LUČKA UPRAVA DUBROVNIK Stabilan rast i strateški iskoraci u 2025. godini

Lučka uprava Dubrovnik u dosadašnjem dijelu 2025. godine ostvaruje stabilan rast prometa i potvrđuje trend ravnomjernije raspodjele kruzing dolazaka tijekom cijele godine. Do 23. rujna u luci je ostvareno 330 ticanja brodova na kružnim putovanjima, uz zabilježenih 472.142 putnika. To predstavlja rast od 5,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je broj ticanja povećan za 7,6 posto. U cijeloj 2025. godini očekuje se ukupno 434 ticanja i približno 581 tisuća putnika, što potvrđuje stabilnost prometa nakon oporavka u postpandemijskom razdoblju.

Sezonska struktura i disperzija prometa

Najveći pritisak i dalje bilježe ljetni mjeseci, no brojke pokazuju kontrolirano usmjeravanje prema ravnomjernijem rasporedu. U srpnju je ostvareno 63 ticanja i 96.072 putnika, a u kolovozu 71 ticanje i 87.385 putnika – ukupno više od 183 tisuće putnika u dva mjeseca.


Usporedbe s prethodnim godinama potvrđuju pomake:
2022.: 85 ticanja / 128.389 putnika (srpanj – kolovoz)
2023.: 106 ticanja / 164.818 putnika
2024.: 107 ticanja / 175.316 putnika
2025.: 134 ticanja / 183.457 putnika


Riječ je o kontinuiranom rastu u odnosu na godine neposredno nakon pandemije, ali i o kontroliranom smanjenju u odnosu na rekordne 2018. i 2019., kada je samo u jednom mjesecu dolazilo više od 180 tisuća putnika. Ovakva dinamika rezultat je ciljane politike disperzije uplovljavanja, čime se smanjuje opterećenje u vrhuncu sezone, a lokalna infrastruktura i destinacija čuvaju se od prekomjernog pritiska.

Energetska tranzicija – HVSC sustav do 2035.

U strateškom smislu, najvažniji projekt je uvođenje visokonaponskog kopnenog priključka (HVSC) za opskrbu kruzera električnom energijom tijekom boravka u luci. Projekt se planira realizirati do 2035. godine i predviđa napajanje tri veza ukupne snage 45 MVA. Prema studiji predizvodljivosti, financijska isplativost projekta zahtijeva EU sufinanciranje, no društveni i ekološki učinci procijenjeni su kao izuzetno značajni. Smanjenje emisija ispušnih plinova i čestica, buke i vibracija u gruškome akvatoriju predstavlja izravnu korist za kvalitetu života stanovnika Dubrovnika i očuvanje okoliša. Realizacija zahtijeva prilagodbu elektroenergetske mreže, uključujući izgradnju nove transformatorske stanice, a projekt se razvija u suradnji s Elektrojugom, HEP-om i nadležnim ministarstvima.

Batahovina II – ulaganje od 18,7 milijuna eura

Drugi ključni iskorak je projekt Batahovina II, za koji je osigurano 18,7 milijuna eura iz europskih fondova. Potpisivanje Grant Agreementa planirano je za listopad 2025., a od početka 2026. godine kreću pripreme natječajne dokumentacije i uređenja gradilišta. Sama izgradnja novih trajektnih pristaništa i logističke obale očekuje se do kraja 2026. Projekt će unaprijediti opsluživanje otoka, povećati sigurnost u gruškome akvatoriju i rasteretiti centar Gruža od trajektnog prometa. Najveću korist imat će otočani, kojima će se osigurati pouzdanija i kvalitetnija povezanost s gradom tijekom cijele godine.

Zaključak

Dubrovnik je i dalje među vodećim kruzing destinacijama na Mediteranu, a Lučka uprava Dubrovnik rezultira kombinacijom stabilnog rasta prometa i strateških infrastrukturnih projekata. Ovakav poslovni smjer osigurava ne samo održivost kruzing turizma, nego i dugoročno unaprjeđenje kvalitete života lokalne zajednice te jačanje prometne i energetske otpornosti luke.

Povezano

Dulist PROMO

vicenco
druga verzija 1 1