More, planine, priroda, plaže, dobra hrana i još mnogo toga krasi našu Hrvatsku, ali unatoč tome broj turista naglo opada jer su im cijene ipak previsoke, piše to britanski portal Express. Dodali su i kako je Hrvatska prije bila prava ljetna destinacija za Austrijance, Njemce, Čehe i Talijane, ali kako to više nije tako.
Naša dva najveća europska rivala su Španjolska i Grčka, no Hrvatska je u tri godine poskupjela za 50 posto, što nas čini skupljim od te dvije države.
Rastući troškovi nisu rezultat vanjskih čimbenika, poput primjerice troškova energije ili stopa poreza na dodanu vrijednost (PDV), piše ovaj britanski magazin i dodaje da se upravo suprotno, Hrvatska može pohvaliti nekim od najnižih cijena energije u EU i smanjenom stopom PDV-a za turizam od 13 posto. Kažu kako glavni uzrok porasta cijena leži u rastućim operativnim troškovima unutar ugostiteljstva.
Više cijene dovele su do stagnacije noćenja i, zabrinjavajuće, pada turističke potrošnje. Tijekom vrhunca ljetne sezone prošle godine, prihodi od stranog turizma u Hrvatskoj pali su za 0,7 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Turisti bijesne zbog porasta cijena
Da su cijene visoke primjetili su i turisti, koji su naviknuli da je Hrvatska pristupačna država. Da nisu zadovoljni ovakvim stanjem pokazali su i na recenzijama platfore Tripadvisor.
Jedan Norvežanin ostao je duboko razočaran nakon što je prošle godine proveo odmor u Hrvatskoj.
– Sve je puno skuplje nego prije. Cijene su abnormalno visoke i vjerojatno su porasle dva do tri puta u dvije godine – komentirali su. Cijena solarija je 25 do 30 eura! Hrvatska nam je bila prvi izbor za ljetni odmor, ali sada je nažalost sve postalo preskupo. Ne znam hoćemo li se vratiti. Žao mi je što se Hrvatska razvija u ovom smjeru – napisali su.
Međutim, jedan britanski turist nije vidio nikakve dokaze o naglom porastu u odnosu na prethodnu godinu.
– Usporedba onoga što smo potrošili u Rovinju na hranu i piće 2023. i onoga što smo potrošili u Hvaru ove godine bila je vrlo bliska, zanimljivo.Nije bilo velikih razlika u cijenama. Jedina razlika bila je u tome što je Rovinj bio malo isplativiji u pogledu vina s više ponuđenih karafa – napisao je britanac.
Njemačkih gostiju je 18 posto manje nego prošle godine, a 14 posto je manje i Francuza.
A što kaže Plenković?
Da imamo problem shvatio je i hrvatski predsjednik Vlade Andrej Plenković koji je komentirao kako nema potrebe za dizanjem cijena jer trebamo paziti na konkurenciju.
– Jer, imaju i drugi more, imaju i drugi plaže, imaju otoke i obalu i ponudu i kulturu i baštinu. Prema tome, nismo jedini kao destinacija i zato treba biti jako mudar u politici cijena, a mi smo lani imali najjaču turističku sezonu – 21,7 milijuna dolazaka, 110 milijuna noćenja, 15 milijardi eura prihoda od turizma i s time povezanih djelatnosti. – izjavio je premijer Plenković