Gradski vijećnici MOST-a Dolores Lujić i Maro Kristić u priopćenju za medije osvrnuli su se na novi prijedlog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
Priopćenje donosimo u cijelosti:
‘Na prošloj sjednici gradskog vijeća pokušali smo još jedan put ukazati na katastrofalne posljedice novog prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu u dijelu koji se odnosi na liberalizaciju autotaksi prijevoza. Naime, kako smo i naveli u našem prijedlogu zaključka koji smo ponudili kolegama vijećnicima na usvajanje, novim prijedlogom Zakona o prijevozu u cestovnom prometu u potpunosti se oduzima ustavno pravo jedinicama lokalne samouprave da uređuju promet na svom području.
Zasigurno najteže posljedice na kvalitetu života građana ostaviti će onaj dio prijedloga zakona kojim se gradovima uskraćuje mogućnost ograničenja broja dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza. U vrlo kratkom vremenu zbog potpune liberalizacije u pogledu broja dozvola grad Dubrovnik će se suočiti s prometnim kolapsom koji će izazvati autotaksi prijevoznici i ‘uberovci’ iz svih dijelova Hrvatske koji će baš u Dubrovniku vidjeti priliku za odličnu zaradu. Vrlo brzo ćemo se na svoju štetu uvjeriti kako stoji ona da u bocu od litre ne može stati više od litre, a najveću štetu će podnositi građani kojima će za bilo što obaviti tijekom turističke sezone trebati dvostruko više vremena nego inače, ako im i toliko bude dovoljno zbog kaosa u prometu koji će nastati zbog liberalizacije, a da istovremeno neće imati niti bolju, niti sigurniju niti jeftiniju uslugu autotaksi prijevoza ukoliko se odluče koristiti ovom vrstom usluge.
Istovremeno, novim prijedlogom zakona jedinice lokalne samouprave gube sve mehanizme nadzora nad autotaksi prijevoznicima pa izjave da će grad uvesti red i kažnjavati izgrednike zvuče smiješno. Iako će ovakav prijedlog zakona imati iznimno loše posljedice na poslovanje autotaksi prijevoznika i ‘uberovaca’, jer naša prometna infrastruktura neće moći podnijeti toliki broj onih koji vide poslovni interes u ovoj djelatnosti, prijedlog zaključka koji smo iznijeli pred gradske vijećnike bio je prvenstveno u funkciji zaštite građana, pa nas čudi da je samo devet vijećnika izabralo stati na njihovu stranu. Na žalost HDZ i HNS koji su koalicijski partneri na razini države ovaj put su zauzeli zajednički stav i na lokalnoj razini i izabrali služiti interesnim skupinama i svojim središnjicama umjesto da su stali na stranu svojih građana.
Nevjerojatno je da gradonačelnik i njegovi gradski vijećnici zauzimaju potpuno suprotne stavove oko ove iznimno važne teme, i dok gradonačelnik koji često kritizira ponašanje autotaksi prijevoznika na središnjem dnevniku prosvjeduje protiv liberalizacije tržišta jer zna da će ona dovesti do prometnog kolapsa, gradski vijećnici iz njegove stranke, zajedno s vijećnicima koji su izabrani s liste HNS a kao da žele da naši građani budu žrtve zakona kojemu je jedini cilj pogodovati interesnim skupinama. Iako nije bilo lijepo vidjeti da HDZ ovo gradsko vijeće okreće leđa svom gradonačelniku i građanima, nadamo se da će u saborskoj raspravi prevladati razum i da će konačni prijedlog zakona u zajedničkom interesu građana, autotaksi prijevoznika i ‘uberovaca’ sadržavati odredbu kojom se jedinicama lokalne samouprave ostavlja da odluče o maksimalnom broju dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza.
Gradski vijećnici
Dolores Lujić i Maro Kristić’