Hrvatska

Lorencin objasnio zašto zanemaruje Dubrovnik na račun svoje Istre

lorencin leko obilazak mlini6

Ministar turizma Darko Lorencin ovih dana hvali se dobrim rezultatima i blagim plusom u prvih šest mjeseci, iako je statistika potvrdila ‘srpanjsku rupu’.

Na službenom predstavljanju rezultata u Splitu i sam je priznao da se previše oslanjamo ‘na sunce i more’ i najavio mjere kojima će se pokušati produljiti sezona, ali je kritičarima poručio da je slična situacija i u drugim državama.

U razgovoru za t-portal Lorencin je komentirao sve češće prigovorie iz Dalmacije da protežira svoju rodnu Istru. Dalmacija i jug Hrvatske su, naime, ostvarili rekordne brojke bez potpora, dok je Istra sa svim državnim potporama podbacila. Uz to, od dvadesetak novih direktora predstavništava Hrvatske turističke zajednice, baš ni jedan ne dolazi iz Dalmacije.

– Mislite da se to radi namjerno? Ne, to je krivi put jer selekcija je napravljena čak preko specijaliziranih tvrtki. Trebaju nam profesionalci i rukovodili smo se isključivo time. Osim toga, u povijesti hrvatskog turizma imali smo i primjere da su ministrica turizma Pave Župan-Rusković i predsjednik HTZ-a bili iz Dubrovnika ili da su u isto vrijeme ministar koji je pokrivao turizam Božidar Kalmeta i državni tajnik Zdenko Mičić obojica bila iz Zadra, pa se nitko nije bunio. Ključ je ipak u Turističkom vijeću HTZ-a i bilo kojeg člana možete pitati na koji način se donose odluke. To tijelo je zaduženo za sve ključne stvari u turizmu, poput kampanja, manifestacija… A Dalmacija u njemu ima pet od 13 članova – odgovorio je na prozivke Lorencin.

Činjenicu kako su najviše financija za potporu dobili Red Bull Air Race utrka u Rovinju i Ultra festival u Splitu, dok su brojni nacionalni događaji zapostavljeni (među njima i Dubrovačke ljetne igre!) opet na račun događanja u Istri, Lorencin komentira:

– To nije slučajnost. Pozivam sve – a pogotovo dalmatinske županije, gradove i općine – da prijave svoje projekte za Fond za razvoj turizma. Njih danas jednostavno nema ili su jako tanki pa im treba dorada. Imamo dosta slobodnog novca i zbilja nam nedostaje dobrih projekata. Što se tiče sadašnjih potpora, sve se može pronaći na internetu – i kriteriji, i komisije… Ove godine razgovarao sam s ljudima iz Ultra festivala i objasnio im da je glavni kriterij efekt koji manifestacija postiže. Konkretno, Red Bull Air Race, za razliku od Ultre, ima ogromne marketinške posljedice, tamo je bilo ne znam koliko stotina novinara, nekoliko desetaka televizija, njih šest-sedam radilo je izravni prijenos… – kazao je Lorencin.

Cijeli razgovor pročitajte ovdje.

Pročitajte još

STIŽE NAM ZIMA Europu očekuje jaka kiša, snijeg i mećava

Dulist

PROMJENE U OBRAZOVNOM SUSTAVU Što donosi najava izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju?

Dulist.hr

KOLONA SJEĆANJA Hrvatska se poklonila Gradu heroju

Dulist