problem. Je li zvijezda petrokraka ista 1941-.1943. i 1991. kad je napadala Hrvatsku? – zaključio je Potrebica na što je Vlahušić citirao Plenkovića koji se od Frankovićevog ‘za dom spremni’ ogradio.
Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako će govoriti isključivo unutar teme te se dotaknuo na kratkoročno iznajmljivanje, temu koju je otvorio Vlahušić.
-Zimmer frei se donosi isključio na iznajmljivanje dijela životnog prostora u kojem živiš. Drago mi je da Vlada priprema paket zakona kojim će regulirati pitanje najma. Onemogućit će daljnje dobivanje dozvola u višestambenim zgradama za kratkoročni najam. Uvest će se pravičan porez za sve one koji se bave gospodarskom uslugom iznajmljivanja. Rentijerstvo u domaćinstvu je nešto potpuno drugo i tako kga moramo i tretirati – ističe gradonačelnik. Istaknuo je kako nas kao društvo nagriza apartmanizacija.
-Cijene nekretnina u Dubrovniku su posljedica tržišta, ponude i potražnje – dodao je kako je u Mokošici u zgradi, u njegovoj blizini samo jedan od 14 stanova onaj u kojem živi obitelj. Ostali stanovi su u kratkoročnom najmu.
-Ako želimo biti destinacija izvrsnosti moramo imati regulirano i brojku taksija, restorana, hotela… Pitamo li se tko će raditi u svim objektima? – ističe Franković te dodaje kako za pet projekata u najavi, od Hotela Plat, Kupara, Belvedera, Tri sestrice… imamo 10 tisuća radnih mjesta. Tko će tu raditi?
-Tržište nam se poremetilo. Imamo dio praznih stanova u našem gradu. Ajmo kroz porezne zakone riješiti prazne stanove – smatra. Pitanje stanovanja nije samo pitanje Dubrovnika i RH. već cijele Europske unije.
-Događa se pomama koja izlazi izvan svih kontrola. Čudimo se kad nam je kolona od zračne luke svaki dan i rješenje tražimo u brzoj cesti. Brza cesta nije rješenje, ona je samo posljedica. Svi idu u isti lijevak – ističe Franković.
Vlahušić pita kada bi Gradsko vijeće donijelo odluku da se u višestambenim zgradama ne smije iznajmljivati, hoće li se ovaj projekt o kojem se raspravlja uopće realizirati. Vlahušić je rekao gradonačelniku kako više nitko ne dijeli životni prostor s gostima, svi iznajmljuju apartmane ili studio apartmane.
-Nemojte uzimati ljudima kruh iz ruke – dobacio je još jednom.
Vijećnik Đuro Capor rekao je kako je ovdje riječ o najvećem zelenilu na području buffer zone. Istaknuo je kako se svim dosadašnjim investitorima uvjetovala izgradnja ove ceste u cijeloj dužini.
-Što mi ovime dobivamo? Još niz apartmanskih jedinica na području pored Karingtonke. Izgubili smo 200 parkirnih mjesta koja nam niste nigdje nadomjestili. Nije samo Vlahušić izbrisao tu garažu već je i HDZ u Dubrovačkom dogovoru dignuo ruke za to. Ovom istom cestom bila je planirana i čitava odvodnja za taj dio Gruža – ističe Capor te dodaje kako ne dobivamo cestu u cjelini, dobivamo još niz apartmana, a gubimo parkirna mjesta i krasan dio grada. Gradonačelnik se osvrnuo na Caporove riječi kako ćemo izgubiti najveći zeleni prostor u buffer zoni.
-Najveći zeleni prostor u buffer zoni je park Gradac, koliko me sjećanje služi – rekao je gradonačelnik. Rekao je kako mu se čini da Capor tamo nikada nije bio. Ogroman dio toga je asfaltiran.
-Znate li da tamo nitko niti šeta, niti boravi, niti obilazi jer je prostor nepristupačan s gornje strane – ističe dalje gradonačelnik naglasivši kako prostor nije atraktivan niti predstavlja nešto društveno korisno.
-Poštujem vaš politički opus, ali s pravom moram izreći ono što mislim da je dobro i korisno. Ovdje ne vidim ništa problematično – govori gradonačelnik napomenuvši kako ovo nije javna zelena površina, niti je to ikad bila. To je oduvijek trebali biti urbanizirano područje grada. Objavio je kako se intenzivno radi na tome da zgrada Fine postane gradsko vlasništvo kako bi se u nju preselila cijela Gradska uprava osim Ureda gradonačelnika koji će ostati gdje je i danas.
Marko Potrebica smatra kako prioritet treba biti izgradnja ceste u cijeloj dužini te da će naravno podržati ovaj projekt. Smatra kako postoji mogućnost da se u ovoj fazi projekta dođe do dogovora s investitorom oko javnih parkirališnih mjesta.
Capor smatra kako se ovdje radi ‘grickanje prostora’ kako bi se zadovoljili apetiti onih koji tamo žele graditi apartmane.
Vijećnik Maro Kristić rekao je kako neće glasat za prijedlog odluke.
-Daleko smo od realizacije ovog projekta jer nisu riješeni ni imovinsko-pravni odnosi. To odmah postavlja pitanje legitimiteta njihovog zahtjeva. Smatram da u ovom trenutku jednu tako esencijalnu prometnicu ne bih rješavao na ovaj način jer nije riječ o velikoj financijskoj investiciji – ističe Kristić te dodaje kako nema opravdanog razloga za izaći investitoru ususret na ovaj način.
-Ovdje će se izgraditi preko 300 stanova na ovom području. Počet će se graditi i na zemljištu Zaklade Mihanović, imamo ovu ogromnu kapitalnu izgradnju, a već se gradi na zemljištu Astra Dubravke. Moramo biti sto posto sigurni da će se ova prometnica izgraditi – iznio je dalje vijećnik. Smatra kako treba napraviti studiju opterećenosti prostora, te uvesti moratorij na gradnju višestambenih zgrada.
Pero Vićan smatra kako su svi koji su raspravljali danas u pravu.
-Radi se o području u kojem se može dogoditi nešto pristojno, ali i lagana devastacija. Vjerujem prijedlogu gradonačelnika, međutim predlažem mu, ne znam što Poslovnik kaže, je li moguće zastati s ovim, da napraviš dodatne konzultacije ili da idemo s time. Ako imamo 500 tisuća eura, dovedimo to do kraja. Imamo i 3 milijuna ako to košta 3 milijuna – ističe dalje te pita može li se zastati s odlukom pa na idućoj sjednici donijeti odluku.

