Mlada, razigrana i bez dlake na jeziku. Nikolina Bebek, poznatija kao Čoksa, rodom je iz Malog Stona i omiljena je YouTuberica brojnim mladim ženama koje se svakodnevno suočavaju s problemima loših ili manjkavih kozmetičkih proizvoda. Ova po struci ekonomistica (marketing menadžerica) većinu svog vremena bavi se društvenim mrežama, Instagramom i YouTubeom. Životni cilj joj je, kaže nam, širiti ljubav – i možda svojim primjerom pokazati drugima da čine isto. Svijet se mijenja jedino kada mi mijenjamo sami sebe – na bolje, dakako. Na svojim kanalima prepoznatljiva je po svojoj iskrenosti ‘podsvaku-cijenu’, a s duListom je podijelila svoju priču.
Koja je Vaša veza s Dubrovnikom i kako Vas je život odveo u Labin?
Mali Ston je moje rodno mjesto iako uvijek volim istaknuti kako su moji korijeni zapravo hercegovački. Osnovnu školu sam završila u Stonu, srednju Turističku školu u Dubrovniku, a nakon toga sam magistrirala na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji (Ika) i baš taj životni put me je doveo do jednog slatkog dečka iz Labina – ljubav je uvijek točan odgovor!
Kada ste počeli sa svojim kanalima na internetu? Koja je bila Vaša motivacija?
U 2016. godini sam zapravo započela pisati blog o kozmetici, uvijek sam se bavila pisanjem kroz život i uvijek sam imala vlastiti, specifičan način istog, što je u zadnje tri godine preraslo u to da se istim sada bavim na Instagramu @cokolina.nina i na svom YouTube kanalu ‘Kako Nina Na’. Motivacija je prvenstveno bila ljubav prema preparativnoj i dekorativnoj kozmetici, a sada su moja najveća motivacija predivni ljudi koji me prate na društvenim mrežama – sav trud koji ulažem u ovo čime se bavim je najviše poradi njih.
Prepoznatljivi ste po Vašem iskrenom i ponekad ‘grezom’ pristupu. Koliko je bitno imati iskrene recenzije proizvoda, pogotovo kada se radi o njezi kože? Smatrate li kako su plaćene recenzije problematične?
Da, opisivali su me svakakvim epitetima – ‘kontroverzna’, ‘lajava’, ‘napadna’, ‘luda’ – ali usudila bih se reći da vas nazivaju takvim epitetima samo oni koji vas ne mogu kontrolirati. Sebe volim promatrati kao ‘brutalno iskrenu’, tako me i drugi ljudi vide, a sve znanje koje imam temeljim na činjenicama – kako o kozmetičkim proizvodima, tako i o svojoj struci. Marketing je predivan posao, no ‘prljavi marketing’ nikako ne poštujem. Zato se trudim učiti svoje pratitelje da budu pametni potrošači. Za mene je iskrenost svrha – u životu, u vezi s partnerom i prijateljima, ali i u poslu. Multimilijarderska kozmetička industrija i više od sedam milijuna kozmetičkih brendova u svijetu su godinama prodavali proizvode prvenstveno s ciljem profita, no ta vremena su davno završena. Sada kada su potrošači pametniji, s ambalažom, s obzirom na dostupnost informacija, sada nam brendovi ne mogu ‘mazati oči’. Koža je naš najveći organ i upravo je njena njega najunosnija kategorija kozmetičkog tržišta. Stoga smatram da su i recenzije takvih proizvoda jako bitne – da se najprije temelje na znanju i činjenicama (sastav proizvoda) iz čega i proizlazi ‘iskrenost’ o istima, time rečeno ‘neiskrene’ recenzije smatram glavnim problemom. Ovaj posao itekako treba biti plaćen, jer se zaista puno truda ulaže u njega. No smatram da su za njega najčešće plaćeni krivi ljudi koji ne posjeduju znanje, a takvi su samo gubitak za brend, marketinški gledano, jer nisu osobe od utjecaja. Inače, svaka plaćena recenzija vas obvezuje s puno pravila, a ja osobno volim to što sam ‘lajava’ kada je riječ o recenziranju proizvoda.
