U Palači Ranjina danas je održan radni sastanak na temu realizacije brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Dubrovnik – granica s Crnom Gorom.
Na sastanku su sudjelovali župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić sa svojim zamjenicima, gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković sa suradnicima, načelnik općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli i općine Konavle Božo Lasić, predstavnici Hrvatskih cesta, Instituta IGH te drugi uključeni u ovaj projekt.
Župan Nikola Dobroslavić istaknuo je kako se Studija izvodljivosti za tu cestu mora temeljiti na Glavnom planu prometa Funkcionalne regije Južna Dalmacija.
– Dok smo mi izrađivali Glavni plan, radila se ta Studija izvodljivosti koja po nama nije prihvatljiva. Nažalost dugi niz godina nismo imali pristup Hrvatskim cestama – rekao je uvodno župan Dobroslavić.
Nakon konstruktivne rasprave na sastanku je zaključeno kako će Hrvatskim cestama biti dostavljen jedinstven prijedlog trase te prometnice, usuglašen s čelnicima svih jedinica lokalne samouprave preko čijeg teritorija prelazi ta cesta, ali i s Dubrovačko-neretvanskom županijom, a potom će se takvi prijedlozi uklopiti u postojeću Studiju izvodljivosti kako se ne bi morala raditi nova studija.
Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković te načelnici općina Župe dubrovačke i Konavala, Silvio Nardelli i Božo Lasić istaknuli su kako je državna cesta D8 u jako lošem stanju na cijelom potezu od Zaton Dola do Debelog brijega te kako je izgradnja brze ceste i rekonstrukcija postojeće magistrale od velike važnosti. Gradonačelnik Franković rekao je kako smatra da će trasa poviše izvora rijeke Omble, u slučaju ekološke prihvatljivosti biti najbolje rješenje jer će se time izmicati promet od samih ulica grada Dubrovnika.
Načelnik Lasić zahvalio se Županiji i Hrvatskim cestama na ovom sastanku rekavši kako je ovo prvi primjer komunikacije na ovu temu.
– Mi smo slali predstavke i žalbe, ali nam nitko nikada ništa nije odgovorio. Imamo problem na Zvekovici gdje bi ova cesta, kako je sada ucrtana, rušila devet obiteljskih kuća. Prema prometnim stručnjacima s kojima sam razgovarao to se može izbjeći, a to rušenje je samo dodatni trošak. Ljudi koji žive tamo su sada u velikoj pravnoj nesigurnosti jer ne znaju što će i kako biti, a to je nedopustivo. Mi smo sada tranzit za Crnu Goru i Albaniju, a držim da bi na predjelu Konavala bilo puno jeftinije rješenje napraviti rekonstrukciju D8 u brzu cestu jer na malo mjesta prolazi izravno kroz naseljena mjesta – naglasio je Lasić te dodao kako su sada česte situacije kada je ljeti potrebno i po sat i pol vremena od Konavala do Dubrovnika.
Član Uprave Hrvatskih cesta Nikša Konjevod rekao je kako projekt ove brze ceste ima veliku perspektivu za financiranje kroz fondove EU, a na sastanku je naglašeno i kako se nijedna cesta nije napravila bez izrazite podrške jedinice lokalne samouprave.
Načelnik Nardelli zatražio je da se trasa brze ceste provede iznad svih naseljenih dijelova Župe dubrovačke pogotovo imajući u vidu kako je na pojedinim predjelima jako mala udaljenost od mora do granice s BiH.
– Mi znamo da postoji lokacijska dozvola za predio te ceste od Zračne luke do Plata, a to sječe Župu napola. Tražili smo i tražimo da se ta cesta sprovede poviše naseljenih mjesta u Župi kao i da se odustane od dijela planiranih spojeva na D8, a zadrže spojevi Grbavac i Kupari – rekao je Nardelli.
Također na sastanku je naglašeno kako su u planu rada Hrvatskih cesta pješački prijelazi s potrebnom svjetlosnom signalizacijom na predjelu Oboda i Močića.
Član Uprave Hrvatskih cesta Nikša Konjevod rekao je kako projekt ove brze ceste ima veliku perspektivu za financiranje kroz fondove EU, a naglasio je kako je na svim zainteresiranim stranama da pripreme dokumentaciju potrebnu za povlačenje tih sredstava. Izrazio je spremnost Hrvatskih cesta na suradnju, a na sastanku je naglašeno i kako se nijedna cesta nije napravila bez izrazite podrške jedinice lokalne samouprave.