Aktualno

Libertas broji 400 tisuća putnika manje u 2019.

libertas autobus harmonika84

Libertas je u 2019. preveo 419.402 putnika manje nego u 2018. godini. Naime, tijekom 2018. godine u autobusima gradske tvrtke prevezeno je 10.237.299 putnika, dok je u protekloj godini Libertasom putovalo 9.817.897 putnika. Inače, bila je to godina koju je obilježila borba Libertasa s nedostatkom radne snage. Moralo se tada posegnuti za ZET-ovim vozačima. Dva mjeseca rada 12 vozača koštalo je skoro 900 tisuća kuna. Nadalje, o ukupnom prihodu i dobiti za 2019. godinu iz Libertasa nisu mogli govoriti. ‘Naime, u skladu sa računovodstvenim standardima, ove podatke možemo na raspolaganju imati krajem prvog kvartala ove fiskalne godine’, ističu. U 2019. godini kontrolori su proveli 48.543 pregleda pokaza. Ustanovljeno je tek 70 nevažećih i neovlašteno korištenih karata unutar vozila. Plus se dogodio po pitanju izrade pokaznih karata. Tijekom 2018. godine izrađeno je 13.438 pokaznih karata, dok je u 2019. godini izrađena 18.581 pokazna karta. Vrijedi dodati kako je protekle godine na snagu stupio novi sustav izrade karata. Korisnici Libertasovih usluga morali su promijeniti stare pokazne iskaznice, a što se odnosilo na iskaznice starije od 5 godina. U pitanju je bilo pet tisuću građana.

Bolji uvjeti, novi radnici?
Podsjetimo i kako su početkom godine predstavljena tri nova MAN-ova autobusa, poznatijih kao ‘harmonike’. Svaki od ova tri autobusa koštao je 2,5 milijuna kuna. Tijekom sezone oni će voziti na relaciji od Luke Gruž do Pila, a do tada će se u njima moći voziti građani koji koriste linije 6 i 1A. Inače, u ovoj se godini očekuje ukupno 27 novih autobusa koji će stići u Grad. Završena je i nabava za nova tri ‘harmonika’ autobusa, a ovoga puta je riječ o Ivecovim autobusima.
-Očekujemo da ćemo na sjednici krajem siječnja donijeti odluku, odnosno vijeće treba potvrditi odluku o kupnji tih autobusa. Onda nastavljamo dalje. Iza toga nam dolazi pet mini buseva koji će rasteretiti postojeće linije gdje su dosad vozili autobusi, ali nije bilo profitabilno. S mini busevima ćemo postići profitabilnost tih linija. Nakon toga dolazi i 5 prigradskih autobusa. Zna se kako su postojeći prilično ostarili pa ćemo ‘osvježiti’ vozni park u tom segmentu. Onda negdje do ljeta, krajem svibnja ili početkom lipnja, dolazi i novih 11 autobusa financiranih putem Europskih sredstava u iznosu od 100 posto. Sad se pripremamo za novi europski natječaj za kupnju novih autobusa. I nadamo se da ćemo u 2021. dobiti još dvadesetak novih autobusa iz eu fondova – rekao je gradonačelnik. Inače, 11 navedenih autobusa financirano je iz eu fondova, a drugi su financirani kreditnim sredstvima Libertasa. Glavno pitanje koje se postavlja je – tko će te autobuse voziti? Zatražili smo zato podatak o tome koliko trenutno nedostaje vozača i kako će se taj problem riješiti za novu sezonu.
– Brojčano, teško je izraziti podatak koji tražite, povećanjem obujma djelovanja, ukazat će se potreba za dodatnim angažmanom, no poboljšanjem financijskih uvjeta, koji su već ranije spominjani i dogovarani sa svim dionicima i predstavnicima Grada Dubrovnika za očekivati je kako će se ta pojavnost svesti na minimum. Također i u ovom trenutku provodimo natječaje za zapošljavanje – ističu iz Libertasa. Pitali smo ih i za procjenu za 2020. godinu, na što su rekli kako će ona ‘ovisiti o završetku završne faze pregovora s agencijama oko prijevoza gostiju na kružnim putovanjima’. mp

Iz tiskanog izdanja DuLista od 22. siječnja

Pročitajte još

19. PUT Očekuje nas bogat program Epidaurus Cavtat Festivala

Dulist

PRIVREMENO SE ZATVARA IZLOŽBA ‘LIBERTAS BELLS’ Razlog je neobičan, evo što je u pitanju

Dulist

ZAKINUT I DRŽAVNI PRORAČUN Pola grada radi na crno jer poslodavci ne mogu do dozvola. Na redu su tek zahtjevi iz travnja!

Dulist