Jeste li dobili negativne komentare na Vašu iskrenost prema nekim ‘lošijim’ kozmetičkim proizvodima?
Itekako – kako od strane ljudi generalno, tako i od strane brendova. Blago rečeno, s nekim brendovima nikada neću ostvariti suradnju, što ne nosi uvijek za sobom negativnu konotaciju, štoviše s nekima ni ne želim imati posla jer prvenstveno ne cijenim brend koji ne cijeni svoje potrošače. Ponajviše čega dobivam je sumnjičavost, a vezana uz moje znanje o proizvodima, no na kraju, ljudi shvate i priznaju mi s izjavom ‘bila si u pravu’ što se nekih loših proizvoda (sastojaka) tiče i u takvim trenucima se samo nasmijem. Znanje zaista jest jedina moć koju stječemo i imamo, zato i trebamo cijeli život učiti – o svemu.
Jeste li ikada imali situaciju s proizvođačima određenih proizvoda kojima Vaša recenzija nije bila po volji? Jeste li možda dobili ponude od nekih proizvođača da promovirate ili možda ne spominjete njihove proizvode?
Više puta! I više puta sam odbila suradnje s brendovima iza čijih proizvoda ne stojim sa svojom riječju stopostotno. Većina brendova, ne bih rekla negativnu, već realnu recenziju ne prihvaća, jer su i sami svjesni (ne)kvalitete svojih proizvoda i marketing aktivnosti za iste i naišla sam na nevjerojatno ružne reakcije nekih. Zapravo konstantno dobivam ponude za razno razne suradnje, plaćene i neplaćene za samu promociju, a najsmješnije su mi zapravo one kada brendovi ponude novac kako bih recenzirala/promovirala njihov proizvod, koji inače ne podržavam. Tu spada npr. micelarna otopina, jer je njihov proizvod bolji od proizvoda konkurencije i jer smatraju da novac sve kupuje pa tako i moj integritet. Ponuđeni su mi novci kako bih pričala o proizvodima i kako ne bih pričala o istima, no za mene je moja riječ neprocjenjiva.
Suočavate li se s negativnim komentarima (haterima) na društvenim mrežama i kako se najbolje nositi s tim?
Suočavam, naravno, svakodnevno – i aktivno ih ignoriram. Ljudi najviše mrze samopouzdanog, pametnog i uspješnog čovjeka ako i sami nisu takvi i to je ključna karakteristika ‘hejtera’ – mržnja onog što ne razumijemo i onog što nismo, a želimo biti. Kada vas ne mogu dotaknuti na psihičkoj osnovi, pokušaju s uvredama vezanim uz fizički izgled – zaista svega sam se naslušala u tri godine bavljenja ovim i mislim da ‘hejtere’ najviše boli kada ih ignorirate (na mrežama i u stvarnom životu). Ja smatram da u online svijetu, kao i u stvarnom, imam ljude koji me vole i ljude koji me vole mrziti – u svakom slučaju ljubav je opet točan odgovor – a najbolje se nose s tim oni koji su sigurni u ono što jesu i koji zaista prvenstveno vole sebe!
Brojni pratitelji na vašim profilima oduševljeni su transformacijama koje su doživjeli s Vašim savjetima. Javljaju li Vam se često i imate li pozitivnih priča s kojima vam ljudi prilaze?
‘Prije i poslije’ fotografije kože mojih pratitelja na Instagramu su zapravo prvenstveno ideja baš njih – ljudi koji su sami sebi pomogli uz slušanje mojih savjeta i korištenje mojih preporuka što se proizvoda tiče. Htjeli su da objavim njihov uspjeh, kako bi potaknuli i druge ljude da vide da je moguće popraviti ‘mane’ koje možemo imati, bilo da su akne, proširene pore, hiperpigmentacije ili nešto drugo. Zapravo svakodnevno dobivam toliko ljubavi od svojih pratitelja, uz predivne priče o tome kako sam im ne samo pomogla sa stanjem njihove kože, već i generalno sa samopouzdanjem i te priče su dokaz mog uspjeha, no jedna stvar kojoj se nikada neću prestati čuditi je kada mi se pratitelji obraćaju s ‘Vi’ ili kada me zaista sretnu uživo i počnu vrištati – znam da je to izraz poštovanja i ljubavi, no ja sam više za zagrljaje i ‘TI Čoksa’!