Gradonačelnik je rekao kako se rasprava pretovila u raspravu o projektu Gravosa Gardens, a ne o onome o čemu se odlučuje.

-Danas trebamo odlučiti hoćemo li dati suglasnost investitoru financiranje infrastrukture javne gradske prometnice. To je danas jedno pitanje – rekao je gradonačelnik.

-Mi ne znamo hoće li se ovi objekti dogoditi. Danas ne govorimo samo o izgradnji već i o otkupu zemljišta. Mi možemo postaviti pitanje je li ova cesta potrebna gradu. Vjerujem da je suglasje da jest. Je li bolje da je financira sam Grad ili privatni investitor? Što je bolje za Grad? – istaknuo je te napomenuo kako se danas priča isključivo o cesti koja spaja dvije ulice te investitoru koji je voljan financirati 80 posto gradnje.

-Cjelokupni proces izgradnje ceste ide zajedno, nećemo donji dio ostaviti kao slijepo crijevo – objasnio je gradonačelnik. To znači da će se izgraditi cijela cesta od početka do kraja, s tim da će Gravosa Gardens financirati dvije trećine, dok će ostatak vrijednosti 500 tisuća eura financirati ili drugi investitor koji će se vjerojatno pojaviti ili Grad Dubrovnik.

Đuro Capor rekao je kako oni još nisu stekli ni vlasništvo nad parcelama.

-Mi danas ne govorimo o cijeloj cesti već o slijepoj ulici, što piše u materijalima – ističe Đuro Capor. Smatra kako se ne smije trošiti dragocjeni protosr grada sukladno katastrofalnom GUP-u Dubravke Šuice.
Vićan je rekao kako je ova cesta neophodna te se u njoj pronalazi javni interes. Napomenuo je kako im je ovdje je partner firma koja ima temeljni kapital od 2 tisuće kuna.

Vlahušić predlaže da se uz odluku donese zaključak da će se cijela cesta voditi kao jedinstveni projekt.
Gradonačelnik je rekao kako će se dodati točka dva, a to je da će se projekt sagledavati u cijelosti te da će preostali dio troška izgradnje ceste u dužini od 130 metara snositi Grad Dubrovnik.

-Na osnovu ove suglasnosti se sklapa ugovor. Sve ono što ovdje donesemo, bit će sastavni dio ugovora – dodao je.

Kristić je rekao kako je problem u 5 minuta donijeti pravnu formulaciju. Zato su uzeli stanku.

Gradonačelnik je nakon stanke pročitao zaključak istaknuvši kako se projekt ceste sagledava kao jedna cejlina. Prvu fazu financirat će Gravsa Gardens, a drugu Grad.

Odluka je usvojena većinom glasova.

Pročitajte još

Vili Beroš bi uskoro mogao na slobodu

Dulist

Vlada odbacila zahtjev za izglasavanje nepovjerenja Plenkoviću zbog “neutemeljene optužbe oporbe”

Dulist

Primorac komentirao slogan aktualnog predsjednika: ‘Uvijek je bolji original od kopije’

Dulist