Zagrebačka banka je još 2018. godine tvrtki B2 kapital prodala ‘paket’ kreditnih potraživanja prema građanima i tvrtkama teškim 1,8 milijardi kuna, a među njima je i kreditno potraživanje tvrtke Radeljević d.o.o., koja je kao dio Instituta IGH trebala u Dubrovniku realizirati projekt ‘dubrovačkog Manhattana. Riječ je, podsjetimo, o projektu poslovno-stambenog kompleksa u prostoru bivše tvornice ulja Radeljević. No, do danas njegova realizacija stoji u ladicama iako su još krajem 2012. godine javnosti predstavljeni radovi za izradu idejnog urbanističko-arhitektonskog rješenja ovog kompleksa, a kao rok za završetak radova jedno se vrijeme spominjao kolovoz 2013.
Od Garaže do Radeljevića
Zanimljivo je kako su i tvrtka Radeljević i B2 kapital, koji je još 2017. godine preuzeo potraživanje Privredne banke Zagreb (PBZ) vezano uz javnu garažu na Ilijinoj Glavici, podnijeli putem opunomoćenika primjedbe na Izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika, koje su pred usvajanjem. Predložili su, naime, koncept alternativnog rješenja prometnog povezivanja kompleksa Radeljević na uličnu mrežu izvan Urbanističkog plana uređenja Radeljević-Libertas.
Kako se navodi u izvješću o javnoj raspravu izmjena i dopuna PPU-a, predloženi način priključenja na postojeću i planiranu uličnu mrežu olakšao bi i ubrzao realizaciju građevina i sadržaja planiranih na zemljištu tvrtke Radeljević. Po ovome bi se dalo zaključiti kako se ipak planira krenuti u investiciju koja je svojevremeno bila procijenjena na 90 milijuna eura.
Inače, u svom prijedlogu Radeljević d.o.o. i B2 kapital, ističu kako bi se predloženim konceptom alternativnog prometnog rješenja razmatrala varijanta kojom bi se prometna veza kompleksa Radeljević ostvarila na postojeću i planiranu uličnu mrežu i preko zemljišta tvrtke Radeljević na sjevernoj strani obuhvata UPU-a.
Uvjeti za bržu realizaciju
Stvorili bi se uvjeti, smatraju, brže realizacije zahvata u obuhvatu UPU-a sukladno stanju vlasništva, ali u konačnici bi oba vlasnika, i Radeljević i Libertas, ali i sam Grad dobili kvalitetno rješenje prometnih tokova i prometnih priključaka. Nadalje, smatraju kako bi se ovim rješenjem akceptirala prometna vizija Grada iz elaborata ‘Riva Gruž’ uključivanjem planiranog kolnog tunela u dokumentaciju za izgradnju u kompleksu Radeljević.
Predlaže se, naime, da investitor prilagodi buduću projektnu dokumentaciju priključenju na kotu postojeće ulice, ali obvezno i priključenju na tuneliranu trasu odnosno na priključenje na deniveliranu prometnu površinu na razinu -1. Smatraju i kako bi se alternativnim rješenjem omogućila etapnost i faznost gradnje kako građevina u obuhvatu UPU-a tako i prometnica u, uz i izvan obuhvata UPU-a, uključivo deniveliranu prometnu površinu na razini -1.
— Predloženim etapnim rješenjem ostvarilo bi se priključenje na postojeću uličnu mrežu u prvoj etapi na nivou terena, a nakon izgradnje tunela priključenje deniveliranim priključkom kompleksa Radeljević (odnosno obuhvata cijelog UPU-a) na trasu tunela/denivelirane prometne površine na razini -1. Priključak na terenu bi se zadržao samo za interventna vozila. Olakšao bi se i pristup u zonu UPU iz svih današnjih smjerova prometa u kontaktnom prostoru. Formirao bi se otvoreni kružni tok na deniveliranoj prometnoj površini na razini -1, s vizualnim kontaktom prema površinama na koti 0. Kružni tok predlažu locirati u zoni križanja Vukovarske ulice, Obale Stjepana Radića, Lapadske obale, Ul. dr. Ante Starčevića, a radi složenosti prometnih tokova i poželjnog skraćivanja putovanja, odnosno poradi rasterećenja prometne mreže. U konačnici bi se na njega priključio i kompleks Radeljević odnosno obuhvat UPU-a Radeljević-Libertas.
