Zanimljivosti

KONZUMACIJA MESA KOD HRVATA Puno ih voli pršut, kulen, teletinu i janjetinu, ali ne mogu ih priuštiti

14042018 stradun prsut 11

Hrvati manje konzumiraju skuplje vrste mesa kao što su teletina i janjetina te mesne prerađevine kao što su pršut i kulen, iako ih dosta više preferiraju nego što ih kupuju. To pokazuje kako su građani cjenovno osjetljivi, prenosi Ja Trgovac.

Ovogodišnje istraživanje, koje su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal u ožujku 2024. godine, uspoređeno je s istovjetnim istraživanjem provedenim u 2022. godini. Pokazalo se kako je piletina najpopularnija vrsta mesa koju najčešće konzumira 53 posto građana, što je 2 posto manje na odnosu na 2022. godinu. Slijedi je svinjetina s 36 posto udjela i 4 posto više ispitanika je konzumira nego prije dvije godine. Ostale vrste mesa su značajno manje popularne. Naime, teletinu najčešće konzumira 7 posto građana, puretinu 3 posto, a janjetinu svega 1 posto kozumenata mesa u Hrvatskoj.

Kad se ispitanike upitalo koju vrstu mesa najviše vole, pokazalo se da piletinu preferira 38 posto građana, a svinjetinu 26 posto. Teletinu preferira 18 posto, a janjetinu 12 posto Hrvata. Dakle, trećina građana kombinirano preferira te vrste mesa, odnosno 30 posto njih, a svega 8 posto njih ih konzumira. Ove vrste mesa se skuplje i značajan broj građana ih ne može priuštiti.

Kod kategorije mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda, hrvatski građani najčešće konzumiraju slaninu, njih 39 posto što je 6 posto više. Kobasice najčešće jede 19 posto građana što je 1 posto manje nego prije dvije godine. Slijedi šunka sa 17 posto udjela u oba istraživanja, dok su u 2024. godinu manju popularnost imali pršut s 8 posto, parizer sa 6 posto, kulen s 4 posto i vratina s 2 posto.

Kada je riječ o tome koju vrstu mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda najviše vole onda je i ovdje na vrhu slanina s 29 posto udjela u oba istraživanja, ali odmah iza je s 28 posto udjela pršut. Kulen je rastao za 3 posto i sada ima 15 posto udjela, a šunka je na 13 posto u obje promatrane godine. Slijede kobasice s 8 posto, dok su vratina i parizer ostvarili po 2 posto preferencija. Dakle, pršut i kulen najčešće kupuje 12 posto građana, a preferira ih višestruko veći udio, njih 43 posto.

Što se tiče učestalosti jedenja mesa, istraživanje je pokazalo da meso svakodnevno jede 25 posto Hrvata što je 5 posto više od prije dvije godine. Ipak, najviše je onih koji jedu meso nekoliko puta tjedno, njih 64 posto, a prije dvije godine ih je bilo 5 posto više. Razmjerno manji udjeli se odnose na one koji jedu meso nekoliko puta mjesečno, njih 6 posto, a 2 posto ispitanika se iskazalo da rijetko jede meso. 3 posto ispitanih građana uopće ne jede meso.

Pročitajte još

JOŠ JEDAN NATJEČAJ WMO Sjećate li se pobjedničke fotografije Dubrovčanina iz 2016?

Dulist

ZA NESTRPLJIVE VRTLARE Donosimo vam vrste cvijeća koje najbrže rastu!

Dulist

Prugasti dupin uočen na Pelješcu

Dulist