Dubrovnik International Cruise Port Investment d.o.o. (DICPI), koncesionar Putničkog terminala Gruž tvrdi da ne postoji pravna osnova za raskid ugovora o koncesiji za razvoj, financiranje, gradnju i upravljanje infrastrukturnog projekta Putnički terminal Gruž.
Naime, u priopćenju za medije ističu kako je predugovor koji je potpisan 15. veljače prema naputku i s odobrenjem Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture valjan i obvezujući jer su svi uvjeti usuglašeni i dogovoreni prije isteka službenog roka.
Nadalje se navodi kako su prihvatili odluku Lučke uprave Dubrovnik o neproduljivanju roka te se složili sa svim uvjetima prije isteka službenog roka.
-Za projekt nećemo tražiti nikakve garancije niti sredstva od državne ili lokalne vlasti, već će projekt biti financiran isključivo sredstvima iz međunarodnih financijskih institucija – EBRD-a i IFC-a koji je dio Svjetske banke te iz vlastitog kapitala. Dogovoreni oblik koncesije ne zahtijeva državne garancije, a koncesionar je dosad u projekt uložio oko 10 milijuna eura te razvio detaljnu projektnu dokumentaciju, uključujući i strategiju vezanu uz iznose putničkih taksi. Ispunili smo sve uvjete, učinili sve što je od nas tražio davatelj koncesije, odnosno ispoštovali sve obveze koje su u ovoj fazi određene predugovorom. Teško nam je uopće povjerovati da bi se država izložila tako velikom reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora – navode iz tvrtke DICPI.
Napominju i kako je Global Ports Holding (GPH), najznačajnija međunarodna tvrtka za razvoj i upravljanje lukama za kružna putovanja te najveći operater putničkog pomorskog prometa na svijetu, dio konzorcija koji, zajedno s tvrtkom Bouygues Bâtiment International (BBI), čini tvrtku DICPI, dobro upoznata sa stavom i odnosom kruzing kompanija prema naknadama te kvaliteti i opsegu usluga koju mogu i žele platiti. Zato ističu kako će zadržati ravnotežu i odrediti naknade na temelju onoga što se već naplaćuje, a sve kako bi u Dubrovnik privukli kruzere i turiste više platežne moći.
-Svjestan da je ovaj projekt izuzetno važan za Dubrovnik, koncesionar poštuje interes Hrvatske komore arhitekata za uključivanjem u projekt jer će se tako otkloniti bilo kakve nejasnoće oko ocjenjivačkog procesa i izbora pobjedničkog rješenja koje je u skladu s urbanističkim planom.
Sve navedeno jasno ukazuje na to da je koncesija trenutno valjana i obvezujuća, a ponovno pokretanje ovog bi procesa značilo gubitak vremena, truda i novca, kako za državu tako i za koncesionara. DICPI je osnovao konzorcij sastavljen od dva snažna tržišna lidera, tvrtki s dokazanim dugogodišnjim međunarodnim iskustvom, kompetencijama i imidžem, čije je stručno znanje garancija uspješne implementacije strategije u razvoju projekta – navedeno je u priopćenju za medije.