‘Svima je jasno da je Rijeka dubrovačka već godinama ogledni primjer nemara i zapuštenosti od strane svih struktura. Domicilno stanovništvo negoduje jer područje koje ima status zaštićenog krajobraz, sve više sliči na Divlji zapad’, piše gradski vijećnik Mosta Maro Kristić.
Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
‘Godine ignoriranja i prešutnog odobravanja brojnih primjera devastacije u strahu od gubitka glasova na izborima dovele su do toga da je devastiranje obale i prisvajanje javnih površina i javnog pomorskog dobra u privatne svrhe postalo praksa na gotovo cijelom njenom području pa i šire, uključujući Lozicu, Štikovicu i oba Zatona. Samo u zadnja dva mjeseca niknuli su desetci novih mulova ( mini marina) kao trajni spomenici divljoj gradnji i bezakonju, a na jako puno mjesta je u privatne svrhe uzurpiran pristup moru preko površina koje su u gradskom vlasništvu, bez ikakve reakcije nadležnih. Teško je vjerovati da bi netko ulagao desetke tisuća kuna u javno pomorsko dobro bez da mu je dodijeljena koncesija za njegovo korištenje, osim ako mu netko prešutno nije odobrio betonizaciju i prisvajanje. Neki to rade da bi osigurali vez ili suhi vez za svoju barku, a neki su od toga na javnom dobru razvili unosan posao, jer na različitim bespravnim vezovima ima veliki broj domaćih i stranih luksuznih brodica i jahti velike vrijednosti kojima je mjesto u lukama nautičkog turizma. Istovremeno, samo mali broj građana koji mjestom stanovanja gravitiraju tom području uredno plaća svoje vezove lučkoj upravi i do njih najteže dolazi. Osim komunalnog nereda i nepoštivanja zakona, ovakvim ponašanjem šalje se poruka svim građanima da imaju pravo prisvajati javno u privatne svrhe bez posljedica , a osim toga divlja gradnja narušava vizure područja koje je zaštićeni krajobraz i koje bi se uz malo odlučnosti moglo planski i urbanistički urediti da bude pozitivan primjer na Mediteranu, bez potrebe da neki građani u nedostatku inicijative onih koji trebaju brinuti o komunalnom redu i komunalnoj i javnoj infrastrukturi sami uzimaju zakon u svoje ruke i stvaraju ružnu i nepotrebnu percepciju o sebi, oštećuju lokalnu zajednicu te pritom narušavaju prirodnu ljepotu ovog područja.
Stanovništvo Rijeke dubrovačke i drugih prigradskih naselja zaslužuje puno više skrbi o njihovim potrebama te je stoga potrebno žurno i planski zaštititi pomorsko dobro i javne površine od brojnih primjera devastacije, a to podrazumijeva da nadležna lučka kapetanija i lučka uprava, grad Dubrovnik i Dubrovačko-neretvanska županija moraju zajednički djelovati i žurno izraditi projektno-tehničku dokumentaciju te urediti vezove i komunalno opremiti cijeli pojas pomorskog dobra Rijeke dubrovačke s njene obje strane, jer je riječ o iznimno vrijednom resursu kojem treba pristupati pažnjom dobrog gospodara kako bi od njega korist ubirala cijela zajednica a ne samo pojedinci kojima se to godinama prešutno dopušta. Netko od sugrađana je nedavno istaknuo samo neke od potencijala ovog područja poput pješačko – biciklističkih staza, ugostiteljskih sadržaja, a sigurno je i da ovakvi projekti od javnog interesa mogu biti financirani iz EU fondova’.