Udruga Sigurnost u prometu na svojoj je službenoj stranici na Facebooku odlučila reagirati na tekst ‘JEDINO RJEŠENJE – PREKO BRGATA Grad namjerava zatvoriti put do Bosanke!’ koji je izašao u prošlotjednom broju DuLista.
Reakciju prenosimo u cijelosti:
‘Ponukani stalnim upitima od strane naših građana koji se odnose na probleme prometovanja prema naselju Bosanka, posebice od raskrižja državne ceste D-8 sa nerazvrastanom cestom, na kojem se učestalo pojavilo događanje prometnih nesreća, te nakon što je lokalna samouprava kao jedno od rješenja navela citiramo ‘Jedino riješenje – preko Brgata, put sadašnjom cestom do Bosanke samo za stanare Bosanke’ dajemo slijedeći odgovor:
Smatramo da od toga nema ništa iz čistog razloga što to baš tako ne može ići iz više razloga! Naime, na koji način Grad može regulirati promet stanara koji bi se kretali navedenom cestom i odlučiti tko može, a tko ne može starom prometnicom do Bosanke!
Kada govorimo o ponuđenom rješenju od strane lokalne samouprave kojom bi se promet svih ostalih vozila osim stanara preusmjerio preko Brgata, moramo nažalost konstatirati da je to u ovom trenutku paušalno rješenje (nisu sagledane sve pravne i sigurnosne norme) te pod ovakvim okolnostima vlasništva ceste čak neostvarivo!
Krenimo od početka – SIGURNOSNI ASPEKT – cesta Brgat-Bosanka po svojoj širini i namjeni nije u velikom odmaku od sadašnje ceste Bosanka-državna cesta D-8, te ne može sa sigurnosnog aspekta primiti toliki priljev vozila te je velika vjerojatnost da bi nastala veća šteta nego korist s mogućim tragičnim posljedicama! Sa ZAKONSKOG aspekta cesta Brgat-Bosanka za toliki priljev vozila ne zadovoljava PRAVILNIK O OSNOVNIM UVJETIMA KOJIMA JAVNE CESTE IZVAN NASELJA I NJIHOVI ELEMENTI MORAJU UDOVOLJAVATI SA STAJALIŠTA SIGURNOSTI PROMETA! Naime, da ne ulazimo previše u Pravilnik koji svatko može pronaći u Narodnim novinama, samo ćemo nabrojiti par elemenata koji nedostaju kao što su bankine, razdjelni pojas, zaustavni trakovi, nogostup, proširenje kolnika u zavojima.
Ono što je najbitnije uz sigurnosni aspekt je to kako je Grad Dubrovnik prilikom nuđenja navedenog rješenja zaboravio da nije vlasnik ceste te ne može samostalno odlučivati i puštanju ili zatvaranju prometa cestom Brgat-Bosanka! Naime,cesta Brgat-Bosanka je u vlasništvu dva pravna subjekta i to Grada Dubrovnika i Županijske uprave za ceste! Kako to? Jednostavno od mjesta Brgat u dužini od 1200 metara prema mjestu Bosanka vlasnik lokalne ceste broj 69048 je Županijska uprava za ceste dok je ostatak ceste do Bosanke vlasništvo Grada Dubrovnika kao nerazvrstana ceste te Grad ne može donositi nikakve odluke o navedenom bez suglasnosti ŽUC-a, koji ako sagleda sigurnosno aspekte koje smo naveli ne može je ni dati!
Osim privremenih rješenja Grad jednostavno mora započeti s realizacijom projekta za koji je dobio posebne uvjete od strane Hrvatskih cesta prije nekoliko godina koji bi trajno rješili probleme stanovnika Bosanke ostaje pitanje je li se osim idejnog projekta napravio glavni projekt na koji bi Hrvatske ceste dale Suglasnost, koliko znamo nije!
Isto tako, evo jedno od trajnih rješenja za probleme Bosanke od skupine arhitekata. Na onom proširenju nakon skretanja za Bosanku kad se ide iz Grada, radilo bi se novo raskrižje s trakom u sredini za lijevo skretanje prema Srđu. Riješila bi se tri smjera: Put na Bosanku iz Grada, put na Bosanku s vidikovca i put s Bosanke prema Gradu. Put s Bosanke prema Župi išao bi preko Brgata. Sama trasa izgledala bi kao kombinacija tunela i postojeće trase. Tunel bi se probio na samom početku i na prvoj serpentini i to da bi bilo moguće osigurati odgovarajući radijus podoban za dvosmjerni promet autobusima. Kako bi radijusi bili rješeni ‘unutar brda’ ne bi došlo do narušavanja vizura Srđa. Rješenje je sveobuhvatno.’