Mladić (26) preminuo je jučer ujutro u Općoj bolnici Dubrovnik. Večer prije je prevezen trajektom Marko Polo iz luke Ubli na Lastovu do Vela Luke na Korčuli, a zatim preko Orebića do Dubrovnika.
Cijela situacija pokrenula je raspravu u Facebook grupi ‘Putnički brodovi na Jadranu’ gdje se ljudi pitaju gdje su bile specijalizirane službe s odgovarajućim plovilima i letjelicama za ovakve situacije, helikopteri, brzi gliseri, Modrulji Obalne straže RH, Blackhawk helikopteri… Kontaktirali smo ravnatelja Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije Luku Lulića, a on je objasnio zašto je od svih vozila upravo trajekt morao biti taj koji će prevesti mladića koji je bio u teškom stanju.
– Helikopteri kako nam je javljeno od strane nadležnih službi zaduženih za helikoptere, nisu mogli letjeti taj dan zbog teških meteoroloških uvjeta. Bio je crveni meteoalarm. Drugi brodovi su stacionirani u Dubrovniku, brod Lučke kapetanije Danče i medicinska brza brodica. Rečeno je da se oni mogu uputiti i da je predviđeni dolazak 3 i pol do 4 sata, ali da nije izvjesno da će doći jer se može dogoditi da se vrate zbog nepovoljnih uvjeta, odnosno zbog stanja mora. Liječnici s otoka Lastova procijenili su da je najpovoljnije transportirati pacijenta, s obzirom na njegovo teško zdravstveno stanje i na vremenske uvjete, trajektom Marko Polo koji je bio prisutan u luci Ubli i koji je svojom veličinom i maritimnim sposobnostima adekvatan za prijevoz i skrb o tako teškom pacijentu. To je razlog zašto smo kod ovakvih vremenskih uvjeta nažalost osuđeni na takve prijevoze – objasnio je Lulić.
Nadalje, objasnio je kako je trajekt bio spreman u luci, ali da je mladić bio u teškom stanju te ga je prvo trebalo stabilizirati i spremiti za transport i vožnju.
– Kada su došli u Vela Luku odmah su išli u našu ispostavu u Blato gdje su opet morali pacijenta reanimirati i stabilizirati. Bio je u vrlo teškom stanju, tako da je iz tog razloga cijeli taj put trajao dugo – zaključio je Luka Lulić.