Možete li nam reći više o vašoj zajednici #čoksafamilija?
Sam taj hashtag i te dvije riječi mi već izazivaju suze na oči. Konstantno me dečko, obitelj i prijatelji pitaju kako mogu voljeti nepoznate ljude, no vjerujte mi – više puta su mi ‘nepoznati’ pokazali više ljubavi nego ‘poznati’. Kroz cijeli ovaj tekst svaki puta kada napišem ‘pratitelji’ zapravo izgovaram ‘familija’, jer zaista volim svoje ljude iz dubine svog srca, povezani smo rekla bih u nenormalnim razmjerima i s većinom sam u konstantnom tipkanju, baš zbog prirode toga čime se bavim. Rekla bih da sam u njima pronašla kako prijatelje tako i srodne duše u online, ali i offline svijetu. Doduše imam dakako jako puno poruka na koje nažalost ne stižem odgovoriti i to mi zapravo najteže pada u ovom poslu, ali što se popularnosti i novca tiče nikada se ne bih bavila ovim čime se bavim – da nije mojih ljudi, koji su mi glavna motivacija i ‘gorivo’ za dalje i kada ih nazivam familijom srce mi puca od ponosa i ljubavi – jer me prate pametni i dobri ljudi koji kao i ja, još uvijek, vjeruju u ljubav – i najvrjedniju vrlinu čovjeka – povjerenje!
Je li Vam online prisutnost i popularnost donijela i neke poslovne prilike?
Nažalost s podsmijehom mogu reći da mi je medijska aktivnost donijela više poslovnih prilika nego sama fakultetska diploma. Trenutačno, iako nemam posao u struci, aktivno surađujem s meni najdražim brendovima koji zaista neizmjerno poštuju mene i moj stil rada, no uz to s ponosom mogu nadodati da me nijedan brend ne posjeduje i zato zaista uživam u ovome čime se bavim. Posao koji volite i od kojega možete i zaraditi za život je posao kojeg svi sanjamo – a ja svoje snove sanjam svakodnevno!
Postoji li neka ‘jedinstvena’ formula za zdravu i blistavu kožu i postoje li neke greške koje mnoge žene i djevojke čine?
Postoji, naravno i svatko od nas ima vlastitu jedinstvenu formulu za njegu kože, ovisno o našim potrebama i ‘problemima’ na koži koji nastaju baš radi greški koje najčešće radimo sami sebi. Uvijek svojim pratiteljima (familiji) naglašavam što nikako NE SMIJU raditi svojoj koži, a potom ih učim što smiju i trebaju raditi kako bi postigli dobre rezultate koje žele – dakako kroz videe na mom YouTube kanalu.
Brojne mlade djevojke zbog pritiska društva i vlastite nesigurnosti posežu za velikim količinama šminke i proizvoda za kožu. Što biste im poručili kao netko tko ima i svoju priču s aknama i problemima s kožom?
Smatram da je ‘zapadni’ način taj koji smatra šminku sredstvom za prekrivanje problema na koži, dok je ‘istočna njega kože’ ta koja stavlja fokus na zdravlje kože. Osobno smatram da bi šminka i kozmetika trebala biti užitak, kako za žene tako i za muškarce, jer svi trebamo njegovati sebe kako iznutra tako i izvana, zbog vlastitog psihičkog i fizičkog zdravlja. Što se nesigurnosti tiče, nije cilj prekriti ih ili trenutačno sakriti, već ih treba prihvatiti. Kod njege kože se treba voditi ideologijom ‘manje je više’ i tako poboljšati što možemo, i najvažnije, pritom ne zaboraviti voljeti sebe!