Sva djeca su darovita. Ova tvrdnja koju se često može čuti u javnom prostoru baca nejasno svjetlo na fenomen darovitosti.
Prema suvremenim shvaćanjima darovitosti, ona predstavlja niz osobina koje osobi omogućavaju trajnu ili kontinuiranu iznadprosječnu uspješnost u nekim društveno prihvaćenim aktivnostima. U osnovi darovitosti nalaze se iznadprosječni kapaciteti (intelektualni, motivacijski, kreativni i dr.) zahvaljujući kojima dijete ili osoba koja ih posjeduje može postizati iznadprosječne rezultate. Brojna istraživanja pokazala su da se djeca značajno razlikuju u razvijenosti određenih sposobnosti ili osobina te iz tog razloga ne možemo reći da su sva djeca darovita. Procjenjuje se da se broj visokokompetentnih učenika u populaciji kreće između 5 i 10 posto, ovisno o kriterijima procjene.
Prenosimo neke od predrasuda, a detaljnije o njima pročitajte ovdje.
Darovita djeca vole školu i uspješna su u učenju.
Darovita djeca će samostalno uspjeti.
Izdvajanje i grupiranje darovitih učenika je elitizam.
Darovito dijete nije svjesno svoje različitosti.
Darovita djeca uspješna su u svemu što rade.
Učitelji i nastavnici vole imati darovite učenike u razredu.