Lučka kapetanija Dubrovnik na čelu s lučkim kapetanom Matom Kekezom, nije upoznata s aktualnim UPU-om Gruškog akvatorija.
Tim više, on i njegovi zaposlenici učestalo krše odredbe urbanističkog plana o prometovanju brodicama u Gruškom akvatoriju. Naime, brodicama većim od devet metara nije dopušteno korištenje usluga benzinske postaje na Orsanu, što znači akostavati za muo pumpe i tamo točiti gorivo, no Lučka kapetanija Dubrovnik ne samo da ne kažnjava ‘prijestupnike’, već i sama sa svojim brodom krši odredbe o pomorskom prometu u Gruškom akvatoriju. Treba naglasiti kako bi svi brodovi veći od 9 metara, pa tako i brod Lučke kapetanije, trebali po gorivo u Sustjepan.
Kapetanija: Nema problema
-Ne vidim razloga zašto na Orsanu ne bi mogla pristati brodica duža od devet metara. Riva jest kraća od dvanaest metara, ali riječ je o sigurnom vezu. Naravno, jedina iznimka su vremenske neprilike. Kad je jača bura, na primjer, oni sami odustanu. Mi u tome ne vidimo problem dok god je vez siguran – rekao nam je lučki kapetan Mato Kekez, dodavši kako o detaljima UPU Gruškog akvatorija ‘ne bi znao’.
Inače, u Urbanističkom planu uređenja Gruški akvatorij, kojeg je 2011. godine usvojilo Gradsko vijeće Grada Dubrovnika, pod naslovom ‘Benzinske postaje’ navodi se sljedeće: ‘U zoni križanja u Sustjepanu planirana je kombinirana benzinska postaja za vozila i plovila na kojoj je moguća opskrba gorivom plovila svih veličina. Planom se zadržava postojeća benzinska postaja u Orsanu iste namjene, s tim da će se na njoj opskrbljivati plovila dužine do devet metara, i to do izgradnje benzinske postaje na Sustjepanu. Nakon izgradnje benzinske postaje na Sustjepanu, prostor benzinske postaje na Orsanu može promijeniti namjenu.’
Kontaktirali smo i Upravu Ine, želeći saznati zašto kombinirana benzinska pumpa (vozila/plovila) na području Orsana u Dubrovniku daje usluge plovilima dužim od devet metara, ako je važećim UPU-om Gruškog akvatorija navedeno ograničenje usluge na plovila do najviše duljine do devet metara.
-Na lokaciji Dubrovnik – Orsan INA vrši i opskrbu plovila, a u pravilu na ovu lokaciju pristaju manji brodovi – odgovorili su nam, očito se ne obazirući na informaciju o davanju usluge i brodovima dužim od devet metara. INA je od kolovoza 2015. godine uslugu opskrbe plovila omogućila i u skladištu goriva Sustjepan. Stoga smo hrvatsku naftnu kompaniju pitali je li baš to pozicija nove kombinirane benzinske postaje na kojoj bi bila moguća opskrba za plovila svih veličina, dakle bez ograničenja.
– Na lokaciji Sustjepan, gdje je početna dubina mora na rivi 7 metara, a prema sredini zaljeva i veća, s operativnom duljinom rive od približno 15 metara, INA veže i opskrbljuje plovila do 60 metara duljine. Vezano za investiciju u kombiniranu benzinsku postaju na ovoj lokaciji, INA razmatra dostupne mogućnosti – kratko su nam odgovorili iz Ine.
Inače, INA je na svojim internetskim stranicama navela kako je lokacija skladišta Sustjepan, u odnosu na ostale lokacije za opskrbu plovila u Dubrovniku, jedinstvena po svom položaju i mogućnosti prijema velikih plovila.
– Skladište se nalazi na samom ulazu u Rijeku dubrovačku sjeverozapadno od Dubrovnika, dvije i pol milje od mosta dr. Tuđmana, a dubina mora uz 20 metara dugačku rivu iznosi sedam metara. Kupcima su putem dva agregata i četiri istakačka mjesta na raspolaganju dizel i plavi dizel – ističe se.
bđ/bm