U Hrvatskom saboru danas je, nakon više od dvije godina apela legalnih hrvatskih autotaksi prijevoznika, izglasan novi Zakon o cestovnom prometu. Taksisti jasno poručuju – poštovali su prošli Zakon i jednako će tako poštovati i ovaj.
-Prije svega, želio bih naglasiti da nikad nismo bili protiv liberalizacije ili povećanja broja taksi dozvola, kada bi isto bilo provedeno u skladu sa strukom. Protivili smo se nezakonitom radu Ubera i to ćemo i dalje činit ako će se nastaviti kršiti zakon. Državi je trebalo preko dvije godine da Uber odredi kao pružatelja autotaksi prijevoza, za vrijeme čega je Uber kao strana tvrtka neregistrirana u RH jačala svoju tržišnu poziciju kao nelojalna konkurencija. Moramo upozoriti na posljedice neograničenog broja taksija u lokalnim jedinicama koje su svakako trebale zadržati upravljanje prometom na vlastitim cestama. Naime, oštro se suprotstavljamo izjavi ministra Butkovića da je gužvi uvijek bilo i da ih se ne treba bojati – to nije ekološki dopustivo, šteti lokalnom gospodarstvu i građanima, a posebno može negativno utjecati na turizam – izjavio je Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK).
Miletić je posebno naglasio kako su brojni gradonačelnici i lokalni čelnici upozoravali upravo na problem potencijalnih gužvi koje će znatno ugroziti putnike u nadolazećoj turističkoj sezoni te će taksisti i dalje upozoravati na štetnost oduzimanja lokalnim upravama ovlasti odlučivanja o dozvolama.
-Ministar Butković je ovim Zakonom direktno preuzeo odgovornost za stanje u ljetnim mjesecima u turističkim središtima jer su ga lokalne samouprave više puta upozorile na tu mogućnost. Kada je riječ o liberalizaciji koju ministar iznimno voli spominjati, žao nam je sto je država išla na ruku stranoj kompaniji koja izbjegava plaćanje poreza u RH, umjesto da je poticala širenje poslovanja domaćih taksi obrtnika i tvrtki prošire svoje poslovanje. Ono što je ključno naglasiti jest da je ovim Zakonom o cestovnom prometu jasno definirano da svi moraju djelovati pod jednakim uvjetima. U skladu s tim, aplikaciju poput Uberove mogu koristiti samo taksisti s licencijama i dozvolama. Zato postavljam pitanje – hoće li Vlada konačno moći osigurati provođenje Zakona koje je sama donijela? – zaključio je Miletić.