Predstava Dubrovačka trilogija Iva Vojnovića, u režiji Staše Zurovca i izvedbi Festivalskog dramskog ansambla premijerno će biti izvedena 9. kolovoza u 21. 30 sati u atriju Kneževa dvora i pred Dvorom.
Tim povodom, u Festivalskoj palači održana je ovaj ponedjeljak konferencija za medije, na kojoj je istaknuto kako se radi o predstavi koja je aktualna kao da je pisana jučer, odnosno osvrće se na današnje probleme Dubrovnika i Hrvatske.
O konceptu sveukupnih Igara govorila je autorica dramske adaptacije Trilogije, pomoćnica intendanta za dramski program Mani Gotovac.
-Otud proizlazi i moja preradba, izbor glumaca i i izbor prostora za Dubrovačku trilogiju. Taj koncept temelji se na dva teksta koja su filozofijske naravi. Teatar je bliži filozofiji, ontologiji i tako dalje, pa su tekstovi na kojima se temelji moj koncept, Pascala Brucknera ‘Novi ljubavni nered’ ili prvi obračun sa seksualnom revolucijom ’68. godine, a drugi je pak tekst Marija Kopića o Gradu i identitetu, u kojem iznosi dva pogleda na grad i identitet, jedan je onaj koji traži da se stalno ponavlja ponovljeno, i da će to biti identitet grada – Kopić to napada i tvrdi da jedino različitosti koje se unesu i umjetničko djelo pobuđuju stvarni identitet grada – kazala je među ostalim Gotovac, te istaknula kako je to jedan od razloga zašto se odlučila na trilogiju.
Drugi razlog je pak, kaže Gotovac, njeno sjećanje i rad na Trilogiji još od vremena Gavelle.
– Vojnovića se ne smije čitati kao patetiku i sentiment, simbol, treba ga pronaći u prostorima realnoj, životodajnog. To je Gavella učinio. Zatim su Kosta Spajić i Fani Muhoberac imali jednu od epohalnih predstava Igara, Dubrovačku trilogiju 1964. godine, a tada sam ja radila u Pressu i bila na svim pokusima. Ta predstava, Allonse Enfants, se igrala u Kneževom dvoru. U mojoj predstavi, i izboru scenografije, nema skoro pa ništa što bi bila moja izmišljotina, jer je moje mišljenje da duhovi onih koji su stvarali Igre žive još uvijek s nama i da valja poštivati njihov rad – istaknula je među ostalim Gotovac, otkrivši poprilično detaljno što će se događati na premijeri u nedjelju, prisjećajući se i Trilogije Joška Juvančića.
Objasnila je i još jedan koncept ovogodišnje Trilogije.
– Nemam posla sa scenografijom ali imam s biranjem prostora. U tom smislu računa se na vertikalu, Allons Enfants se igra u kompletnom Kneževom dvoru, jer on cijeli pripada Orsatu, od vrhado dna. Suton se igra u horizontali, time dobivamo i to značenje sutona – kazala je Gotovac, dodavši kako je taraca opet ‘u vertikali’, u Kneževu dvoru – kazala je Gotovac, dodavši kako je u šetom mjesecu redatelj krenuo putem ‘u kojem ona više nije imala što reći’.
– Imamo trenutno najbolju dubrovačku podjelu koja se može naći u Hrvatskoj. Tim glumcima, na svaki način, želim sve najbolje za premijeru – kazala je za kraj Gotovac.
Redatelj Zurovac zahvalio se i kratko istaknuo kako je zahvalan što su ga Igre pozvale i dale mu povjerenje raditi upravo Trilogiju.
– Nakon već spomenutog redateljskog nasljeđa, za mene je ovo zaista velika čast iz dva razloga – kao redatelj imao sam čast susresti se s najvećom literaturom i osjetiti te nejgove ‘punokrvne’ rečenice, te drugi da imam priliku družiti se i raditi, dijeliti tu veliku umjetnost sa svim glumcma ponaosob i u tom smislu oni su me obogatili i dali mi nešto zbog čega ima smisla baviti se ovim poslom – kazao je Zurovac, te pozvao sve na premijeru.