Prema podacima Državnog zavoda za statistiku realan je promet u trgovini na malo u travnju 2019. godine bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 4,8% veći u odnosu na travanj 2018. godine. To povećanje djelomično je rezultat vremenske razlike u uskrsnim blagdanima. Naime, u 2018. godini Uskrs je bio na samome početku travnja, pa je predblagdansko razdoblje obilježilo konac ožujka, dok je ove godine i predblagdansko i blagdansko razdoblje bilo u travnju. Povećanjem prometa u ovogodišnjem travnju nastavljen je godišnji trend rasta, koji kontinuirano traje od rujna 2014. godine.
Na spomenuti trend maloprodajnoga prometa djelomično je utjecalo poboljšanje pouzdanja potrošača, koje se od listopada 2014. godine bilježi kao diskontinuirani trend (samo je u devet mjeseci bilo lošije). Primjerice, u posljednjih je 18 mjeseci samo jednom zabilježen godišnji pad pouzdanja potrošača.
Na poboljšanje pouzdanja potrošača u posljednjim su godinama određeni utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća, koje su uslijedile početkom 2015., 2017. i 2019. godine, a utjecale su na povećanje kupovne moći stanovništva i broja zaposlenih.
Povoljnija su kretanja maloprodajnoga prometa posljednjih godina pozitivno utjecala i na kretanja osobne potrošnje, tj. najveće komponente BDP-a (u 2018. godini razina od 57,5% BDP-a), koja od drugoga kvartala 2015. godine kontinuirano raste na godišnjoj razini te tako pozitivno utječe i na ostvareni rast BDP-a. Povećana potrošnja stanovništva utječe i na kretanja robnoga uvoza, čija je vrijednost u 2018. godini rasla bržom dinamikom od vrijednosti robnog izvoza te se tako povećao i robni deficit vanjskotrgovinske razmjene.
U prva četiri mjeseca 2019. godine realan je promet u trgovini na malo bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 5,8% veći u odnosu na isto razdoblje 2018. godine.
Uz nastavak rasta plaća i broja zaposlenih, na razini cijele 2019. godine očekujemo i rast maloprodajnoga prometa.
Izvor: HGK