Hrvatska

LORENCIN O KOLOVOZU „Rast dolazaka dokaz je rasta popularnosti“

lorencin leko obilazak mlini6

Na Jadranu i u Gradu Zagrebu u kolovozu je zabilježeno 3,7 milijuna dolazaka i 25 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od čak 7 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima.

Bolji rezultati nego lani zabilježeni su i kumulativno te je od siječanj do kolovoza ostvareno 10,64 milijuna dolazaka ili 5 posto više te 62,1 milijuna noćenja ili 2 posto više, pokazuju podaci sustava turističkih zajednica koje je danas predstavio ministar turizma Darko Lorencin na konferenciji za medije u Zadru.

Kolovoz je svim županijama, osim Kvarnera koji je u noćenjima na razini prošle godine, donio značajan rast turističkog prometa, pa je tako primjerice Splitsko-dalmatinska županija zabilježila gotovo 717 tisuća dolazaka (+13 posto) i 4,7 milijuna noćenja (+8,3 posto), Zadarska županija 473 tisuće noćenja (9,5 posto) i 3,7 milijuna noćenja (+6,5 posto), Dubrovačko-neretvanska županija 337 tisuća dolazaka (+10 posto) i 1,85 milijuna noćenja (+5 posto), te Grad Zagreb 111 tisuća dolazaka (+13,5 posto) i 181 tisuću noćenja (+20 posto). Trećina od ukupnog turističkog prometa ostvarena je u Istarskoj županiji – 941 tisuća dolazaka i 7,5 milijuna noćenja (+4 posto u dolascima i u noćenjima).

– Unatoč nepovoljnim vremenskim prilikama, kolovoz je više nego nadoknadio zaostatak te bio iznimno jak. Nastavak pozitivnog trenda očekujemo i u posezoni jer se najave, posebno za rujan, ostvaruju prema planu. Osim dalmatinskih županija, posebno dobar rezultat bilježe Ličko-senjska i Istarska županija te Grad Zagreb. Njemačko tržište je ove godine zbog praznika reagiralo nešto kasnije, ali istovremeno u većem broju nego lani, pa je tako kolovoz donio snažan rast dolazaka njemačkih turista. S obzirom da praznici u Njemačkoj još uvijek traju, dobri rezultati nastavit će se i u rujnu – izjavio je ministar Lorencin.

Gotovo sva najvažnija emitivna tržišta, ostvarila su više rast turističkog prometa dolazaka, pa je tako primjerice iz Njemačke zabilježeno 730 tisuća dolazaka (+12 posto) i 6 milijuna noćenja (+8 posto), Slovenije 287 tisuća dolazaka (+2,6 posto) i 2,5 milijuna noćenja (+4 posto), Austrije 278 tisuće dolazaka (+5 posto) i 1,7 milijuna noćenja (+3 posto), Češke 234 tisuće dolazaka (+2,5 posto) i 1,6 milijuna dolazaka (+1 posto). Snažne, dvoznamenkaste stope rasta noćenja ostvarene su primjerice iz Estonije (+35 posto), BiH (+25 posto), Irske i Španjolske (+16%) i Portugala (+12 posto) te iz udaljenih tržišta poput Koreje (+163 posto), Kine (+26 posto), SAD-a (+22 posto) i Australije (+19 posto).

U prvih osam mjeseci 2014. godine, sve su županije, osim Kvarnera koji je na razini prošle godine, ostvarile rast dolazaka. Najbolji rezultati zabilježile su Splitsko-dalmatinska županija – 2 milijuna dolazaka (+10,4 posto) i 11,3 milijuna noćenja (+7 posto), Dubrovačko-neretvanska – 1,1 milijun dolazaka (+9 posto) i 5,2 milijuna noćenja (+4 posto) i Grad Zagreb – 592 tisuće dolazaka i 1 milijun noćenja (+11 posto u dolascima i noćenjima). Ukupno je Jadran kao regija u osam mjeseci imao 4,5 posto više dolazaka i 2 posto više noćenja nego lani.

Strani su turisti u osam mjeseci ostvarili rast od 5 posto u dolascima (9,6 milijuna) i 2 posto u noćenjima (56,6 milijuna). Najveći promet ostvarili su turisti iz Njemačke – 1,6 milijuna dolazaka (+2,4 posto) i 12,3 milijuna noćenja (+0,2 posto), Slovenije – 1,03 milijuna dolazaka (+1,4 posto) i 7 milijuna noćenja (+2,3 posto) i Austrije – 878 tisuća dolazaka (+6,4 posto) i 5 milijuna noćenja (+5 posto). Rast turističkog prometa zabilježili su i turisti sa ostalih najvažnijih emitivnih tržišta, iz Češke (+0,6 posto dolasci i +0,3 posto noćenja), Italije (+4 posto dolasci i +2 posto noćenja), Slovačke (+4 posto dolasci i +3,6 posto noćenja), Mađarske (+11 posto u dolascima i u noćenjima) i Velike Britanije (+10 posto dolasci i +9 posto noćenja). Turistički promet domaćih turista također je bio bolji nego lani te je zabilježeno 976 tisuća dolazaka (+1 posto) i 5,5 milijuna noćenja, što je oko 1 posto više nego 2013. godine.

– U prvih osam mjeseci Hrvatska bilježi pet posto vise dolazaka i 2,3 posto vise noćenja, a posebice veseli rast domaćih turista. Uz standardni proizvod – sunce i more, oživljavaju i drugi proizvodi kao što su kulturna baština i dr. Gledano po županijama, najveću stopu rasta ima Splitsko-dalmatinska županija koja se po apsolutnim brojkama nalazi na drugom mjestu, odmah iza Istre. Posebni uspjesi vezani su za austrijsko i talijansko tržište, koje se dobro oporavilo i ostvarilo rast, što je iznimno važno za sve destinacije. Također, dobar rezultat zabilježen je i sa slovenskog tržišta koje je rastom noćenja od 2,3 posto samo potvrdilo veliko povjerenje koje ima u Hrvatsku. Trebamo ustrajati kako bismo sinergijske efekte koje Hrvatska kao turistička destinacija ima, što bolje rasprostrli po cijelom teritoriju – zaključio je ministar Lorencin te dodao kako kontinuirani rast dolazaka u našu zemlju dokazuje da popularnost Hrvatske kao destinacije i kao brenda u svijetu raste.

Pročitajte još

‘TRŽIŠTE JE STABILNO’ Vlada više neće regulirati cijene goriva!

Dulist

Gorivo od utorka jeftinije!

Dulist

Vojno osposobljavanje će trajati dva mjeseca, ročnici će primati 1100 eura

Dulist