Iako će se svi složiti da je imati riješeno stambeno pitanje u Dubrovniku plus apartman, a negoli dva ili više, ravno dobitku jackpot-a, sa svakom sezonom krene kuknjava privatnih iznajmljivača oko nebuloznih komentara i zahtjeva gosta. I kad proučite malo, što smo napravili, profile dubrovačkih privatnih iznajmljivača dolazite do zaključka da ta kuknjava itekako drži vodu. I nisu samo u pitanju privatni iznajmljivači i njihova iskustva, već svih koji se bave turizmom. Ovaj smo se put doduše fokusirali na privatne iznajmljivače i skipere. A na red će doći naravno i ugostitelji, taksisti i ostali…
Loše vrijeme – loša ocjena
Iz razgovora s privatnim iznajmljivačima i vlasnicima dubrovačkih turističkih agencija saznajemo kako se veliki broj kritika koje u predsezoni osvanu na njihovim profilima u na Bookingu i Airbnb-u, popratno uz lošije ocjene, odnose na, zamislite, loše vrijeme.
– Neki dan na Bookingu nam dali ocjenu 7. Inače imamo status super host-a i većinu desetica, pokoju deveticu. Čitamo recenziju od neki dan i piše da je super čistoća, super sređen apartman, super lokacija, sve super. Kad zašto ocjena 7? Jer im na balkonu nije bilo dovoljno sunca, puhalo je i, napisali su, dan traje prekratko pa od balkona ništa koristi – priča nam dubrovačka privatna iznajmljivačica ukazujući kako je ova platforma krajnje nepoštena.
-Na Airbnb-u vi kao vlasnik objekta za turistički najam imate ista prava kao i gost. Kako on može vama napisati recenziju, možete i vi njemu. Na Bookingu ne! Tu je gost uvijek u pravu. I nemate mogućnost napisati, a što se događa, da su vam gosti pravili probleme, ostavili apartman u užasnom stanju, uznemiravali susjede bukom i slično – objašnjava nam.
Jedinica jer je more bilo hladno
Nije ni našim vlasnicima glisera, uz to ni skiperima, uvijek lako s gostima. Oni se oglašavaju i prodaju izlete pretežno na platformi Viator. Bude i tu svega.
-Rezervirale nam tri starije gospođe izlet gliserom. Početak svibnja. Vrijeme je bilo u redu za vožnju. U suprotnom, kada nije ok za isploviti, vratimo ljudima novce. Vozale se gospođe četiri sata, sve razgledale, zahvalile. I sve se činilo ok dok na stranici nije osvanula jedinica. A u recenziji je pisao razlog – more je bilo hladno pa se nisu mogle kupati što je bilo vrlo razočaravajuće. Dakle za ne vjerovat! S obzirom da imamo sve petice i ta ocjena nam je spustila ukupnu ocjenu, a kad se to dogodi onda gubiš i dobru poziciju na stranici, logično, vratili smo im novce. Očito im je to i bila namjera – ispričao nam je vlasnik agencije za brodske izlete. Idemo dalje…
Nema tople vode?!
Vlasnicima i djelatnicima u turističkim agencijama i privatnim iznajmljivačima što se reče rozi niču na spomen bojlera. Redovno se naime gosti žale da u apartmanima nema tople vode. Kad što? Sami ugase bojler.
-Ma zaludu i natpisi i prethodna upozorenja, oni uredno ugase bojler pa kmeče da nema tople vode. Još si dobro prošao kada te kontaktiraju, a svi naravno imaju kontakt na kojem ste im dostupni čitavo vrijeme boravka. Bude onih koji ništa ne pitaju, ne požale se dok su tu i onda ti osvane loša ocjena uz popratnu recenziju da su se jadni na godišnjem odmoru morali tuširati hladnom vodom, jer eto u nas nema tople vode – pojasnio nam je ovaj problem djelatnik jedne lokalne turističke agencije za privatni smještaj koji se u svojih desetak godina staža u ovom poslu, kaže, nagledao i naslušao svega.
Mravi ko krdo gladnih krokodila
-Ma to kad nekome pričaš ispada vic! Ljudi misle da preuveličavaš. Mi koji radimo ovaj posao više smo toliko izbaždareni da u prvom kontaktu već znamo tko će biti normalan gost, a tko će nas izbit iz cipela. Zna se, odnosno bilo bi za očekivati da se zna, da kada si iznajmio apartman ne možeš očekivati tretman kao u hotelu s 5 zvjezdica. Dođu tako u Grad pa zovu da im nosimo kofere. Znalo je biti poziva i to ljutitih da kako im nitko jutro nakon dolaska nije došao dostaviti nove šugamane, očistiti apartman, oprati pjate. Zovu pa pitaju da gdje su im sol, papar, začini, papir za pečenje. Za ovo zadnje mi je došlo reći – ma kakav papir za pečenje! Evo ispeći ćemo vam kokoš i donijeti na vrata. A kad ugledaju par mrava ko da je krdo gladnih krokodila. Tad letimo doslovno rješavat mrave i molimo Boga da nam ne daju jedinicu. Naravno uvijek se potrudimo objasniti da je ljeti u Dubrovniku, naročito u starijim kućama sa đardinima, očekivano da se eto ušeta u kuću i pokoji mrav. A komarci?! Ko da lete orlovi po stanu! Nerijetko dobijemo loše ocjene i recenzije jer je u apartmanu bilo komaraca. Uff knjiga bi se mogla napisati na ovu temu – kazuje nam ovaj turistički djelatnik, a mi ga, logično, pitamo kako se s obzirom na sve navedeno uspio zadržati u tom poslu toliko vremena.
-Ma znate kako vam to u pravilu bude; prve dvije sezone se nerviraš, ispaljuješ, a onda lagano oguglaš. Navikneš se da je to jednostavno sastavni dio ovog posla i, zajedno s kolegama, okreneš sve na zafrkanciju. A naravno iz svake situacije pokušaš izvući najbolje što možeš. Osim u nekim baš ekstremnim situacijama moraš se voditi onom da je gost u pravu. Koliko god bio bezobrazan, nerealan, bahat… moraš ostati fin naravno. Sto sam puta promislio – da je moj apartman bilo bi im hladno – eno tamo su vam vrata! – priznaje nam ovaj djelatnik turističke agencije.
Tuširali se u mraku
-Evo neki dan zovu da im ne rade svjetla u banji. Kaže on meni; moja se majka od 70 godina kupa u mraku. Jao, jadna ti majka! Kad što? Nije im na pamet palo upaliti svjetlo. Mislili valjda da se pali automatski. Pokušavamo im objasniti. Slabo govore engleski pa nikako shvatit što im govorimo. Uglavnom kažemo – ok doći ćemo riješiti problem, dakle upaliti svjetlo. Kažu – ok, usput donesite vlažne maramice nismo ih našli u apartmanu – nadovezuje se jedna privatna iznajmljivačica.
I tako… Jednom riječju, najblaže rečeno, veselo! S tim da ipak svi naši sugovornici se slažu da je znatno veći broj finih, oni će reći normalnih, gosta. Međutim pamtiš ove koji te izgnjave. Logično. E sad sami procijenite je li ovaj kruh “sa sedam kora” ili se ipak radi o “slatkim brigama” koje bi rado imali. Naravno kad bi bili u poziciji da uz rješeni vlastiti krov nad glavom umjesto podstanarstva imate apartman, dva , tri…