NEDOSTATAK DOMAĆE RADNE SNAGE U Libertas stižu strani vozači!

Nastavljen je trend povećanja fizičkih i financijski pokazatelja u 2024. godini. Libertas je prevezao 8 milijuna putnika što je 6 posto više nego godinu prije – rekao je uvodno gradskim vijećnicima o poslovanju Libertasa u prošloj godini Pero Milković.

-Dosta često ljudi kritiziraju linije koje nisu koordinirane za presjedanje, kao i linije koje su nedostatne tijekom sezone. Dio linija još nije u punom obujmu, a još uvijek nije jasno postoje li precizni podatci o broju putnika na svakoj pojedinoj liniji jer imamo oprečne podatke – rekla je Petra Marčinko te pitala direktora planira li osuvremeniti mrežu linija, ali i ima li dovoljno vozača. Milković je rekao kako su linije vezane brojem vozača.

-Vozača nedostaje. Sad ih je oko 160, operativno između 145 i 150 i taj broj je izgurao cijelu sezonu. Kad vidite rezultate prekovremenih sati kojih je sad već 20 tisuća, oni su maksimalno opterećeni. Rade i propuste od umora. Mi smo raspisali javne pozive, tek se jedan neki dan javio, a nema ni uvjete – objasnio je te dodao kako se krenulo i u neke druge zemlje. Pitanje je dana kad ćemo ih pronaći i dovest ćemo ih u jednom trenutku. Trebali bismo to učiniti što prije, prije nove sezone – rekao je te dodao kako ljudi rade bez slobodnog dana. U planu je zapošljavanje 30 novih vozača, a sad ih se javilo oko 5.

Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako se direktor malo krivo izrazio te da se poštuju kolektivna prava radnika. Rekao je kako je prosječna plaća vozača daleko iznad kojeg djelatnika visoke stručne spreme u Gradu Dubrovniku, osim zamjenika pročelnika.

-Jasno je da privatnik može ponuditi bolje uvjete. Zato se ide u dodatni angažman strane radne snage koja je kvalificirana za prijevoz putnika – dodao je. Istaknuo je kako će se morati donositi neke dručije odluke.

-Morat ćemo napraviti novu mežu linija koja će biti životna i predstavljati život i danas i u budućnosti – rekao je te se osvrnuo na primjer Konavala gdje ima jedna linija s pet putnika, a istovremeno iz Konavala idu i druge linije u istom smjeru.

-Znam da se ponekad načelnici ljute, razumijem, ali mora se razumjeti da postoje određena ograničenja – smatra. Gradonačelnik je mišljenja kako vozači ne smiju biti blagajnici. Vijećnica Marčinko rekla je kako bi voljela da se razmisli o naplati putem aplikacije, što mnogi gradovi danas imaju, i to bez kontakta s vozačima. U svojoj raspravi Viktorija Knežević dotaknula se besplatnog prijevoza. Rekla je kako bi bilo vrijedno testirati koliko se mjesečno inkasira od sugrađana koji plaćaju prijevoz.
-Vidimo koliko bi to koštalo pa se može uvesti besplatan prijevoz za sve, kao pilot projekt na tri mjeseca – rekla je dalje. Gradonačelnik je rekao kako se često bavio mišlju uvođenja besplatnog prijevoza za sve. To nije napravio jer dio građana od poslodavaca ostvaruje naknadu za mjesečni pokaz. Većina ih pokaz ne koristi, ali imaju naknadu poslodavaca jer bi poslodavci iskoristili priliku i ne bi dali zaposlenicima naknadu. Ivan Maslać smatra da se Libertas i Sanitat trebaju povezati te da se onima s PPK da određeni broj besplatnih vožnji.
Marko Potrebica rekao je kako je naplata najveći problem. Postojeći sustav naplate Libertasa ne može se nadograditi, dodao je te rekao kako svaki građanin danas ima debitnu karticu, a mlađi imaju i karticu na mobitelu. -U Londonu milijun prolaze: klik, klik, klik, klik. Mi samo moramo kupiti identični sustav koji će nam omogućiti da ljudi prolaze kroz autobus i klik, klik, klik… Kakve karte! – rekao je te dodao kako treba kupiti svjetski sustav, dok je postojeći sustav nastao u garaži skup i trom.
Vijećnik Marin Krstulović rekao je kako trenutno gubljenje vremena i opterećenje za vozače je čekanje na printanje karte.
-Imate li ugovor s firmom koji vas obvezuje da još neko vrijeme morate biti s ovim sustavom? – pitao je Krstulović. Milković je rekao je kako treba okrenuti novi list te kako postoji ugovor o održavanju i na dvije su godine, no u svakom trenutku može biti raskid ugovora. Potrebica je napomenuo kako nama ne treba start up, nego sustav koji funkcionira na većem broju putnika nego što ih mi imamo.
Jasmin Deraković smatra kako je uvođenje besplatnog prijevoza dvosjekli mač.

Povezano

Dulist PROMO

ALH Banner 300x250 NAJAM stanova 04 18.11
marcela fashion ball 1