DuList IN

LJETNI SINDROM NOVINARSTVA Kako kiseliti kukumare?

kiseli kukumari

‘Sauregurkenzeit’ – unutar ove riječi moglo bi se sažeti jako puno tema koje poharaju naslovnice novina, a osobito portala, tijekom ljetnih razdoblja. Prije nego uslijedi objašnjenje što ova riječ uopće znači, odlučili smo istražiti cijene jedne od omiljenih ljetnih namirnica u nekoliko trgovačkih centara kojima se služe i domaći i stranci. Radi se, pogađate, o kiselim krastavcima…
Ukoliko se odlučite uputiti u omiljeni trgovački centar, koji je također prije nekoliko mjeseci bio dio ‘Sauregurkenzeit’ priče (‘Nećete vjerovati što sve obitelj T. ima u svom posjedu’), naći ćete kisele kukumare u nekoliko varijanti. Ona najjeftinija, K varijanta, doći će vas svega 9,99 kuna po teglici od 350 grama. Delikatesni krastavci od primjerice Zvijezde koštaju nekoliko kuna više, 13,99 za istu cijenu, dok pak Bonduelle (doduše za manju gramažu) koštaju 12,99 kuna.

,99 sindrom
Stigli smo do LIDL-a, gdje su kukumari puno niže cijene, svega 8 kuna… Točnije, 7,99 za ‘klasičnu’ teglu njihove robne marke, Freshona kukumara. Izgleda kako niti oni ne mogu pobjeći od ,99 sindroma!
U Pema će vas tegle kukumara koštati oko 11 kuna (ovisno gdje), a moramo napomenuti i to kako svaki trgovački lanac ovisi o sezoni, tjednim akcijama i popustima, te se time cijena spušta i diže tijekom godine, no ovo je definitivno sezona kiselih krastavaca – bilo u trgovačkim lancima, bilo na portalima….
Ono što pojam ‘Sauregurkenzeit’ ili ‘sezona kiselih krastavaca’ zapravo podrazumijeva je pojačano praćenje tema koje su od gotovo nikakve životne važnosti, a tijekom pisanja ovog napisa neki od naslova ovakvih tema glasili su ‘Pokazala grudi’, ‘Pogledajte kako izgleda s leđa’, ‘Pohvalila se tijelom’, ‘Ona zna kako uljepšati dan fanovima’ te neizostavno ‘Nećete moći vjerovati što je ova(j)…’

Izraženije tijekom ljeta
Sezona kiselih kukumara postoji cijelu godinu, no izraženija je tijekom ljeta, a kako navode neke teorije novinarstva, razlog se može naći u opuštenijem pisanju, uređivačkoj politici bez svojevrsne težine te učestalim godišnjim odmorima novinara (ne nužno) te time i nemogućnosti ozbiljnijeg praćenja ‘konkretnijih’ tema poput ekonomije, politike, raznih analiza… Drugi naziv za sezonu kiselih kukumara je žuto novinarstvo, a karakteriziraju ga senzacionalistički naslovi, ‘plitkost’ teme i kreativno osmišljavanje više redova vijesti koje se baziraju na fotografijama glavnom prodnađenih na društvenim mrežama raznih domaćih i stranih celebrityja. Tu se može lako postaviti pitanje u maniri ‘što je bilo prije, kokoš ili jaje’, odnosno jesu li čitatelji prvi zatražili ovakve vijesti ili su ih mediji prvi počeli plasirati. Odgovor je, s ove strane gledano, vrlo vjerojatno u prvom ponuđenom rješenju, jer u principu čitatelji ‘čeznu’ za senzacionalizmom, čemu su dokaz nebrojeni klikovi na vijesti iz područja lifestylea, zvijezda, crvenih tepiha i nažalost crne kronike… Sadržaj zapravo možete birati sami, no ono od čega se ljeti ne možete obraniti su trivijalne teme koje ponekad prepune medijski prostor do granice ‘prekrivanja’ važnih tema. Sami bira(j)te…

Pročitajte još

Dubravka Šeparović zaštitno lice nove mini edicije nakita brenda RDcode

Dulist

SITNO BROJIMO Grad užurbano oblači blagdansko ruho

Dulist

DUBROVNIK JE SPREMAN ZA ZIMSKU ČAROLIJU Što će obilježiti ovogodišnji advent?

Dulist