Nakon Modre laste pasionirani jedriličar Dubrovčanin Jadran Gamulin, inače član JK Orsan, iza kojega je više desetaka nastupa na Viškoj i Mrduljskoj regati prodaje svoju ultra regatnu jedrilicu Stradivaria.
– Na prodaju sam se odlučio jer u Gradu nema dovoljno jedrličara da bi se formirala posada. To je žalosna istina dubrovačkog jedrenja. Stradivaria je brod koji je kupljen kako bi Dubrovnik jednog dana mogao pobjediti ‘mrdulju’ ili ‘višku’, ali moj optimizam je brzo splasnuo – ispričao je za duList Gamulin koji je nedavno imao četvrtu operaciju noge. Ona nije polučila rezultate koje su prognozirali liječnici pa je zaključio da sam više ne može nositi teret brige o jedrilici.
– Ovakav brod zahtjeva jednog vlasnika koji ima puno novaca ili da se udruži skupina jedrličara poput nas četvero, koliko nas je svojevremeno bilo, da podnesemo troškove održavanja. Međutim, nije toliki problem kupiti jedrilicu koliko je pronaći ljude koji će je voziti. Kad bi svatko od nas četvero doveo po jednog čovjeka već bi imali osmeroročlanu posadu. Naša ekipa se raspala pa smo ostali samo nas dvojica. Moj partner je pomorac i nije u mogućnosti o njoj se brinuti – objasnio je ovaj veteran dubrovačkog jedrenja za duList dodavši kako mu je Stradivariu žao prodati jer je ona pobjednički brod. Osvrnuo se i kako u Gradu, suprotno uvjerenjima, ne vlada pomama za ovim sportom, ujedno poslom.
– Problem u Dubrovniku je što se mladi ljudi ne žele baviti jedrenjem. Svi idu na glisere koji im omogućavaju lagodan život, Profesionalnog skipera iz Grada koji će voditi goste s jedrilicom na more nemoguće je pronaći. Do prije neki dan to je kod nas radio Talijan pa Makedonac, a uskoro dolazi i Austrijanac. Dubrovačkog mladića nema! – zaključio je Gamulin za duList.
Dužine 12.7, širine 5.6 te gaza 3.3 metra jedrilica je građena u Italiji 1992. godine u brodogradilištu Soleri po projektu Andrea Vallicelli, a ime je dobila zbog svoje brzine i lakoće savladavanja valova. Čitav brod izgrađen je u karbonu i epoksi smoli s karbonskim jarbolom, bumom i izvlačivim baštunom, a 2000. dobio je i balkone svaki s tankom kapaciteta 400 litara mora koji se pune i prazne pomoću podvodnog periskopa. Cijena ove ljepotice je 15 tisuća eura.