Koliko će parkirnih mjesta imati luka posebne namjene – luka nautičkog turizma ‘Marina Gruž’, koju je tvrtka Laguna Trade Franja Pašalića počela graditi na Lapadskoj obali?
Ako je vjerovati dokumentima investitora, imat će ih samo šesnaest, premda je po Pravilniku o kategorizaciji za marinu s tri sidra, koliko sa svojih 220 vezova Marina Gruž ‘nosi’, potrebno višestruko veći broj, njih najmanje 55.
Investitori: I više nego potrebno
Prema građevinskoj dozvoli, promet u mirovanju, odnosno broj parkirnih mjesta za osobna vozila službenog osoblja kao i za korisnike usluga marine ‘izračunat je temeljem odredbi UPU-a, PPU-a i GUP-a, a iznosi 14 parkirnih mjesta, dok je projektom osigurano 16 parkirnih mjesta’.
– S desne strane prometnice, na platou marine, nalazi se 12 parkirnih mjesta za osobna vozila zaposlenika marine i korisnika usluga u marini. Također, s lijeve strane povratnog kolnok traka, nalaze se dodatna četiri parkirna mjesta tako da je osiguran potreban – uvjetovan broj parkirnih mjesta (+2 parkirna mjesta rezervirana po jedno za vozilo hitne pomoći, a jedno za vozilo oskrbe ugostiteljskog punkta u objektu marine). Dimenzije za jedno parkirno mjesto su 5,5×2,5 metara – stoji u dokumentu.
Pritom se investitor poziva na odredbe UPU-a Gruški akvatorij, kojeg je Gradsko vijeće donijelo 2011. godine, a u kojem se u posebnoj tablici navodi koliki je broj parkirnih mjesta potreban, ali po metru četvornom neto površine građevine. Prema toj tablici, investitori se pozivaju na namjenu ugostiteljstva i turizma, za koju je potreban broj od jednog parkinog mjesta na svakih 25 četvornih metara.
Međutim, u istim tim dokumentima investitora navedeno je kako je definiranje nužnih sadržaja (objekata), njihovih površina i obima gradnje izvršeno osnovom uvažavanja odrednica iz važećih odrednica prostorno planske dokumentacije, Pravilinika o kategorizaciji i razvrstavanju luka nautičkog turizma te Lokacijske dozvole. I upravo se u Pravilniku o kategorizaciji i razvrstavanju luka nautičkog turizma nalazi podatak koji investitorovu brojku od 16 parkirnih mjesta dovodi u kontradikciju.
Koliko je 25% od 220?
Naime, Marina Gruž kategorizirana je kao marina s tri sidra, što prema Pravilniku nadalje znači da mora ispuniti uvjet o minimalnom broju osiguranih parkirnih mjesta, a to je najmanje za 25 posto vezova u moru. Kako je vezova 220, onda bi 25 posto od tog broja bilo 55 parkirnih mjesta.
Inače, na javnoj raspravi o Studiji utjecaja na okoliš ovog projekta, održanoj u siječnju 2014. godine, istaknuto je kako je zahvat ‘u skladu s prostornim planom Županije i Grada, kao i GUP-om, ali ne i UPU-om’. Po Studiji, u Marini, koja se rasprostire na 54.427 metara četvornih, planirane su tri parking zone s ukupno 90 parkirnih mjesta: 40 na plaformi, 20 uz obalu te 30 u zakupu. Tom prilikom, na problem parkiranja osvrnuo se bivši gradonačelnik Vido Bogdanović, kojem je i tih 90 mjesta bilo premalo.
– Za 220 vezova treba 200 ili 300 parking mjesta, ne samo za brodove, nego i za građane. Zamislite u subotu ujutro smjenu 120 brodova čartera. Puta šest je 720 ljudi koji moraju negdje stati, parkirati. Nemojte se ljutiti, najmanje ste vi krivi. Ali nemojte dati da vas ulagač gura, koji je prošao na natječaju, a nije ispunio uvjete. I to je zagađenje, ali koruptivno – istaknuo je tada Bogdanović.
Unatoč mnogobrojnim pokušajima da dođemo do Franja Pašalića, kako bi nam objasnio ovu u najblažem slučaju podatkovnu diskrepanciju, vlasnik Laguna Trade ostao nam je nedostupan.
Vrijedi se na kraju zapitati hoće li se i ovaj očit problem s parkirnim mjestima opet rješavati nauštrb građana Dubrovnika, baš kao što se dogodilo s prometnicom na Lapadskoj obali, za koju se još uvijek ne zna ni tko će je graditi ni tko će je i koliko platiti.