No, njihov prijedlog nije prihvaćen, odnosno dano je obrazloženje kako isti nije predmet izmjena i dopuna Prostronog plana uređenja.
— Razlozi za izradu Izmjena i dopuna PPU definirani su Odlukom o izradi izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika. Kao predmet izmjena i dopuna nisu navedene korekcije prometnih rješenja (osim onih prozvanih Odlukom) – navodi se u izvješću o javnoj raspravi.
I Pemo tražio reviziju uvjeta
Svakako treba podsjetiti kako Urbanistički plan uređenja Radeljević-Libertas obuhvaća i investiciju vlasnika Pema Lovorka Miloševića na prostoru bivše Libertasove Remize. Upravo radi realizacije tog projekta Milošević je nedavno zatražio revidiranje uvjeta, odnosno izmjene ovog prostorno-planskog dokumenta.
— Uvidom u stanje na terenu i analizom dostupne dokumentacije utvrđeno je kako je lokacija zone ‘Libertas’, za koju investitor iskazuje interes, degradirana i relativno zapuštena. Sukladno Zakonu o prostornom uređenju, odluku o izradi prostornog plana lokalne razine donosi predstavničko tijelo po prethodno pribavljenom mišljenju sukladno posebnim zakonima kojima se uređuje zaštita okoliša i prirode temeljem čega je proveden prethodni postupak Ocjene o potrebi strateške procjene utjecaja na okoliš. Izmjena predmetnih izmjena i dopuna podrazumijeva izmjenu i dopunu tekstualnog dijela – Odredbi za provođenje te grafičkog dijela važećih planova, u svim odnosnim dijelovima vezano za predmetnu lokaciju. Potrebne izmjene važećih planova odnose se na zone planske oznake vrste M2 i K4, rješavanje prometne mreže pristupa i komunikacije unutar zone te druge izmjene u svrhu osiguranja planskih preduvjeta od interesa za Grad Dubrovnik – objasnili su nedavno na ovu temu iz Grada Dubrovnika. Naveli su tada i kako postoji nekoliko razloga za pokretanje izrade predmetnih izmjena planova, kao što je potreba za programskom promjenom sadržaja postojeće planirane zone ‘Libertas’, izmjena planskih rješenja te promjene u tekstualnom i grafičkom dijelu za navedenu lokaciju, a s ciljem stvaranja planskih preduvjeta za realizaciju poslovno-turističko–stambenih sadržaja, ali i revidiranje planiranog i implementacija novog prometnog rješenja pristupa lokaciji ‘Libertas’ kao i prometnog rješenja unutar zone ‘Libertas’, a s ciljem stvaranja povoljnih planskih preduvjeta od interesa za Grad Dubrovnik radi uklapanja u prometno rješenje Intermodalnog prometnog projekta Grada Dubrovnika. Uz to, tu je i poboljšanje i usklađenje infrastrukturnih i drugih uvjeta u skladu s ciljevima i rješenjima utvrđenim prostornim planovima šireg područja i pozitivnim propisima, utvrđivanje uvjeta gradnje novih građevina sukladno konzervatorskim smjernicama u odnosu na zaštitu okolnog područja, ali i ukidanje alternativne trase (koridor za istraživanje), a koja se nastavlja na cestu oznake presjeka C2 unutar obuhvata UPU-a ‘Radeljević-Libertas’ i koja je po važećoj prostorno-planskoj dokumentaciji trebala prolaziti trasom povijesnih vrtova.
— U izradi je prometno rješenje pristupa zoni Libertas s Vukovarske ulice. Po utvrđivanju zadovoljavajućeg rješenja izradit će se konačni prijedlog Odluke o izradi predloženih izmjena čijim usvajanjem na Gradskom vijeću se formalno pokreće postupak izrade izmjena i dopuna važećih prostornih planova, a po potrebi će se ponovno provesti prethodni postupak sukladno posebnim zakonima kojima se uređuje zaštita okoliša i prirode – naveli su krajem lipnja prošle godine u odgovoru za DuList iz Grada Dubrovnika.
B2 Kapital u Hrvatskoj od 2013.
Norveški B2 Holding ASA u Hrvatskoj je 2013. godine osnovao podružnicu, tvrtku B2 Kapital d.o.o. Na svojim se službenim stranicama predstavljaju kao tvrtka koja ‘donosi na hrvatsko tržište norveški model pružanja cjelovitih financijskih usluga u naplati i upravljanju potraživanjima’.
Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 3. veljače 2021.