Dubrovački biskup mons. Mate Uzinić i g. Marinko Benić, član uprave Karisma Hotels Adriatic i direktor Hotela Koločep d.d. potpisali su danas Memorandum o suradnji s ciljem obnove, očuvanja i promoviranja kulturne baštine koja se nalazi na području Župe Velike Gospe na otoku Koločepu.
Ovom suradnjom Hoteli Koločep d.d. obvezali su se financijski poduprijeti očuvanje, obnovu i prezentaciju kulturne baštine na području Župe Velike Gospe na otoku Koločepu. Istovremeno s obzirom na neprocijenjivu povjesnu i kulturnu vrijednost baštine, Hoteli Koločep će po prvi puta svojim gostima putem organiziranih obilazaka prezentirati navedenu baštinu.
„Suradnja s Dubrovačkom Biskupijom predstavlja novi korak stvaranju što jače sinergije našeg hotela s lokalnom zajednicom, te dodatni zamah unapređenju javne turističke infrastrukture Koločepa. Želim istaknuti važnost suradnje s lokalnom zajednicom, te činjenicu da Hoteli Koločep d.d već aktivno surađuju sa lokalnom zajednicom.“ istaknuo je Benić.
Bogata kulturna baština kojom upravlja Župa Velike Gospe sastoji se od Župne zbirke u čijem inventaru se nalaze kameni ulomci i mnogi drugi vrijedni predmeti koji govore o bogatoj pvoijesti otoka. Nadalje tu se nalaze i mnogobrojne crkve među kojima ističemo Župnu crkvu posvećenu Uznesenju Blažene Djevice Marije (pučki Velikoj Gospi) iz 12. ili 13. st., crkva sv. Antuna Opata iz 14. stoljeća, crkva sv. Nikole koja je izvorno starohrvatska crkva iz 9. stoljeća s vrijednim freskama, crkva sv. Antun Padovanskog.
„Na otoku se nalaze i drugi vrijedni arheološki lokaliteti, ostaci iz doba rimske vladavine, ostaci predromaničkih crkava, Napoleonova baterija, koji bi se nevelikim ulaganjima mogli popularizirati i učiniti dostupnima za turističko razgledavanje. Slijedeći ideju gospođe Nedjeljke Bobanović o „arheološkom parku“ na Koločepu, Dubrovačka biskupija pokrenula je inicijativu i pozvala na suradnju Hotel Koločep, Grad Dubrovnik, Konzervatorski odjel u Dubrovniku i TZ Dubrovnik, da svi u skladu sa svojim mogućnostima i u okviru svojih nadležnosti podrže inicijativu oživljavanja i popularizacije kulturnih dobara otoka Koločepa.“ naglasio je g. Tihomir Oreč, predstavnik biskupije.
Prezentacija ovih vrijednih objekata, lokacija i predmeta posjetiteljima i gostima otoka Koločepa sigurno predstavlja korak dalje u njihovoj popularizaciji, obnovi i očuvanju.
„Iako je Karisma Hotels Adriatic je od 2013 do danas uložilo više od 100 milijuna kuna u akviziciju i obnovu Hotela Koločep svjesni smo da samo ulaganjem u cijelokupnu destinaciju i suradnju s okruženjem možemo ostvariti kvalitativne iskorake kakve svi zajedno želimo. Upravo zato nam je suradnja s Dubrovačkom Biskupijom kao jednim od bastiona očuvanja tradicije i kulture našeg kraja izuzetno bitna.“ dodao je Benić.
KARISMA HOTELS ADRIATIC (KHA):
KHA predstavlja zajedničku kompaniju poslovnih grupacija Karisma Resorts International, lidera u hotelskom menadžmentu koja u svom portfelju ima zavidnu kolekciju nagrađivanih hotela; Agrokora d.d., najveće kompaniju u Adria regiji a ujedno i vodeće u djelatnostima u kojima posluje na tržištima Središnje i Istočne Europe i TUI Hotels & Resorts, dio najvećeg svjetskog turoperatera TUI AG.