Dubrovnik je u svako doba godine prepun sadržaja, a ja volim uvijek nešto novo vidjeti ili raditi.
Međutim, nigdje nisam mogla naći sve informacije na jednom mjestu. Informacije su bile raspršene po brojnim internetskim stranicama, portalima i kalendarima. Često bi saznala da se nešto dogodilo tek kad bi taj događaj prošao. Moja ideja je bila pokušati taj problem riješiti, a istodobno osmisliti nešto što će Dubrovčane možda potaknuti da izađu iz svojih kuća, više se druže, uživaju u svemu što im naš grad nudi. Zato sam uz pomoć prijatelja pokrenula Facebook stranicu ToDu (@todubrovnik), prije svega namijenjenu domaćim ljudima koji imaju želju vidjeti dobru izložbu, otići na koncert ili utakmicu. Računala sam da je upravo Facebook ono mjesto gdje svi koji nešto rade moraju biti jer je sad već uvriježeno mišljenje da ako nisi na toj društvenoj mreži praktički ni ne postojiš – kaže nam Dubrovkinja Antonia Medo, pokretačica projekta ToDu, informativne Facebook stranice o događajima u Dubrovniku i okolici.
Pozitivne reakcije
-ToDu je info stranica koja je zamišljena kao online mjesto gdje će svi stanovnici Dubrovnika i okolice te svi posjetitelji i oni koji su zainteresirani za dolazak u naš grad moći pronaći sve korisne informacije o događanjima, kalendarski posloženima, koja se pune iz brojnih izvora informacija, kao što su sve kulturne ustanove grada, klubovi, Turistička zajednica, koji većinom sami dostavljaju informaciju o pojedinom eventu na e-mail adresu stranice todubrovnikevents @gmail.com te u inbox Facebook stranice. U početku je bilo teško jer se trebalo na Facebooku povezati sa svim tim institucijama i drugim kreatorima događaja, ali danas je to poprilično ustaljeno. Zapravo sam ugodno iznenađena zbog pozitivne reakcije svih s kojima surađujem, ali i brojem informacija koje dnevno dobivam. Bude mi drago vidjeti da su u kalendaru i tečaj joge, salsa party, duhovna obnova, vaterpolska utakmica. Posebno se potrudim petkom sastaviti svojevrsnu najavu vikenda, gdje se zbilja na jednom mjestu može vidjeti što sve nudi dubrovački društveni, kulturni i sportski život – ističe Medo.
-Sve informacije koje dijelimo su prvenstveno objavljene javno, tj. već
postoje na društvenim mrežama ili portalima, pa ih tek onda podijelimo iz izvora na stranicu ToDu. Znači niti jedna informacija se ne stavlja kao da je izvor stranice ToDu, a to se radi kako bi se izbjeglo kršenje mogućih autorskih prava i sl. – objašnjava nam Medo, dodajući kako je cijeli vizualni identitet i ime osmislila samostalno.
Volonterski projekt
-Samo ime ToDu (@todubrovnik) je zamišljeno na način ‘what to do in Dubrovnik’, sa željom da to skratim u kraticu nastalo je ToDu, što smatram lako pamtljivim. Stranica je zamišljena prvenstveno na način da bude dostupna široj publici tj. da je mogu pregledavati i one osobe koje nemaju kreiran svoj profil na Facebooku. Inače, popunjavanje stranice događajima je jednostavno. Događaje, tzv. eventove, koji su već kreirani od raznih organizatora na Facebooku uvrstimo u naš kalendar događaja, a one koji nisu kreirani kao ‘event’ postavljam na početnu stranicu kao informaciju. Zato je bitno pregledati kalendar, ali i sve druge objave – kaže autorica projekta, dodajući kako su obavijesti o događanjima na stranici vjerodostojne, ali i podložne eventualnim izmjenama, ovisno o organizatoru.
-Isto tako na stranicu postavljamo i razne fotografije i video snimke s raznih događanja kako bi se potakla i što više socijalizirala cijela zajednica. Često imamo i nagradne igre u kojima nam sami organizatori ponude ulaznice za pojedini događaj, jer ih mi marketinški gratis podržavamo – kaže nam Antonia Medo, koja projekt realizira volonterski u svoje slobodno vrijeme.
Raste broj pratitelja
Stranica ToDu ima gotovo 2100 pratitelja na Facebooku, što je velik broj s obzirom da je stranica pokrenuta pred svega šest mjeseci, tj. 28. rujna 2016. godine. Instagram i Twitter su namjenjeni stranoj publici te objavljivanju vizualno privlačnih plakata i objava koje će privući oko svakog onoga koji ne zna ništa ili zna malo o Dubrovniku i što se u njemu događa te dokazati posjetiteljima da se u Dubrovniku može uživati i zabavljati tijekom cijele godine. Inače, projekt je nedavno predstavljen na Pecha Kuchi u Dubrovniku gdje je izazvao brojne pozitivne kritike. Provođenjem ankete i među korisnicima i organizatorima pokazao se kao izvrsna ideja koja samo može rasti. — Želim nastaviti širiti krug suradnika, kao i broj korisnika. Nadam se da ću imati što više posla, jer će to značiti da ono mišljenje da se u Dubrovniku ništa ne događa više nikako ne vrijedi – zaključuje Antonia Medo.
Foto: Antonia Medo privatni album