Vaše vijesti

MARKO TOMIĆ Milijun pitanja o Marini Gruž

gruz marina 001

Ne može se reći da je naš Grad dosadno mjesto. Svako malo imamo zanimljive programe. Prvo: Tvrđava Imperijal,onda proračun Grada pa predstava Dubrovačkih ljetnih igara,a sada Marinu Gruž.

Projekt marine Gruž proizlazi iz UPU-a Gruški akvatorij, jednog dobrim djelom megalomanskog plana.Obzirom da se radio 6 godina moglo se ostvariti i nešto realnije rješenje, primjereno mogućnostima i potrebama u ovom prostoru.

Ali ovo je još jedan primjer pokušaja iskorištavanja raspoloživog prostora do krajnjih granica bez obzira da li to on dopušta, a da nije preizgrađen i zagušen. Velika je mogućnost da projektanti nisu imali dobar metar, jer u protivnom ne bi isplanirali toliko korisnika u ovom prostorno ograničenom akvatoriju.

Da se malo podsjetimo, predviđen je smještaj 1222 plovila raznih vrsti i veličina i da je s njima moguće ploviti,održavati ih i manevrirati unutar luke u svim vremenskim uvijetima .Tako imamo isplaniran smještaj i privezivanje za 3-4 kruzera,130 jedrlica sportskih ili za iznamljivanje u JD Orsan,do 220 jahti u Marini Gruž od čega 40 megajahti, oko 530 privatnih brodica,50 brodova turističke namjene,određeni broj brodica lučkih servisa,zatim brodova obalne i duž obalne plovidbe,125 privatnih brodica u Športskoj luci Solitudo,a na kraju pristanište za hidroavione, kojemu se još ne zna točno mjesto.

Kako sam jednom komentirao, to bi bilo puno i za roterdamsku luku,ali neki planeri misle da se dvije litre mogu uliti u bocu od litre, a možda previđaju upotrebu dizalica za razmještanje brodica, a za plovidbu upotrebu semafora ili korištenje kontrolnog tornja za upravljanje plovilima u luci.

Vrhu svega tu dolazi ideja o marini koja bi trebala primati do 210 jahti, a trebala bi biti smještena u prostoru između vile Ellize i JD Orsan na površini od 54427 m2 kao koncesijskog područja. Ovdje nije problem samo pristup recepciji u obližnjem hotelu prema UPU-u,već uopće smještaj ovako velike marine u gruškom okruženju, gdje ona nema dovoljno veliko zaleđe za smještaj svih službi kao što su recepcija (bez prelaza prometnice), ugostiteljsko uslužnih objekta, sanitarnih čvorova, praonice rublja, trgovačkog centra, prodavaonica nautičke opreme, servisne radionice, izvlačilišta plovila, pokretna dizalica za servisiranje i prenos, mjesto za suhe vezove, odlagalište smeća itd.; a ništa manje bitno ni dovoljno veliko parkiralište.

Planirati smještaj jednog dijela ovih službi u prostorije na nekom umjetnom otoku na pilonima je nezamislivo u zaštićenom povjesnom području predijela Giman, kao i drugih instalacija na moru ispred ovog predjela uz sužavanje morskog prostora akvatorija.

Nije nam poznato zašto se forsira ovako velika marina za koju ne postoje ni prostorni ni drugi uvjeti u akvatoriju Gruške luke, čemu zahtjev za smještaj 210 jahti i formiranje cijelog naselja sojenica na moru. Kako to da stručnjacima za gradnju i opremanje marina nije vidljivo i jasno da tolika i takva marina ne može biti postavljena u Gruškoj luci ili je jedino važno biti u Dubrovniku po svaku cijenu.

Sada imamo i zakonsko pravne probleme u vezi toga tko ima pravo ili prednost kod dobivanja koncesije za ovu marinu. Svatko se ima pravo javiti na natječaj za dodjelu koncesije i očekivati prihvaćanje svoje ponude, ako ispunjava uvjete iz natječaja i ima potrebna sredstva, a ne prema tome kako se zove ili iz kojeg je mjesta.

Na natječaj su se javili Luka Dubrovnik, Atlanska plovidba iz Dubrovnika i Laguna Trade d.o.o.iz Rogoznice. Ne ulazeći u pravna pitanja, jer nam nisu poznati svi pravni dokumenti i sudske odluke u cijelini, ne možemo ne zaključiti da je ponašanje naše Vlade u slučaju prijepora tko ima pravo na koncesiju od svih zainteresiranih potpuno nepojmljiva i suprotna zakonima. 2011. godine Ministarstvo prometa je odabralo Laguna Trade d.o.o., na što se žale Atlanska plovidba i Luka Dubrovnik Upravnom sudu u Splitu.

Pitamo se kako se može dodijeliti lokacijska dozvola Laguna Trade d.o.o., dok traje sudski proces na sudu u Splitu o nepravilno dodjeljenoj koncesiji, budući da ova firma nije dala ponudu u skladu sa natječajnom dokumentacijom, što je sudski i potvrđeno 2014. godine, te kako se može suspendirati pravomoćna presuda Višeg upravnog suda Republike Hrvatske koji je potvrdio poništenje koncesije tom ponuditelju.

Vlada ponovno vraća koncesiju istoj firmi čemu dovodi u pitanje funkcioniranje pravne države. A moguće je da je to ona nezaježljiva želja za investicijama, ako treba i uz preskok zakona. Iz Grada za sada nečujemo glasa ni od onih koji se inače čuju kod svake povrede prava, a neki opet ne sumnjaju u zakonitost postupanja Vlade, premda i oni koji su laici što se tiče prava ne mogu zatomiti čuđenje i zgražanje.

Konačnu pravnu procjenu ipak ostavimo pravnicima i zakonodavcima.Trebalo bi odrediti i mjeru iskorištavanja raspoloživog prostora u ovom i u bilo kojem slučaju, gdje treba donijeti racionalnu odluku.

Marko Tomić

 

Stavovi i mišljenja u rubrici ‘Vaše vijesti’ ne izražavaju nužno uredničku politiku redakcije portala dulist.hr, već isključivo mišljenje i stavove njihovih autora.

 

Pročitajte još

DJEČJI IZLET HPD SNIJEŽNICE Magla, sunce i veselo druženje u Konavlima

Dulist

DOJMOVI S ĐAKONSKOG REĐENJA MARIJA TOŠIĆA ‘Srce je prepuno, milošću preplavljeno’

Dulist

Roditelji Postranja traže bolju prometnu povezanost: „Tražimo ono što nam je uzeto!“

Dulist