Grad Dubrovnik je više puta znao opunomoćiti sukladno zakonu tvrtke za ishođenje neke dokumentacije, ovisno o kojem se projektu radi. Tako je Grad Dubrovnik opunomoćio tvrtku Razvoj golf za lokacijsku i građevinsku dozvolu za navedeni projekt. Pitate me kako ovdje nije navedena rekonstrukcija Liechtensteinovog puta? Nije navedena jer nije mogla ni biti navedena. Za izvesti rekonstrukciju treba ishodovati pravomoćnu građevinsku dozvolu, a vi biste to trebali znati – odgovorio je gradonačelnik Mato Franković vijećniku Jadranu Baraču tijekom rasprave o gradonačelnikovom izvješću u radu u drugoj polovici 2018.
Barača je naime zanimalo na temelju čega je dana punomoć privatnoj tvrtki za lokacijsku dozvolu za rekonstrukciju ovog puta. Sve vezano za tvrtku Primorje gradnja i dio zemljišta u blizini Mihajla, o čemu se intenzivno govorilo krajem prošle godine, a zbog čega je Barač podignuo i kaznenu prijavu.
Osvrnuo se i na izvođenje radova na oborinskoj odvodnji u Vukovarskoj ulici, davši primjedbu kako bi se priprema trebala provoditi temeljitije. Gradonačelnik mu je rekao kako će se izvođaču radova naplatiti penali jer Grad nije zadovoljan brzinom izvođenja radova, odnosno isti su mogli završiti 15 do 20 dana ranije.
-Informirajte se, čitajte i onda pišite punomoći. Ne referirajte se na svoje prethodnike – rekao je gradonačelniku Barač.
-Vi ste podnijeli kaznenu prijavu protiv mene. Institucije ove države će utvrditi jesam li počinio kaznenu odgovonost. Dao sam primjer golfa, ali imamo stotine primjera od ceste na Babinom kuku, u Solitudu… Vidjet ćemo što će reći institucije pravne države. Jesam li kao gradonačelnik oštetio Grad Dubrovnik za lipu u slučaju davanja punomoći nekome da ishoduje lokacijsku dozvolu? Ne. Ishodio je ili ne, Gradu je isto – rekao je gradonačelnik.
-Niste napravili štetu jer je oporba ustala i rekla kakva je problematika. Htjeli ste prodati taj dio zemlje da neka privatna osoba tamo gradi. Vi ste se referirali na dio puta na kojem građani parkiraju i građani su mogli pretrpiti štetu jer bi izgubili parking – smatra Barač.
-Iz svega ne vidim kako rješavamo prioritete, promet, gospodarenje otpadom… Ide nam sezona, imat ćemo opet problem s 1200 taksista. Izjavili ste da buduće upravljanje prometom leži u izgradnji garaža pa me zanima što se napravilo na tom planu – rekla je vijećnica Tatjana Šimac Bonačić (SDP).
-Ako se ispuni ste ovo što ste naveli, imat ćete i moju ruku za sljedeće izvješće – rekao je gradonačelniku vijećnik Miho Obradović (HNS).
-Kakvo je danas stanje s Lapadskom obalom za koju u izvješću piše da je u tijeku ishođenje građevinske dozvole – pitao je Obradović.
Gradonačelnik je napomenuo kako je procedura za Lapadsku obalu pri samom kraju.
-Imali smo dodatnih zahtjeva ljudi koji tamo žive. Rješavaju se imovinsko-pravni odnosi nužni za dobivanje građevinske dozvole – rekao je gradonačelnik.
Za projekt Aglomeracije, kojega je također u svojoj raspravi spomenuo Obradović, vrijedan 680 milijuna kuna gradonačelnik je rekao kako je bio gotov tek 10-15 posto, a posebno je naglasio kako im je u posljednje vrijeme s ovim projekt puno pomogao bivši direktor Vodovoda, danas zamjenik direktora Hrvatskih voda Valentin Dujmović.
Vijećnici Mosta Dolores Lujić i Maro Kristić rekli su kako neće glasovati o izvješću jer već neko vrijeme apeliraju da se ono samo prima na znanje, budući da glasovanje ne proizvodi nikakve posljedice.
-Kad bismo glasovali, bili bismo suzdržani, a vi biste već znali to na svoj način protumačiti – rekao je Kristić.
-Izmjene GUP-a trebalo je napraviti u prvom tjednu dolaska na vlast. Nije trebalo čekati dvije godine – rekao je Kristić dodavši kako to osobno zamjera gradonačelniku.
-Zahvaljujem se što ste prihvatili neke naše ideje, to je vaša vrlina, poput ideje da azil za životinje smjestimo negdje u blizini Grabovice. Ne treba trčati u taj projekt, odnosno ne treba ga početi realizirati dok se Grabovica ne sanira jer držati životnje gore dok se odlagalište ne sanira nije ni zakonski ni sanitarno moguće – rekao je u raspravi Kristić.
Franković mu je poručio kako smatra da je legalist, a to znači glasovati za, protiv ili ostati suzdržan jer glasovanje o izvješću propisuje Poslovnik.
-Jedini razlog zbog kojega nismo odmah pokrenuli izmjene GUP-a jest buffer zona. Zona je definirana, a kao posljednica uvođenja buffera radi se konzervatorska podloga. U cijelom procesu sudjeluju i službenici Konzervatorskog odjela u Dubrovniku, a podloga ide do u detalje – rekao je Franković dodavši kako je promjena odluke o nedostajućem parkirališnom mjestu prvi korak ka uvođenju reda.
-Svaka nova zgrada koja niče je percepcijski moj problem jer ljudi ne gledaju što je bilo 2005. i 2014. godine. Da sam ja tada donosio GUP, onda bi na Babinom kuku bila šuma – ističe Franković.
U replici Kristić je tražio pojašnjenje oko Excelsa nekretnina, o čemu je bilo govora na početku današnje sjednice.
-Nakon što je Gradsko vijeće usvojio visinu koncesijske naknade od 15 posto DORH je zaustavio potpisivanje ugovora jer Excelsa nekretnine nisu ispunile svoje obveze oko koncesijske naknade. Carina je kaznila Excelsu za 17 milijuna kuna. U međuvremenu je Grad tužio za iznos od 30 milijuna kuna, a isto to je napravljeno za RH i to je država dobila. Održan je niz sastanaka gdje ih se upućivalo da su dužni platiti koncesijsku naknadau, a oni su ponudili 3 milijuna kuna za prethodna razdoblja. Potom se napravilo vještvo te je utvrđeno da je 15 posto koncesijske naknade prenizak iznos, odnosno da favorizira koncesionara. Posljednji sastanak bio je prije 15 dana te je DORH uputio žurni dopis Excelsi o razrješavanju imovinsko-pravnih odnosa, u kojem se navodi da će se predložiti zatvaranje žičare ako se odnosi ne razriješe – objasnio je gradonačelnik dodavši kako je riječ o koncesiji na zahtjev te Excelsa do 1. travnja mora Gradu podnijeti zahtjev za koncesiju s naknadom od 30 posto.
-Jamčim kako nikad nećemo naplatiti kunu za prethodno razdoblje jer su takve odluke na snazi – rekao je Kristić predloživši da se odluka Gradskog vijeća stavi izvan snage. Gradonačelnik mu je rekao kako se odluka ne smije staviti izvan snage, već se mora izmijeniti.
-Ne postoji mogućnost da se Grad Dubrovnik ne naplati. Jasna je poruka DORH-a – plati, potpiši koncesiju i vozi. U protivnom, neće voziti i to je tako trebalo biti od samog početka – rekao je Franković.