Hrvatska

NADZOR U SEZONI Turistički inspektori naplatili skoro 5 milijuna kuna kazni

inspekcija trac8867

U prvih devet mjeseci ove godine turistički inspektori Ministarstva turizma obavili su 8.041 inspekcijski nadzor, s time da je polovica nadzora, ukupno 3.989, provedena za vrijeme turističke sezone.

Od svih inspekcijskih nadzora, u čak 5.343 nisu utvrđene povrede propisa, što znači da je 66,5 posto nadziranih subjekata i objekata poslovalo u skladu s njima. U preostalih 2.698 nadzora utvrđeno je ukupno 3.213 raznih povreda propisa te je rješenjima turističkih inspektora od prekršitelja, neposredno od naplaćenih kazni, u državni proračun uplaćeno 4,86 milijuna kuna, javljaju iz Ministarstva turizma.

Turistički inspektori su, također, protiv prekršitelja podnijeli i 1.230 optužnih prijedloga, što će sankcionirati nadležni prekršajni sudovi.
Od svih inspekcijskih nadzora, njih 7.254 provedeno je u ugostiteljstvu, odnosno objektima za pripremanje i usluživanje hrane, pića i napitaka te pružanje usluga smještaja, a 787 nad pružateljima usluga u turizmu, odnosno turističkim agencijama, turističkim vodičima, pratiteljima i animatorima te nad uslugama u nautičkom turizmu i u seljačkom gospodarstvu.

U ugostiteljskoj djelatnosti najviše je nadzora, ukupno 5.775, provedeno u restoranima, barovima i catering objektima, zatim 680 u hotelima, kampovima i drugim vrstama ugostiteljskih objekata za smještaj, 664 u objektima u domaćinstvu, te 135 nadzora kampiranja izvan kampa. Kod pružatelja usluga u turizmu, najviše nadzora ili 299 provedeno je nad turističkim agencijama, 173 nad plovnim objektima nautičkog turizma, 139 nad turističkim vodičima, pratiteljima, animatorima i turističkim zastupnicima te 44 nad lukama nautičkog turizma.

Najčešće nepravilnosti odnosile su se na neisticanje obavijesti o podnošenju prigovora potrošača (gostiju/turista), neisticanje cijena usluga, neizdavanje računa, nedostatke u opremljenosti sanitarnih prostorija, nepridržavanje propisanog radnog vremena, bespravno kampiranje, neosiguravanje korisnika turističkih usluga od posljedica nesretnog slučaja u ugostiteljskim objektima za smještaj, te na ne vođenje knjige žalbi, posebice u turističkim agencijama i plovnim objektima.

– Rad turističkih inspektora izuzetno je važan za kontrolu zakonitosti poslovanja turističkog sektora, a samim time i za održavanje kvalitete te standarda usluge i ponude u turizmu. Veseli me što je gotovo 70 posto subjekata ove godine poslovalo prema propisima te pozivam sve djelatnike u turizmu da, s ciljem održavanja konkurentnosti cijeloga sektora, poštuju zakone i propise usmjerene na zaštitu gostiju, odnosno turista, jer će na taj način pridonijeti pozitivnom imidžu naše zemlje, kao privlačne i visokokvalitetne turističke destinacije – komentirao je ministar turizma Darko Lorencin.

Pročitajte još

OVDJE NITKO NIJE NORMALAN Orilo se Zagrebom na dočeku srebrnih rukometaša

Dulist

SVE JE SPREMNO Predivne slike iz Zagreba koji dočekuje hrvatske rukometaše

Dulist

Milanović objavio tko će mu pjevati na inauguraciji

Dulist