Večeras će se u HNK Osijek naći premijera opere ‘Don Giovanni’, pod redateljskom palicom našeg poznatog glumca Roberta Boškovića, koji je podijelio za DuList i svoja iskustva o svom radu. U operi se, osim Robija, krije i jedno nama također poznato ime, Dubrovkinja Jelena Perčin.
Ona i Petra Blašković ‘ubačene’ su uloge koje Bošković kao redatelj dramski radi kroz operu. Naime, poznata priče u kojoj otac Donne Anne biva ubijen na početku radnje, te se tek pred kraj pojavljuje kao duh, u Boškovićevoj režiji pojavljuje se u pratnji dvije djevojke, koje simboliziraju dobru i lošu stranu oca koji spašava svoju kćer na zemlji. Kako teče vrijeme do premijere, Jelena otkriva za DuList!
– Ovo mi je veliko iskustvo, zahvalna sam Robiju što me je uopće pozvao sudjelovati u operi, jer sam jako puno toga kroz nju naučila. Opera je zaista ‘strašno’ kompleksna i potpuno različita od drame. Potrebna je beskrajna koncentracija, kod zbora, orkestra, solista – svi moraju biti jako disciplinirani i moraju se slušati. Sad, u ‘finišu’, svi smo izvan sebe jer naravno želimo da sve ispadne što je moguće bolje, odnosno da se vidi veliki uloženi rad. Naime, radi se o dva mjeseca rada i uvijek nekako čekamo to ‘malo čudo’, jer bez obzira na rad i sjajnu podjelu redatelja, uvijek je potrebno to nešto što ja volim nazvati ‘mali Božji blagoslov’, kako bi predstava ispala izvrsna. Tako da se nadamo tome da će se sve uklopiti i poklopiti. Sad nam je stigla i kostimografija, scenografija, sve to su opet neke nove stvari koje trebaju nam svima ‘sjesti’ kako bismo se u tome osjećali dobro – kaže Jelena.
Rad u velikom i kompleksnom ansamblu je uvijek zahtjevniji. Je li se osjeća ‘pozitivna nervoza’ pred premijeru?
Uvijek postoji ta pozitivna, ali i ponekad negativna nervoza. Posao kojim se bavim se ne može ‘odrađivati’, naravno da sam uvijek emotivno vezana uz njega, kao i svatko tko se bavi glumom – izlažem sebe, zapravo unosim neko svoje iskustvo, intimu u svoje uloge. Zzapravo, sve što radiš, koristiš iskustvo za to. No, istovremeno si i ranjiv i osjetljiv i nekako to nije posao koji se odrađuje s radnim vremenom. To je s glumom nemoguće – gluma živi s nama non-stop. Naravno da smo tu ranjiviji i osjetljiviji i da zna biti i burno, ali mislim kako je to sve dobro, dio nekog procesa koji nas vodi k boljem.
Moglo bi se dakle kazati kako nakon svake uloge glumac dodatno ‘raste’?
Apsolutno.
Pripremate li neke nove projekte?
U ovom trenutku ne, imala sam neke planove, zapravo sam trebala nešto snimati, ali nažalost termini su nam tako gusti da sam u kazalištu od jutra do mraka. Teško mi je sve to uskladiti, a i moja kćer je sad predškolac te bih joj htjela posvetiti puno više vremena, te nekako čekam izaći iz kazališta da se posvetim samo njoj.
Biti mama je također ‘full time job’, mora se priznati da poprilično dobro ‘žonglirate’ sa svim time.
To je vrijeme još pokazati! Vidjet ćemo (smijeh)!
Pitanje za kraj – vidimo li se brzo u Dubrovniku?
Ako Bog da, sigurno na Romeu i Juliji, a nadam se i prije!
A o samoj premijeri porazgovarali smo nedavno i s redateljem, Robertom Boškovićem, koji je već prije istaknuo za DuList kako je pomalo komplicirano, ali prekrasno i bogato iskustvo režirati operu.
Veliki ansambl
Cjelokupna podjela opere
Glazba / W. A. Mozart
Dirigent / Mladen Tutavac
Redatelj / Robert Bošković
Scenograf / Davor Prah
Kostimograf / Neven Mihić
Scenski pokret i koreograf / Vuk Ognjenović
Izrada Video projekcija i 3D mappinga / Ivan Lušičić
Oblikovatelj rasvjete / Vesna Kolarec
DON GIOVANNI Dalibor Hanzalek, Leon Košavić
DONNA ANNA Vesna Baljak, Veronika Hardy, Dragana Radaković
DON OTTAVIO Josip Čajko, Ladislav Vrgoč
COMMENDATORE Damir Baković, Berislav Puškarić, Božo Župić
DONNA ELVIRA Gordana Kalmar, Sanja Toth
LEPORELLO Saša Čano, Leon Košavić, Berislav Puškarić
MASETTO Robert Adamček, Božo Župić
ZERLINA Kristina Habuš, Ivana Medić, Kristina Owais
DUHOVI Petra Blašković, Jelena Perčin
Asistentice redatelja / Iva Bardun i Petra Blašković
Asisestinca koreografa/ Laura del Carmen Velasco Farrera
Zborovođa / Ljubica Vuletić
Koncertni majstori / Igor Šimonji i Ioan Pauna
Korepetitori / Damir Šenk i Igor Valeri
Inspicijentica / Irena Budak
Šaptačica / Ema Bel
Aranžer glazbenih efekata: Iva Bardun