Na našu redakciju pristiglo je priopćenje u kojem Lopuđanin Ivo Mihajlović izražava zabrinutost i upozorava na to da se na Lopudu sprema trajektno pristanište (ferry-dock) na ‘krivoj’ lokaciji – uz postojeći stari veliki muo, kako je došlo do njega, tik do crkve sv. Marije i franjevačkog samostana. Smatra da bi to bila treća ‘nepopravljiva pogreška’ (nakon trafostanice na dječjem igralištu i tornja Odašiljača i veza).
Njegovo pismo prenosimo u cijelosti:
Kako smo u zadnjih desetak godina već dobili dva objekta koja ne pripadaju poziciji na kojoj se nalaze, a to su trafostanica na dječjem igralištu i toranj Odašiljača i veza, bilo bi dobro da se ne napravi i treća nepopravljiva pogreška na otoku Lopudu. Radi se, naime, o trajektnom pristaništu za kojeg čujem da se gradi uz postojeći stari veliki muo. Ne znam što se tu promijenilo, ali ta je varijanta prije otpala jer se Konzervatorski odjel u Dubrovniku nije slagao s tom pozicijom radi blizine crkve Sv. Marije i samostana.
Ako bi se napravilo trajektno pristanište uz stari muo Lopud bi bio nepopravljivo uništen za sljedeća pokoljenja. Sada po rivi Obala Iva Kuljevana prometuju vozila teška i do 15 tona, poneka i pogonom na željezne gusjenice. Lopudska riva je naš Stradun s kafićima, taracama, dvije plaže, a da ne spominjem stare kuće i vile iz vremena Dubrovačke republike. Teški strojevi koji izlaze iz trajekta predstavljaju opasnost za ljude na plaži, na taracama, rastresaju temelje tih starih kuća, a da ne govorimo potpunu devastaciju nogostupa. Zamislite da nema ceste ispod Minčete iza Grada i da cijeli promet ide preko Straduna. Mislim da vam je sve jasno.
Da se ne bi napravio najveći zločin u povijesti Lopuda mislim da ni u kom slučaju trajektno pristanište ne smije biti na poziciji sadašnjega velikog mula. Društvo prijatelja lopudskih starina dijeli ovo mišljenje, kao i 90 posto stanovnika Lopuda s kojima već dulje vremena razgovaram o ovoj temi. U privitku vam šaljem kartu Lopuda s ucrtanim postojećim objektima i onima koji su u Urbanističkom planu uređenja naselja Lopud, a koji predviđa dva hotelska kompleksa od 700 ležaja, koja se tek trebaju graditi. Zar će cijeli taj materijal voziti preko naše rive? Na karti imate ucrtane postojeće putove kojim se koriste sva ova vozila pa sam
mišljenja da je to jedan veliki plus jer ne treba raditi prateću infrastrukturu.
Stoga, predlažem da se na poziciji broj 10 (muo Barunov) napravi trajektno pristanište bez obzira na cijenu jer je to jedino pravo rješenje, a koje je sigurno izvodljivo kad bi postojalo malo dobre volje. U tom slučaju bi se potpuno rasteretila lopudska riva jer bi sav promet išao u tri smijera. Pozicija broj 9 (Penderevo) je državno zemljište gdje bi se lako mogla napraviti pretovarna zona, kao i parkiralište za automobile koji se ne bi smjeli dalje vozit po Lopudu. Tako bi riješili problem svih gostiju koji dolaze automobilima i sad ih
ostavljaju u Brsečinama, Trstenom ili Dubrovniku.
Ivo Mihajlović