Pelješki most ovih vrućih ljetnih dana polako, ali sigurno izranja na površinu. Na veliko zadovoljstvo stanovnika Dubrovačko-neretvanske županije, kojima će se uskoro skratiti čekanje i kontrole na četiri granična prijelaza, kineski građevinci brže od očekivanog grade Pelješki most. Tako se već sada iznad morske površine mogu vidjeti naglavnice koje će nositi buduće stupove mosta – najveće investicije u novijoj hrvatskoj povijesti, u vrijednosti 2,08 milijardi kuna, koja bi trebala biti završena u iduće dvije godine. U prvoj godini kineska tvrtka CRBC uspjela je završiti 25 posto radova na mostu. Odnosno, do sada je fakturirala radova u vrijednosti od oko 500 milijuna kuna od njihove ukupne vrijednosti.
U Hrvatskim cestama, doznaje Jutarnji list, trenutačno se na gradilištu izvlači mulj iz pilota koje se zbrinjava potapanjem na dubinu veću od 40 metara u podmorju udaljenom 20 nautičkih milja od samog gradilišta u Komarnoj i Brijesti. Sve po planu
– Svi radovi teku prema planu. Sada se na pojedinim pilotima vadi materijal i piloti se betoniraju i postavljaju oplate za izradu naglavnica koje će povezivati te pilote – pojašnjava Jere Šegedin, voditelj projekta Pelješkog mosta, uime investitora, Hrvatskih cesta.
Uz radove u podmorju, uskoro počinju i oni na kopnu.
– Počele su pripreme za temeljenje stupa mosta na kopnu u Komarnoj i Brijesti – rekao je Šegedin, pojašnjavajući što to, zapravo, izviruje iz mora.
– To su oplate na kojima će se betonirati naglavnice. Riječ je o velikim betonskim blokovima koji će povezivati pilote u jednu cjelinu. Nije to gotov proizvod, nego priprema za postavljanje armature, nakon čega slijedi betoniranje – rekao je Šegedin.
Budu li Kinezi radili ovakvom dinamikom, nema dvojbe da će se i ova faza radova vrlo brzo zgotoviti, najdulje do početka iduće godine.
Više pročitajte ovdje.