Grad

Lapadska obala bi trebala biti temelj za sve buduće europske projekte

lapadska obala 20

Završna konferencija projekta rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale održao se u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika, Riječ je o kapitalnom i Vladinom strateškom projektu koji se odvijao u nekoliko faza, a završen je unutar roka. Za to su trebale 2 godine i 8 mjeseci, istaknuto je među ostalim na konferenciji za medije.

Pročelnica Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Paula Pikunić Vugdelija u svom je govoru istaknula sve građevinske detalje ovog projekta, odnosno što je sve napravljeno rekonstrukcijom. Pikunić Vugdelija je među ostalim rekla kako ‘Lapadska obala ne bi trebala više plaviti’.

-Riječ je o prometnici ukupne dužine oko 840 metara koja se sastoji od dvije kolničke trake. Ona je danas dvosmjerna prometnica s pješačkom i biciklističkom stazom uz more, opločenu kamenom i s druge strane nogostup uz objekte. Ukupni ugovor o financiranju je oko 9 milijuna i 270 tisuća eura, a za radove je bilo izdvojeno oko 8,3 milijuna eura. Osnovni je potpisan na oko 51 milijun kuna s PDV-om – rekla je između ostalog pročelnica. Napomenula je kako je na obali izbušeno ukupno 134 pilota.

-Zašto se radila obala na pilotima? Potreba je proizašla iz geotehničkog elaborata zbog naravno muljevitog tla u gruškom akvatoriju, ali i iz zahtjeva utjecaja na okoliš. Ovdje je rađena i Studija utjecaja na okoliš te je provedena cijela procedura zaštite okoliša – istaknula je pročelnica te napomenula kako nije smjelo doći do zamuljivanja gruškog akvatorija pa su zato bušeni piloti i obalni zid je rađen vješanjem na pilote.

-Plavljenja Lapadske obale više ne bi trebalo biti. U studenom smo imali ekstremnu plimu i more je došlo na oko 20 centimetara ispod novog obalnog zida, tako da pretpostavljamo da prelijevanja mora više neće biti, ali imat ćemo zahtjevan sustav oborinske odvodnje koji će, vjerujemo, funkcionirati – objasnila je Pikunić Vugdelija. Na potezu od komunalne lučice do Marine Frapa predviđen je prostor za privez turističkih brodova.

Gradonačelnik Mato Franković spomenuo je kako se radi o najvećem cestovnom infrastrukturnom projektu u posljednjih 40 godina. Rekao je kako smo mogli ‘vidjeti razne crteže Lapadske obale’, ali da je trebalo prionuti na posao i dobiti dozvole za ovaj projekt.

-Lapadska obala je projekt koji se posljednjih 30 godina u gradu sanja, o njemu se razmišlja i smatra se jednim od prioriteta Grada Dubrovnika. Vidjeli smo brojne nacrte, črčkarije, ali sve to nije bilo dovoljno, jer kako bi snovi postali stvarnost treba se uhvatiti u koštac s problemom i ishodovati ono što je ključno, a to je građevinska dozvola. Čast mi je što sam na čelu Gradske uprave koja je ishodovala za sve faze u trenutcima kad se nije vidjelo na obzoru da će doći do realizacije financiranja od strane eu fondova, ali mi smo bili ustrajni – rekao je između ostaloga gradonačelnik te dodao kako je porom bilo ključno osigurati financiranje.

-Projekt je bio sve samo ne lagan. Ovo nije bilo klasično gradilište, sve što je moglo poći u krivom smjeru, pošlo je u krivom smjeru – od problema s projektom, do činjenice da smo nezakonitom odlukom Upravnog suda u Splitu bili stopirani u dvije faze. Radovi su bili zaustavljeni i jedno vrijeme su se izvodili samo na fazi 2. No, Visoki upravni sud u Zagrebu je poništio ti odluku i proglasio je nezakonitom te smo mogli započeti raditi normalno iako smo cijelo vrijeme imali određene probleme i tenzije – rekao je dalje Franković te se zahvalio stanovnicima i gospodarskim subjektima koji su puno trpili zbog radova.

Državna tajnica u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova EU Zrinka Raguž je među ostalim istaknula kako ovaj projekt treba biti ‘temelj za sve buduće europske projekte’.

 

Pročitajte još

Završen projekt participativnog budžetiranja na Kalamoti

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

(FOTO) Dubrovnik u tonovima južine

Dulist