Iz Gradske uprave uputili su priopćenje o uvođenju naknade za prekomjernu upotrebu gradskih prometnica za turističke autobuse, čija je primjena počela 1. siječnja 2013. godine.
U priopćenju se navodi kako Odluka o naknadi za prekomjernu upotrebu gradskih prometnica „nije promjenjiva“ te je sastavni dio Proračuna Grada Dubrovnika za 2013. godinu. Uključuje naplatu prelaska turističkih autobusa preko Zagrebačke ulice u iznosu od sto eura po autobusu u kunskoj protuvrijednosti.
Naknadu će plaćati organizatori putovanja, odnosno turističke agencije, a ne vlasnici autobusa, podjećaju iz Grada Dubrovnika, ali i navode kako su moguće „tek minimalne izmjene s ciljem poticanja lokalnog poduzetništva ovisno o broju prevezenih gostiju“.
Svoju odluku iz Grada opravdavaju brojkama iz analize potrošnje gostiju u dubrovačkom turizmu, a koja govori kako milijun i 40 tisuća putnika s kruzera ukupno godišnje potroši oko 40 milijuna eura, a 697 tisuća smještajnih gostiju je u hotelima i privatnom smještaju ostvarilo ukupnu potrošnju od 420 milijuna eura.
– Jasno je, dakle, da 30 posto manje gostiju troši deseterostruko više i zapošljava veći broj ljudi. Naša politika upravljanja gradom ne može i neće zanamarivati te brojke. Zato smo izradili prijedlog novih cijena za 2014. godinu te ćemo prema Odluci o prekomjernom korištenju predložiti dvostruko povećanje cijena, uvažavajući ogromna sredstva uložena u prometnice, pločnike, povijesnu jezgru, parkove i plaže u Dubrovniku uz značajne popuste za one jednodnevne izletnike koji će unaprijed kupiti karte za dubrovačke muzeje, zidine ili Turističku karticu – poručuju iz Grada Dubrovnika.
Grad nadalje navodi kako je od Ministarstva prometa, pomorstva i veza zatraženo mišljenje o uvođenju koncesije za autobuse po sličnim principima koji vrijede za taksiste, kojima bi se „na zakonskim i tržišnim osnovama zaštitili građani Dubrovnika i lokalni poduzetnici, odnosno njihova sredstva uložena u kvalitetne autobuse“.
– Koncesija bi uključivala prijevoz putnika na relaciji Terminal Luka Dubrovnik – povijesna jezgra, a maksimalno bi štitila prijevoz smještajnih gostiju – navodi se u priopćenju Grada u kojem također stoji:
– Odlučni smo u zaštiti interesa Grada Dubrovnika, podupiremo razvoj održivog turizma na tržišnim osnovama, cijeneći prvenstveno vrijednosti koje smo naslijedili i koje stvaramo, poput kulturne, materijalne i nematerijalne baštine, prirodnih ljepota i novorazvijenih urbanih vrijednosti. Zato ustrajemo na primjerenim cijenama muzeja, uvođenju nepostojeće koncesije za žičaru, naplati sidrenja pred Lokrumom i odlukama koje reguliraju promet na gradskim cestama, poput one o Odluci za prekomjerno korištenje prometnica u kontaktnoj zoni povijesne jezgre. Grad Dubrovnik odlučio se na tržišnim principima uvesti više reda, osigurati veće prihode građanima i poduzetnicima te nema namjeru odustati od naplate prelaska turističkih autobusa preko Ilijine glavice – navodi se u priopćenju objavljenom na službenoj stranici Grada Dubrovnika.