Hrvatska

METEROLOZI PREDVIĐAJU NEVERE Tko će nas spašavati na moru, Kapetanije nemoćne

pozar plivarica dance017

Meteorolozi za sredinu idućeg tjedna zovu veliko nevrijeme, najavljuju da će cijelom zemljom protutnjati fronta sa sjevera, digli su sva zvona na uzbunu i izdali alarm za cijelu Hrvatsku zbog oluja praćenih pijavicama. Dakle, svi vi koji se spremate na more, pamet u glavu: provjerite prognozu, dobro privežite brodove i potražite sigurne uvale, piše Slobodna Dalmacija.

Naime, tijekom ljetne sezone na hrvatskoj strani Jadrana plovi između 200 i 250 tisuća raznih plovila. O sigurnosti i kontroli tih plovila, kao i sigurnosti kupača, brinu se brodovi lučkih kapetanija.

Do ove godine to su radila četiri broda lučkih kapetanija Rijeke, Šibenika, Splita i Dubrovnika, a od ove godine to radi samo brod “Šibenik” Lučke kapetanije Šibenik.

Preostala tri broda, “Vid” iz Rijeke, “Pojišan” iz Splita i “Danče” iz Dubrovnika trenutačno se ne brinu o sigurnosti plovidbe na Jadranu jer su ili u škveru, u kvaru ili nemaju posadu.

O kakvom se neredu zbog toga na moru radi, možda najbolje pokazuju nedavni primjeri.

Kad će – ne zna se

Prije dva dana gorjelo je na splitskom Marjanu. Zbog toga je dežurna posada “Pojišana”, broda Lučke kapetanije Split koji je trenutačno neispravan, u akvatorij Kašjuna i Kašteleta podno Marjana poslana na gumenjaku od 3,80 metara, kako bi “očistili” plovni put kanaderu koji je trebao gasiti požar. Dvojica članova posade “Pojišana” jedva su gumenjakom po tramuntani došli do Kašjuna i onako slabo uočljivi tjerali brodice kako bi kanader mogao sletjeti na more i ponovno se vinuti u zrak.

Druga priča je s Mljeta, gdje je u četvrtak ozlijeđene turiste, koji su nastradali u nesreći katamarana “Dreamseeker”, s tog otoka na Pelješac prevezao brod “Lubenice” iz sastava “Jadrolinije”. Tu nije ništa sporno jer su se “Lubenice” našle tu, u blizini mjesta nesreće, i bilo je logično da oni prevezu ozlijeđene jer brodu “Danče” Lučke kapetanije Dubrovnik do mjesta nesreće na Mljetu treba sat i pol vremena. Samo, problem je u tome što “Danče” i nije mogao biti upućen na nesreću na Mljetu, jer već više od dva mjeseca nema pola posade. Da je posada kompletirana, “Danče” bi vrlo vjerojatno bio upućen na Mljet, iako tamo postoji ispostava Lučke kapetanije. No, kako se radilo o nesreći s ozlijeđenim osobama, dolazak broda “Danče” na mjestu nesreće vjerojatno bi bio nužan.

Tako je u srcu turističke sezone samo jedan brod lučkih kapetanija ispravan i on kontrolira pomorsko područje Šibensko-kninske županije. U ostalim županijama o sigurnosti plovidbe ne brine nitko, sve dok se ovi brodovi ne osposobe za svoju osnovnu zadaću traganja i spašavanja na moru.

Više pročitajte ovdje.

Pročitajte još

Skup nezadovoljstva obiteljskih iznajmljivača održat će se bez Dubrovčana?

Dulist

Očekuje se porast cijena poljoprivrednih proizvoda

Dulist

Popularna drogerija u Hrvatskoj prodaje do 70 posto skuplje artikle od onih u Njemačkoj

Dulist.hr