J oš je jedno ljeto ostalo u retrovizoru, puno uspomena, toplih sati i prizora plavog mora. A za brojne domaće i strane turiste, ljeto su bijeli brodovi, žute klupe i zeleni podovi. Toliko prepoznatljive slike da samim opisom evociraju mirise, zvukove i osjećaje ljeta. Jadrolinija je snažna veza prema otocima, a ujedno i jedan od najvažnijih činitelja u hrvatskom turizmu. Često su upravo broj prevezenih putnika i vozila pokazatelji uspješnosti sezone. Po tomu sudeći, ova je sezona kako za Jadroliniju, tako i za cjelokupni hrvatski turizam veoma uspješna, a nadamo se – protegnut će se i u jesen. Ljetni mjeseci donijeli su za nacionalnog brodara nastavak kontinuiranog rasta i oporavka koji traju od pandemijske godine. Od početka 2023. godine prevezeno je više od 9 milijuna putnika i preko 2,5 milijuna vozila. Uspješnost Jadrolinije podjednako proizlazi iz duge i čvrste tradicije, ali i iz neprestanog ulaganja u modernizaciju i suverenog koračanja u budućnost. Jadrolinijina tradicija službeno započinje 1947. godine, no korijeni sežu i mnogo dalje.
Povijest neraskidive veze
Jadrolinija kao Jadranska linijska plovidba, osnovana je 20. siječnja 1947. godine u Rijeci, a nastala je udruživanjem brodara male obalne plovidbe nakon propasti Austro-Ugarske monarhije. Takva se udruživanja mogu pratiti skroz unazad do 1872. godine – tradicija kakvom se malo koji brodar u svijetu može pohvaliti. Koji je ključ zadržavanja vodeće pozicije u pomorstvu kroz gotovo dva stoljeća pitanje je koje se često postavlja nacionalnom brodaru. Odgovor je jednak kroz sve godine – praćenje zahtjeva putnika i prometa. Upravo tako Jadrolinija nakon svog osnutka preuzima sve veći broj linija na Jadranu te se pribavlja velik broj za to vrijeme najmodernijih plovila. Jadrolinija je u svojim pozamašnim godinama plovidbe prošla brojne faze – od teretnog prijevoza, do kružnih putovanja Mediteranom, prvih trajekata i prve organizacije mreže pomorskog linijskog prometa. Bilo je tu revolucija i promjena, obnova flota i ratova. Ne uvijek mirna vremena stvorila su stabilnog brodara, spremnog na prilagodbe i mijene.
Pogled u budućnost
Specifičnosti Jadrolinijine djelatnosti navode na neprestano promišljanje razvoja poslovanja. Strateški razvoj uvelike ovisi o komunikaciji s putnicima i osluškivanju njihovih potreba. Otvorila se tako Jadrolinija na društvenim mrežama, povećala dostupnost usluga online prodajom karata putem web stranice i mobilne aplikacije, a digitalizacija internih i eksternih procesa iz godine u godinu doseže sve veću razinu. No, okosnica planova za budućnost svakako je sustavno ulaganje u obnovu flote. Ista je već otpočela te je njezin nastavak dugoročni cilj u kojemu se krije i zadržavanje pozicije lidera na Jadranu. Bijela flota ‘Jadrolinije’ trenutno broji 54 broda, a prosječna starost je 28 godina, s trendom pomlađivanja. Bez obzira na izazovna vremena, kontinuirano se ulaže u flotu, a najnovije investicije su priključivanje dvaju modernih katamarana – Kate i Danice. U najavi je i nabavka još triju katamarana za nadolazeću sezonu, a u tijeku je realizacija još nekoliko investicija u trajekte za lokalne linije. Osim obnove flote, značajna sredstva ulažu se i u tehničko održavanje brodova te u udobnost i komfor putničkih salona i same ponude na brodu. Upravo ovakvim, ulaganjem u kvalitetu usluge za putnike, Jadrolinija pokazuje da 76 godina ne znači starost – već iskustvo.