Na Crni petak potrošit će se oko 108 milijuna eura

Ove godine može se očekivat nešto veća potrošnja na Crni petak i tijekom prosinca u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, na to upućuju pozitivni makroekonomski pokazatelji i trendovi u maloprodaji koji se bilježe od početka godine.

U prvih deset mjeseci ove godine zabilježen je rast broja fiskaliziranih računa od 0,56  posto i rast prometa od 6,53  posto, dok je prosječan iznos fiskaliziranog računa iznosio je 17,47 eura, što je rast od 5,93 posto u odnosu na isto razdoblje lani, piše Forbes.

Više od 5 milijuna računa na Crni petak

Na popularni Crni petak, prema procjenama, bit će izdano oko 5,1 milijuna računa, a potrošnja bi mogla dosegnuti 108 milijuna eura. To je gotovo 7 milijuna više nego lani, kad je potrošeno 101,2 milijuna eura. U prvih 20 dana studenoga nastavljen je rast broja računa u trgovini na malo za 1,18  posto, a očekuje se da će se trend nastaviti do kraja mjeseca.

U studenome i prosincu prošle godine zabilježeni su veći prosječni iznosi računa u odnosu na ostatak godine i to  za 6,6 posto u studenom te za 15,42 posto u prosincu, što ukazuje da se marketinška aktivnost Crnog petka prelila na cijeli mjesec.

Utješna kupovina je trend, a žene troše više

Gotovo polovica potrošača kupuje, ne zato što im nešto stvarno treba i dugo razmišljaju o tome, već impulzivno prilikom prigodnih popusta, a riječ je najčešće od ‘utješnoj’ kupovini. Nagrada samom sebi za ostvareni uspjeh iznosi (27,3 %) te kupovini za buduće potrebe (23,6%), što uključuje poklone i drugo. Za oba spola pokretač impulsne kupovine je prilika, prigodni popust i sezonska sniženja. Žene prosječno kupuju više,  dok su muškarci spremni izdvojiti veće iznose. Istraživanje HGK također potvrđuje da kupovina iz fizičkih trgovina sve više seli na internet. U posljednja tri mjeseca na specijaliziranim internetskim prodavaonicama kupovalo  je 75 posto potrošača, što je za 4  posto više nego u 2024.

Uz pretpostavku nastavka pozitivnog trenda u maloprodaji, u prosincu se očekuje potrošnja od oko 2,5 milijarde eura, (u odnosu na lanjskih 2.3 milijarde) te izdavanje oko 124.6  milijuna računa.

– U prosincu, mjesecu najintenzivnije potrošnje, važno je kupovati odgovorno, birati kvalitetne namirnice i maksimalno smanjiti bacanje hrane. Posebno je vrijedno birati domaće proizvode, jer se na taj način podupire lokalno gospodarstvo, osigurava veća svježina i kvaliteta proizvoda te doprinosi održivijoj svakodnevici. U velikoj mjeri domaći potrošači to već čine, kada su u su mogućnosti, odabiru kvalitetne domaće proizvode, što potvrđuju istraživanja HGK – istaknula je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

Poručuju iz HGK da i ove godine više kupujemo hrvatsko te tako podržavamo domaću proizvodnju i smanjujemo uvoze.

Povezano

Dulist PROMO