U sklopu popratnog programa 70. Dubrovačkih ljetnih igara, u nedjelju navečer u Festivalskoj palači, održano je predstavljanje knjige Sandre Uskoković Anamnesis: Dijalozi umjetnosti u javnom prostoru objavljene u nakladi izdavačke kuće UPI2M BOOKS. Uz autoricu o knjizi su, svatko iz svog kuta viđenja, govorili književnik, novinar i kazališni umjetnik Davor Mojaš, kiparica Ivana Jelavić, predsjednik Društva arhitekata Dubrovnik Božo Benić te redatelj, glumac i pedagog Boris Bakal, dok je razgovor moderirala Jelena Obradović Mojaš.
Knjiga je posvećena kulturnim i umjetničkim praksama koje uspostavljaju nove modele aktivnog sudjelovanja u stvaranju i mijenjanju kako urbane kulture tako i samog urbanog prostora s ciljem njegova slojevitijeg shvaćanja i korištenja. Ova kritička studija monografskog tipa na temu opstojnosti i spoznajnih potencijala umjetničkih intervencija u javnom prostoru grada, tematski je aktualna u ovo vrijeme krize i kritičkog preispitivanja praksi stvaranja grada u domeni javnog prostora. Tako je publika okupljena u Festivalskoj palači, kamo je događanje preseljeno zbog lošeg vremena, mogla čuti kritički osvrt na aktualnu situaciju nestajanja javnog prostora, na njegovu svojevrsnu transformaciju, tanku granicu diobe privatnog i intimnog u javnom prostoru te promjenama u društvu, arhitekturi, kulturi i umjetnosti kao društvenom komuniciranju, teme posebno aktualne u kontekstu grada Dubrovnika.
– Anamnesis zapravo znači prisjećanje nečega što je izgubljeno i zaboravljeno, ali s druge strane Anamnesis transformira svoj subjekt, stvarajući nešto novo od već zapravo ustaljenog ili poznatog. Knjiga je zamišljena kao otvoreni tekst. Ona je svojevrsna „teorija u hodu“ ili „hodajuća teorija“ koja nije stigla do svog odredišta tako da bi zapravo svako od devet poglavlja, moglo poslužiti kao tema za zasebnu knjigu – istaknula je Uskoković.
Knjiga Anamnesis: Dijalozi umjetnosti u javnom prostoru predstavlja radove hrvatskih umjetnika od devedesetih godina prošlog stoljeća do danas koji istražuju kako se percipira, zamišlja i doživljava te na koji način oblikuje javni prostor. Ona nadilazi disciplinarne granice, provokativno otvarajući područje urbano-prostorne analize i misli prema perspektivama i pristupima kreativaca iz “neurbanih disciplina”. Knjiga je podijeljena u devet poglavlja koja pokrivaju teoretske, istraživačke i praktične pristupe dokumentiranja i djelovanja na javni prostor i grad kroz različite umjetničke formate, uključujući ispitivanje načina na koji naša percepcija i sudjelovanje u urbanom okolišu bivaju izmijenjeni interakcijom umjetničkih praksi i projekata koji se bave javnim prostorom. Odabrani umjetnici i djela bilježe sljedeće prakse istraživanja odnosa: subjekta i svijeta, konteksta, umjetnika i gledatelja, kao i specifično ponašanje umjetnika prema vlastitom djelu i djelovanju u prostoru, uključujući participacijske estetike.
Autorica Sandra Uskoković doktorirala je 2010. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na Odsjeku za povijest umjetnosti te je izvanredni profesor na Sveučilištu u Dubrovniku na Odjelu za umjetnost i restauraciju. Svoje interese za likovno i literarno objedinjuje pišući članke i recenzije za niz domaćih i stranih časopisa. Njeno područje istraživačkog interesa obuhvaća umjetničku kritiku, teoriju i povijest arhitekture, kulturalne studije, vizualnu kulturu i suvremene umjetničke prakse.