Nakon što su bez posljedica uspjeli prizemljiti zrakoplov Croatia Airlinesa u Zurichu, pilot Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković ovoga su vikenda postali pravi heroji nacije.
Međutim, niti 24 sata kasnije dogodio se novi incident u avionu koji je poletio iz Zagreba prema Rimu te se prije slijetanja okrenuo i vratio u Split. U oba je slučaja riječ o istom tipu zrakoplova – DASH – koji je dosad imao već 16 kvarova na prednjem trapu, javlja HRT.
Kapetan Šitum je ispričao da tijekom spuštanja nije bilo panike, ali je itekako postojao strah od iskrenja, požara i curenja goriva u slučaju da pukne komad metala, što bi ishod učinilo mnogo gorim.
– Toliko smo se pripremili, potrošili na kraju krajeva dosta goriva, premjestili putnike, sletjeli smo izvan tvz. centarlinea, stvarno smo pripremili sve da do takvih situacija ne dođe – rekao je Šitum.
Inače, kanadske zrakoplove tipa DASH Croatia Airlines ima u svojoj floti već pet godina, ukupno šest komada, i za njih plaća milijunski leasing. Kako je istaknula Agencija za istraživanje zrakoplovnih nesreća, kvarovi su na tim zrakoplovima zabilježeni u 16 slučajeva.
Pilot Šitum je rekao da avion ima neke nedostatke, koje ipak ne bi stavljao u takvu kategoriju sigurnosti jer 'ipak radi na tom avionu pet godina bez većih incidenata'.
– U ovom trenutku tehnička pouzdanost tog tipa zrakoplova koji se prati u Croatia Airlinesu, koji je dio njihovog svakodnevnog praćenja tog zrakoplova, na nivou je svjetskog standarda, znači svjetskog standarda za taj tip zrakoplova. U ovom trenutku tu nema nekih odstupanja ni trendova koji ukazuju da bi tu trebalo biti neke zabrinutosti za bilo koga tko rabi taj zrakoplov – rekao je pomoćnik direktora Agencije za civilno zrakoplovstvo Denis Šovagović.
– Incident sa zrakoplovom Dash Croatia Airlines imao je i prošle godine na letu za Beč, tada zbog tehničkog kvara na motoru. Pilot je morao sletjeti samo s jednim motorom. Ukupno 600 zrakoplova tog tipa danas leti po svijetu, sve eminentne kompanije njime voze i nitko ne ističe taj zrakoplov kao nesigurniji ili da se više kvari u odnosu na neki drugi tip zrakoplova – rekao je član uprave CA Zlatko Širac.
O promjeni flote u nacionalnoj avio-kompaniji ne razmišljaju, barem ne dok ne otplate desetogodišnji leasing za ove zrakoplove.