U prvih devet mjeseci ove godine turistički inspektori Ministarstva turizma obavili su 8.041 inspekcijski nadzor, s time da je polovica nadzora, ukupno 3.989, provedena za vrijeme turističke sezone.
Od svih inspekcijskih nadzora, u čak 5.343 nisu utvrđene povrede propisa, što znači da je 66,5 posto nadziranih subjekata i objekata poslovalo u skladu s njima. U preostalih 2.698 nadzora utvrđeno je ukupno 3.213 raznih povreda propisa te je rješenjima turističkih inspektora od prekršitelja, neposredno od naplaćenih kazni, u državni proračun uplaćeno 4,86 milijuna kuna, javljaju iz Ministarstva turizma.
Turistički inspektori su, također, protiv prekršitelja podnijeli i 1.230 optužnih prijedloga, što će sankcionirati nadležni prekršajni sudovi.
Od svih inspekcijskih nadzora, njih 7.254 provedeno je u ugostiteljstvu, odnosno objektima za pripremanje i usluživanje hrane, pića i napitaka te pružanje usluga smještaja, a 787 nad pružateljima usluga u turizmu, odnosno turističkim agencijama, turističkim vodičima, pratiteljima i animatorima te nad uslugama u nautičkom turizmu i u seljačkom gospodarstvu.
U ugostiteljskoj djelatnosti najviše je nadzora, ukupno 5.775, provedeno u restoranima, barovima i catering objektima, zatim 680 u hotelima, kampovima i drugim vrstama ugostiteljskih objekata za smještaj, 664 u objektima u domaćinstvu, te 135 nadzora kampiranja izvan kampa. Kod pružatelja usluga u turizmu, najviše nadzora ili 299 provedeno je nad turističkim agencijama, 173 nad plovnim objektima nautičkog turizma, 139 nad turističkim vodičima, pratiteljima, animatorima i turističkim zastupnicima te 44 nad lukama nautičkog turizma.
Najčešće nepravilnosti odnosile su se na neisticanje obavijesti o podnošenju prigovora potrošača (gostiju/turista), neisticanje cijena usluga, neizdavanje računa, nedostatke u opremljenosti sanitarnih prostorija, nepridržavanje propisanog radnog vremena, bespravno kampiranje, neosiguravanje korisnika turističkih usluga od posljedica nesretnog slučaja u ugostiteljskim objektima za smještaj, te na ne vođenje knjige žalbi, posebice u turističkim agencijama i plovnim objektima.
– Rad turističkih inspektora izuzetno je važan za kontrolu zakonitosti poslovanja turističkog sektora, a samim time i za održavanje kvalitete te standarda usluge i ponude u turizmu. Veseli me što je gotovo 70 posto subjekata ove godine poslovalo prema propisima te pozivam sve djelatnike u turizmu da, s ciljem održavanja konkurentnosti cijeloga sektora, poštuju zakone i propise usmjerene na zaštitu gostiju, odnosno turista, jer će na taj način pridonijeti pozitivnom imidžu naše zemlje, kao privlačne i visokokvalitetne turističke destinacije – komentirao je ministar turizma Darko Lorencin.