Aktualno

Libertasu stižu novi vozači, ako zatreba, ponovno će angažirati i ZET-ovce

libertas autobus pile04

Libertas Dubrovnik protekle se godine borio s nedostatkom radne snage, konkretno vozača, zbog čega su, među ostalim, bili primorani na ispomoć dovesti i 12 ZET-ovih vozača iz Zagreba. Dva mjeseca njihova rada koštala su nas skoro 900 tisuća kuna. Prethodno dolasku ZET-ovaca, u srcu prošle sezone, vozači su se čak bili okupili i na svojevrstan prosvjed pod vodstvom Sindikata hrvatskog vozača gdje su istaknuli kako ne mogu podnijeti pritisak sezone, kako ih je premalo i kako su u protekloj, 2018. godini dana ‘nakupili’ 10 tisuća odrađenih, a neisplaćenih prekovremenih sati. Taj se problem ubrzo nakon toga i riješio isplatom prekovremenih, a sudeći prema najavama koje nam stižu iz Libertasa, znatno se radi na poboljšanju uvjeta rada u ovoj javnoj gradskoj tvrtki. S obzirom da je sezona pred vratima, da Libertas ‘osnažuje’ svoj vozni park, ali i da su u tijeku natječaji za zapošljavanje novih vozača, odlučili smo provjeriti hoće li ovaj javni gradski prijevoznik novu sezonu dočekati spreman i s dovoljnim kadrom koji će moći ‘pokriti’ kompletnu novu ponudu.
-Libertas Dubrovnik, kao najveća komunalna tvrtka u većinskom vlasništvu Grada Dubrovnika svake godine radi na poboljšanju uvjeta poslovanja i rada u samoj organizaciji. Trenutno je zaposleno 191 osoba na mjestu vozača, a s nizom aktivnih oglasa te, u posljednje vrijeme, snažno iskazanim interesom trebao biti konačan – odgovorili su nam iz Libertasa.

‘Kontinuiran poziv’
Zanimalo nas je koliko je natječaja za zapošljavanje u tijeku, tj. koliko vozača konkretno traže, a iz Libertasa su istaknuli kako nije riječ o raspisivanju niza natječaja, već da se radi o jednom kontinuiranom pozivu za pridruživanje Libertasu. U tom pozivu, naglasili su, traži se više izvršitelja kako na mjesto vozačice/vozača tako i na radna mjesta čistač/čistačica dok je trenutno jedini natječaj u kojem se traži jedan izvršitelj onaj za električara/dijagnostičara. Iz Libertasa su naglasili kako je zapravo riječ o jednom oglasu koji su početkom godine objavili na Zavodu za zapošljavanje, a kojeg produžuju dok ne zaposle potreban kadar. Natječaji, dodali su nam, nisu još uvijek zaključeni pa nam iz ovog javnog gradskog prijevoznika nisu mogli odgovoriti koliko se osoba na njih javilo.

Ovih se dana ipak u Libertasovim autobusima moglo vidjeti kako putnike prevoze budući novi vozači pod ‘budnim okom’ iskusnijih kolega. Riječ je, sudeći prema informacijama na terenu, o najviše trima novim vozačima koja su prošla ‘probni rok’, tj. vožnju uz pratnju drugog vozača Libertasa, što je uobičajena procedura koju prolazi svaki novozaposleni vozač. Ipak, iz Libertasa nismo uspjeli dobiti službenu brojku koliko je vozača prošlo ‘probni rok’ te su već postali novi vozači. Libertas će novu sezonu dočekati s ‘pojačanim’ voznim parkom. U siječnju su predstavili prva tri nova zglobna autobusa, takozvane ‘harmonike’, koji će tijekom sezone voziti na relaciji od Luke Gruž do Pila, a do tada će se u njima moći voziti građani koji koriste linije 6 i 1A. Dovršena je također i javna nabava za nabavku još tri ‘harmonike’, a u ovoj se godini očekuje ukupno 27 novih vozila koja će stići u Grad. U međuvremenu, Libertas je završio i proces nabave pet vozila za prijevoz putnika. Ovaj put je riječ o nešto manjim vozilima, kapaciteta 16+1. Upravo nas je i stoga zanimalo hoće li Libertas imati dovoljno vozača za pružanje svih ovih usluga. Međutim, odgovorili su nam kako nabavka novih 27 vozila ne znači da će im trebati 81 novi vozač.
— Dio autobusa se nabavlja upravo kako bi se pomladila flota, podigla razina usluga te pružio što bolji standard vožnje sa što kvalitetnijim ekološkim normama i u što većem komforu unutar vozila, poput klimatizacije. Ukoliko se vozite autobusom, vidite da i dalje održavamo sve linije kao i prijašnjih godina – naveli su.

‘Nijednog vozača nismo izgubili zbog UBER-a’
Libertas je, podsjetimo, u posljednje dvije godine bilježio gubitke u broju putnika. Konkretno, u 2019. prevezli su 419.402 putnika manje nego u 2018. godini. Naime, tijekom 2018. godine u autobusima gradske tvrtke prevezeno je 10.237.299 putnika, dok je u protekloj godini Libertasom putovalo 9.817.897 putnika. Iz usta gradonačelnika Mata Frankovića, ali i direktora Libertasa Ante Vojvodića glavnim se ‘krivcem’ za ovu situaciju držalo liberalizaciju tržišta koju je iznjedrio novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, ali i UBER za kojeg su, među ostalim, vozili i neki od vozača Libertasa o čemu se u javnosti uvelike raspravljalo. Međutim, ubrzo se od takve retorike odustalo te se priznalo da sva ‘krivnja’ ne leži u tom segmentu, već da dio odgovornosti leži i u samom Libertasu koji bi, riječima gradonačelnika, trebao biti ‘brži i efikasniji’. Na pitanje DuLista kako se ove sezone planiraju ‘nositi’ s UBER-om, iz Libertasa su odgovorili kako su ‘novi trendovi u području transporta nešto od čega se ne može bježati’.
— No, stabilizacijom tržišta trebalo bi doći do uravnoteženja na tržištu rada i ulazak u stabilnije razdoblje poslovanja i prometnog funkcioniranja Grada. Vrijedi napomenuti kako nismo niti jednog vozača, ‘izgubili’ zbog Ubera, već je broj vozača koji je otišao, otišao u trgovačka društva ili samostalno otvorio obrt – naglasili su iz JGP Libertas.
Zanimalo nas je i hoće li i ove godine Libertas posegnuti za ispomoć u vidu ZET-ovih vozača. Naime, gradonačelnik Franković, nakon što su ZET-ovi vozači završili sa svojim radom u Libertasu, ostavio je otvorenom mogućnost nastavka ove suradnje, s obzirom na to da Libertas od ove sezone preuzima shuttle prijevoz gostiju s kruzera niskopodnim autobusima od gruške luke do povijesne jezgre i obratno.
— Ukoliko se ostvare svi ranije navedeni planovi i parametri, potrebe za angažmanom ne bi trebale biti izražene kao lani. No, ukoliko se ukaže potreba i to je jedno od rješenja koje je moguće – zaključili su u odgovoru iz Libertasa Dubrovnik.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 26. veljače 2020.

Pročitajte još

Franković komentirao Zakon o lokalnim porezima, traži smanjenje minimalnog paušala i bolja zaštita domaćina

Dulist

Krenule su pripreme za rušenje Hotela Adriatic

Dulist

ZAVRŠENO JAVNO SAVJETOVANJE Gomila primjedbi, ali vladajući neumoljivi!

Dulist