Zanimljivosti

Most dr. Franja Tuđmana ‘završio’ na poštanskoj marci

Marka Most Franjo Tudjman

Hrvatska pošta pustit će u optjecaj 2. svibnja nove prigodne poštanske marke iz serije ‘Europa’ na ovogodišnju zadanu temu mostova, a svoje je mjesto na markama nominalne vrijednosti 3,10 kuna dobio i Most dr. Franja Tuđmana.

Uz dubrovački most, prikazan je i kameni most u Novigradu na Dobri. Autor izdanja je Dean Roksandić, dizajner iz Zagreba, a marke su oblikovane prema fotografijama Marija Romulića i Dražena Stojčića. Poštanske marke tiskane su u višebojnom ofsetnom tisku i u nakladi od 300 000 primjeraka po motivu. Izdane su svaka u svom arku od 12 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Sve poštanske marke mogu se kupiti i u internetskoj trgovini Hrvatske pošte. Žig prvog dana bit će u uporabi 2. i 3. svibnja u Poštanskom uredu 10101 Zagreb, Jurišićeva 13.

A što su u opisu marke, napisali iz Hrvatske pošte, pročitajte u nastavku:

‘Sjeverozapadno od Dubrovnika prostire se 6 km dugački zaljev Rijeka dubrovačka u koji na njegovu početnom dijelu utječe rječica Ombla, prema nekim izvorima najkraća na svijetu – duga svega 30-ak metara od izvora do ušća. Zaljev je na svojem krajnjem dijelu – spoju s morem – premošten velebnim mostom nazvanim imenom prvoga hrvatskog predsjednika, dr. Franje Tuđmana. Gradnjom mosta skraćen je put prema Dubrovniku od strane Splita za više od 10 km. Most se nalazi na Državnoj cesti br. 8, a svojim oblikovnim i konstrukcijskim rješenjem – jedan pilon i na njega zavješen gredni rasponski sklop – prvi je i jedinstven takav objekt podignut u Hrvatskoj. Prostorno i vremenski most je moderan kontrapunkt tvrđavama, zidinama i mostovima starog Dubrovnika.

Širina mosta varira od 12,2 do 16,04 m zbog proširenja na prilazima i zbog smještaja sidrenja zatega. Ukupna duljina mosta između krajnjih točaka upornjaka je 518,23 m. Slobodna visina ispod konstrukcije mosta je 50,3 m. Temeljenje pilona izvedeno je na dvije armiranobetonske ploče tlocrta 15,5×15,5 m i debljine 6 m povezane gredom presjeka 4×3 m. Zapadni stup temeljen je na armiranobetonskoj ploči tlocrta 22,6×13,6 m i debljine 4 m izvedene na 40 armiranobetonskih bušenih pilota. Uzimajući u obzir visoku seizmičku zonu, most je projektiran na seizmičko ubrzanje od 0,38 g. Most su zajednički sagradili Walter Bau AG i Konstruktor-Split uz trošak od otprilike 31,5 mil. eura, a pušten je u promet 22. svibnja 2002. godine.’

Pročitajte još

TKO ĆE IMATI NAJBOLJI DOČEK NOVE GODINE Dubrovnik, Zagreb, Split ili Šibenik?

Dulist.hr

NA DANAŠNJI DAN 1995. Umro povjesničar i arhivist Zdravko Šundrica

Dulist

VIDEO Pogledajte kako napreduju radovi na obnovi Grand Ville Argentine

Dulist